Followers

Wednesday, May 25, 2011

MELAYU DIBUAI MIMPI INDAH ANWAR


KENAPA KITA TERLALU MENGAGONGKAN KAUM BUKAN ISLAM SEHINGGAKAN KE RUANGAN IBADAT?...

Kenapa kepimpinan melayu pembangkang mengagungkan Pimpinan Bukan Islam masuk ke ruang-ruang sembahyang surau kita yang tidak pernah berlaku sebelum ini, itu untuk apa. Adakah untuk mengagungkan Islam atau untuk membuka pintu hati orang-orang Melayu di saf-saf sholat supaya membuka mata mereka dan membuka hati mereka menerima pimpinan DAP dan pimpinan Bukan Islam PKR supaya menerima politik DAP?

Adakah untok DAP dan PKR membuka ruang kepada ulama-ulama kita untuk masuk ke ruang-ruang ibadat mereka supaya pemilih-pemilih mereka terbuka mata dan hati untuk menerima Islam?

Apakah kita bangga dengan usaha mendoakan supaya Lim Guan Eng dibuka hati untuk menerima hidayah dan seruan Islam atau mungkinkah itu hanya satu agenda politik supaya kita merasa tenang dan aman dengan pemerintahan Lim Guan Eng di Pulau Pinang dan di negara ini amnya?

Cuba bayangkan senario sebaliknya, bila di Gereja-Gereja, di Kuil-Kuil dan di Tokong-Tokong mendoakan pula supaya Tuan Guru Nik Abdul Aziz dibuka hati dan diberi hidayah supaya keluar daripada Islam dan memeluk agama Kristian, Buddha atau Hindu...

Sdgkan kaum wanita islam yang berhadas besar pun dilarang oleh agama memasuki ruang ibadat tersebut. Kesannya, masjid kini bukan saja tempat utk ibadat org2 islam tetapi masjid juga menjadi sasaran pemilihan lokasi kaum bukan islam DAP dalam pakatan pembangkang bersama Pas dan PKR melepaskan dendam kepada org islam lain dan strategi selamat untok mencetuskan demotrasi...

KALAU DIBIARKAN PERKARA INI BERTERUSAN TERJADI, mungkin masa depan kita sebagai umat Islam di negara ini dan masa depan budaya kita sebagai orang Melayu akan terhapus. Nasib kita seterusnya mungkin ditentukan oleh Hj Hadi, Nik Aziz, Hassan Ali,Khalid Samad, dan Dr. Hatta setelah hanya berunding dengan Lim Kit Siang, Lim Guan Eng, Teresa Kok, Tian Chua, Ronnie Liu, Chua Jui Ming, dan lain-lain pimpinan bukan Islam yang menguasai majoriti Kerajaan seterusnya. Anwar tidak ada, awal-awal lagi sudah dihumban oleh DAP ke Sg Buloh. Maknanya tarikh penentu kaledar dalam islam pun terpaksa diputuskan oleh DAP.

Sekarang pun sudah nampak jelas kepada kita, semata-mata kerana terlalu takut hilang pengaruh politik puak2 ini sanggup menyokong usaha kaum kafir menggunakan Kalimah Allah, memberi ruang penggunaan rumah Allah, membiarkan ayat2 suci Al-Quraan dan terjemahannya dipersendakan oleh orang kafir.

So fikir2kn lah...
video

Tuesday, May 24, 2011

GOBALA BUKA PEKONG ANWAR - DIPETIK DARI BLOG YDP BPN SAKSIKAN!!!

RAKYAT TUNTUT EMPAT PERKARA DARI ANWAR...

http://3.bp.blogspot.com/-lu2b7fdn6cs/Tc2eGglBGvI/AAAAAAAAEhQ/-isCkkZWU2k/s1600/2.jpg

Hasrat Anwar Ibrahim menakluki Putrajaya mungkin kembali cerah jika Anwar Ibrahim berani melakukan empat perkara asas bagi membersihkan namanya yang kini hangat dikaitkan dengan gejala maksiat.

Bekas Ketua Wanita Parti Keadilan Rakyat (PKR) Pulau Pinang,Aminah Abdullah berkata,empat perkara yang perlu dilakukan Anwar itu telah dikemukakan oleh bekas Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK),Senator Mohamad Ezam Mohd. Noor baru-baru ini.Empat langkah yang perlu dilakukan oleh Anwar ialah sumpah laknat menafikan dia bukan lelaki dalam video seks,menjalani ujian poligraf,menyaman Datuk Shazryl Eskay Abdullah dan menuduh Shazryl Eskay sebagai pembohong.

http://3.bp.blogspot.com/-vKZwvra1gZM/TdpNaN0mesI/AAAAAAAAElU/OHeZwnKhewo/s1600/1.jpg

UTUSAN melaporkan Menurut Aminah,menerusi empat perkara itu juga Anwar mampu membuka mata rakyat dan menarik kembali penyokong yang sebahagiannya berada dalam keadaan serba salah untuk terus memberi sokongan.

''Kalau betul dia tidak buat semua dakwaan dan tuduhan ke atasnya itu,sekurang-kurangnya salah satu daripada empat perkara itu dia telah lakukan.Perkara ini sudah terlalu lama,rakyat pun tunggu dah lama sangat.Kita nak tahu kenapa dia nak tangguh, kenapa dia mesti takut, kenapa masih teragak-agak. Kalau dia sendiri tidak tahan dengan pelbagai tohmahan, dia yang perlu mudahkan situasi ini, buat sahaja pengakuan telus,'' katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

http://2.bp.blogspot.com/-SritBcNZDnI/TdNXn1JROEI/AAAAAAAAEiQ/JP_CdO8wTAg/s1600/1.jpg

Sementara itu,bekas Setiausaha Angkatan Muda Keadilan (AMK),SD Johari Md. Yassin mendesak Anwar supaya menghentikan sandiwara yang turut memperbodohkan isterinya sendiri, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail.

Katanya,Anwar harus berasa malu kerana kononnya beliau adalah seorang pemimpin yang membawa prinsip Islam dan meletakkan al-Quran dan hadis sebagai pegangan tetapi rupa-rupanya didakwa hebat dalam kancah maksiat.

''Anwar sememangnya tidak cerdik kerana peluang yang ada tidak digunakan sebaik-baiknya. Beliau mempunyai harapan yang besar untuk dihormati jika berani,'' katanya.

Beliau berkata,desakan terhadap Anwar pada masa ini sudah tidak praktikal sebaliknya orang ramai perlu mendesak Wan Azizah dan anak mereka,Nurul Izzah.Wan Azizah perlu berhenti daripada dunia politik kerana kehadirannya selama ini termasuk Nurul Izzah adalah sebagai tukang fitnah demi mempertahankan keluarga dan keaiban mereka sendiri.

''Apa yang telah mereka berdua lakukan selama ini ??? Mereka sebenarnya sangat gagal untuk menjaga kepentingan dan kebajikan rakyat. Ini kerana mereka terlalu sibuk menutup maksiat Anwar,'' ujar beliau.

ADAKAH ANWAR AKAN BERANI MELAKUKAN SALAH SATU DARI PERKARA ITU ???

KALAU ANWAR BERANI MAKA JELAS LAH ANWAR ANAK JANTAN !!!

RAKYAT MALAYSIA AKAN TABIK PADA ANWAR DAN PERCAYA ANWAR TIDAK MELAKUKANNYA !!!


Monday, May 23, 2011

PRU 13 - LEBIH KEPADA SYURGA ATAU NERAKA?


JAUHKAN DIRI DARI MENDEKATI SIFAT SYAITAN ATAU IBLIS...

Kalau terlibat dengan politik sudah tentu anda akan tau dan dengar macam-macam kerenah orang politik. Di negara ini ada dua kaum besar iaitu Melayu dan Cina.DAP dan MCA adalah dua parti mewakili orang Cina terbesar. Manakala Umno dan Pas adalah dua parti terbesar mewakili melayu.

Jika dilihat dari feel perangai dan bahasa orang politik sudah tentu berbeza dan tidak macam orang kebanyakan. Mereka buat atau bercakap sesuatu lebih kepada mempunyai kepertingan masing-masing. Mereka mahukan kepada pengaruh politik supaya mereka dipilih oleh rakyat setiap kali pilihan raya, jika mereka kalah dalam pilihan raya sekaligus pangkat dan kuasa turut mereka juga tergugat.

Selain dari mahu menang jika mereka bertanding mewakili parti, mereka juga mahu parti mereka menang dengan majoriti bagi mempastikan parti mereka wakili memdapat kuasa untok memerintah. Apa cara sekali pun mereka tetap pertahankan sehinggakan bagi mereka yang taksud kepada pemimpin mereka sanggup lakukan apa sahaja. Pas mengambil pendekatan agama untok mendapatkan pengaruh kuasa politik mereka. Agama Islam sekarang dilihat sudah menjadi alat mainan politik pas sedangkan islam itu sendiri bukan untok pas dan pas juga bukan untok islam dengan kata lain Islam itu untok semua umat manusia yang ada didunia ini. Tetapi sayang tokoh-tokoh pas hanya melihat golongan mereka sahaja yang sempurna Islamnya.

Mereka berhujah banyak menggunakan al-Quran dan Hadis sebagai dalil tetapi lebih kearah mengikut kehendak mereka. Gaya dan bahasa mereka semasa berhujah pun kadang kala sudah bercanggah dengan al-Quran dan Hadis. Berceramah penuh dengan kata-kata kesat dan fitnah diawal dan diakhir ucapan sahaja kelihatan baik. Kumpulan pas seperti ini lebih suka menapilkan diri mereka supaya orang percaya mereka lebih berilmu dan bertakwa sebab itu lah mereka mengkafirkan sesama islam pun orang islam lain boleh mempercayai mereka. Amalan syaitan dan iblis yang angkuh, bongkah, takbur dan riak jelas kita dengar melalui bahasa mereka ketika berceramah sedangkan syaitan dan iblis dinerakakan oleh Allah disebabkan perkara tersebut. Mereka membelakangkan ayat 148 hingga 149 Surah An-Nisaa' dilarang sama sekali memaki hamun dan kemusnahan orang, sedangkan berhala sekali pun Allah larang sebagaimana terkandung dalam ayat 108 Surah Al-An'aam.

Kita tidak heranlah apa-apa pun dalam politik. Kerana mahu kepada pengaruh bukan melayu Nik Aziz sanggup mengepalai kumupan 11 menentang perpaduan sesama melayu dan islam di negara ini. Melalui fatwa-fatwa menggelirukanlah oleh Nik Azizlah Kelantan dapat diperintah oleh pas hingga hari ini. Kerana mahu menjahanam Umnolah Nik Aziz sanggup menyebelahi DAP bila kerajaan UmnoBN berhadapan dengan krisis agama di negara ini. Kerana terlalu gila kepada kuasalah Nik Aziz sanggup menyebelahi Anwar Ibrahim dalam kes liwat dan mendoakan pemimpin Umno pecah perut. Kerana gila kepada kuasalah Khalid Samad berceramah dalam gereja menyokong penggunaan kalimah Allah oleh orang bukan islam.

Kerana politik juga UmnoBN bertungkuslumus memberitahu rakyat kemungkaran pas dan pembangkang di negara ini. Tetapi kita semua kena tahu itu juga merupakan tanggongjawab kerajaan UmnoBN bagi mempastikan negara ini tetap aman supaya rakyat dapat hidup mencari rezeki dan beramal ibadat. Kerajaan terpaksa menggunakan berjuta2 duit rakyat dalam mengatasi karenah2 dan gaji/elaun wakil2 rakyat yang tidak berkerja, tidakkah ini pembaziran dan bebanan kepada kerajaan? ada juga orang islam mengatakan kalau tidak kerana tokoh2 pas dan PKR mengkianati fikiran orang melayu sudah tentu islam di bawah pemerintahan Umno lebih kuat lagi di negara ini.

Sepatutnya kita kena tanya dimana amalan tokoh2 islam pas sebenarnya?, adakah isi kandungan dalam ayat 51 hingga 63 Surah Al-Maa-idah,ayat 118 hingga 120 surah Ali-'Imran,ayat 10 surah Al-Hujuraat, surah Al-imran ayat 1o3 dan ayat 112 untok orang-orang umno sahaja yang mereka anggap kafir itu? Sepatutnya Pas perjuanglah apa yang Umno tidak buat bersabit dengan kekuatan islam dan menyokong Umno apa yang Umno buat untok kekuatan islam dengan benar2 berpadukan Al-quraan dan hadis mengikut kehendak Allah SWT dan Rasul-Nya dan menjauhi segala larangannya bukan dengan cara apa yang mereka lakukan hari ini dengan menghukum sesuka hati orang yang mengucap dua kalimah syahadat lain sebagai golongan tidak islamik dan tidak layak masuk syurga semata tidak mengikut parti mereka.

Orang Pas tidak boleh menerima Qada' dan Qadar apabila saja kalah dalam sesuatu pilihanraya, kalau menang semua baik dan bagus kalau kalah maka akan dituduh SPR tidak telus, Umno menipu dan pengundi pun dianggap hantu sebagai punca kekalahan walhal menang atau kalah sudah sedia tercatat dalam skrip takdir dan suratan. Orang Pas sering baca ayat Wamakaruwamakarollah tetapi bila kalah boleh percaya disebab dan dikeranakan oleh sabab-sebab yang menyebabkan mereka lupa tentang ketentuan dan takdir Allah.

Kalau kita buat dalam keadaan tahu kalau kita sedikit sebanyak dianugerahkan Allah ada ilmu tetapi kita menggunakannya (ilmu) bagi tujuan menggelirukan orang ramai untok kepertingan kita dan kumpulan kita maka orang jenis inilah Allah kata awal2 lagi akan dicampakan ke api neraka. Orang Pas banyak buat apa yang mereka tahu tidak boleh buat semata2 kerana politik. Sebab itulah Nik Aziz menggeluarkan macam-macam fatwa bagi membolehkan mereka buat dan tidak salah. Kalau kita tengok disini Umno lebih kepada tidak tahu apa yang mereka lakukan berbanding pas, tetapi sebaliknya yang teruk adalah pas. Mereka mahu jatuhkan Umno dan gila kepada kuasa maka Pas sanggup lakukan kejahatan lebih daripada Umno lakukan maknanya melalui fahami penulis melalui ayat-ayat Al-Quraan dan hadis diatas maka Paslah didahulukan oleh Allah dihumban ke api neraka bukannya Umno,wallahu'allam...


Thursday, May 19, 2011

ANDA BOLEH NILAI SIAPA ANWAR...

Mesti bacaaaa..!!! Ekslusif..!!! Transkrip wawancara Anwar di Yahoo!Malaysia..!!! Bersama ulasan Duke Of UMNO..!!!


Saya dah review semula transkrip "Chit Chat bersama Anwar Auuww" di SINI dan saya berpendapat pemimpin "Anugerah Syaitan" ini sememangnya "check mate", terutamanya bila menjawab persoalan yang membabitkan video seks, OMEGA, atau bersifat menyerangnya. Jawapannya tak cukup meyakinkan..!!!

Berikut adalah antara beberapa soal jawab yang menarik untuk di ulas...

DSAI, ada org mengatakan jika budget buku jingga dilaksanakan negara akan bengkrap. apa komen DSAI

Anwar Ibrahim: sila teliti buku jingga dan kita pastikan negara maju dan rakyat terbela


Ulasan: Ternyata Anwar tidak menjawab soalan dengan baik. Dia tidak memberikan pun alasan yang menyatakan kebenaran buku jing"gay" itu. Dia tidak punya point bila pakar-pakar ekonomi dari dalam dan luar negara menyatakan bahawa planning buku itu tidak realistik serta akan menyebabkan keadaan ekonomi negara menjadi sangat parah ke tahap bankrupt! Anwar lulusan Sarjana Muda Am Bahasa Melayu saja, manakala Najib lulusan Sarjana Muda Ekonomi, siapa lebih reliable tentang fakta ekonomi?

When you come into power, will the issues below be realized?
1. Petrol price cut to RM1.30 per liter & maintained like that.
2. Import duty on foreign cars waived and Malaysians enjoy cheaper cars. Proton cars should be cheaper than now.
3. Toll on all highways cancelled, but the maintenance & service quality must be kept the same.
If yes, how long will it be implemented from the 1st day of your administration? (From: Didi)

Anwar Ibrahim: Petrol price: Look at the gov revenue. We should not burden the people. We can reduce the price.
Anwar Ibrahim: Import duty: We will certainly review and reduce tax. Anwar Ibrahim: Toll: Maintenance will be assured.


Ulasan: Tak realistik! Dia nak Kerajaan tanggung semua subsidi minyak, kurangkan cukai, import duti dan tol. Ini semua bakal mengurangkan pendapatan negara, sekaligus menyebabkan defisit, inflasi dan ekonomi negara tak ada back up yang kuat. Ini merbahaya justeru mampu menyebabkan negara bankrupt! Rakyat memang suka sebab semua harga barang diturunkan, tapi negara muflis! Inikah plan melingkup Anwar?

[Comment From Michael Michael : ]
Mr. Anwar, what’s your next politic’s agenda to reform the Malaysian politic’s system ?

Anwar Ibrahim: Good governance. Independent judiciary, election commision, anti-corruption commission. Distributive justice for the poor and the marginalized.


Ulasan: Kenyataan ini ternyata menghina sistem kehakiman negara. Condemn of Court! Secara mantiknya, Anwar berpendapat bahawa SPR, SPRM dan sistem kehakiman tidak independent. Masa dia jadi TPM dulu, dia tak buat semua ni. Dia kayakan kroni-kroni dia saja. Pink form diedarkan untuk geng-geng dia saja. Malah, dialah yang menyebabkan ramai kontraktor kelas F muflis mendadak! Tak ingat? Dialah yang bertanggungjawab naikkan faedah bank dulu. Mangsanya ialah kontraktor kelas F, manakala kroni-kroni Kelas A dia bolot semua projek! Projek ikan bilis pun diorang sebat!!!

DSAI, I want to ask u about ur shadow goverment that u had promised to rakyat?? Seems like it just like a fairy tale from ur side. Therefore can u explain to me about this matter…

Anwar Ibrahim: We have set up shadow committee which is more effective.


Ulasan: Tak payah cakap pasal shadow committee la! "More effective" konon! Shadow kat Sarawak pun huru-hara! DAP taknak Baru Bian jadi CM pun. Jadi Anwar rasa DAP akan setuju dia jadi PM? Sekarang ni memang la, bila dah menang nanti, jangan harap! Ntah-ntah dia sumbat mamat ni sampai mati dalam jail!

Comment From Brandon Brandon : ]
What would happen to next GE to Pakatan if Datuk Seri go to jail ? Would that be a break up in Pakatan?
Anwar Ibrahim: No reason to for me to be jailed based on facts and law. For now, reformasi!


Ulasan: No reason untuk dipenjara? Gila ke apa? Habis tu Saiful salah dalam hal ni? Air mani Anwar yang bertakung dalam bontot Anwar tu nak letak kat mana? DNA lelaki Y tu macamana pulak? Bukti-bukti lain? Keadilan untuk Saiful pula macamana? Anwar fikir keadilan tu bapak dia punya ke? Ada banyak reason untuk penjarakan Anwar. So, tak payah nak cakap "No reason", itu jawapan bodoh yang tak relevan dalam mahkamah!

Ramai yang telah bersumpah dan menyatakan kesediaan mereka untuk dilaknat demi menuduh DSAI dengan kes2 yg tidak sepatutnya seorang pemimpin harapan bangsa lakukan. Kenapa DSAI tidak bersumpah utk menafikan mereka2 itu? (Dari: Mamat)

Anwar Ibrahim: Sumpah mesti ikut syariat. Ini soal hukum, bukan mainan politik. Rujuk fatwa tentang qazaf http://risalahpr.blogspot.com/2011/01/teks-penuh-fatwa-dr-yusuf.html


Ulasan: Itu kenyataan Syiekh Yusuf Al-Qardhawi setelah Anwar putar belit fakta. Cuba Yusuf Qardhawi jumpa kami dan dengar cerita dari sebelah kami dan Saiful pula. Saya rasa, Yusuf Qardhawi lah orang yang pertama suruh Anwar bersumpah dan bertaubat. Tak pun dia hukum saja Anwar terus sebagai peliwat! Tak boleh sumpah konon. Habis tu yang bersumpah dalam mahkamah dan Parlimen tu, apa ke jadahnya?

Comment From Forest Forest : ]
Politics in Msia seems to be fought on a very personal level.. can you tell us why you are deemed “dangerous” by the ruling party? You were afterall a DPM under Mahathir regime. WHat has gone wrong between you and UMMO?

Anwar Ibrahim: Unfortunate for UMNO leaders to resort to dirty politics and pornography. I’m deemed to be dangerous because of my commitment to reform and combat corruption and cronyism


Ulasan: Oi Anwar! UMNO tidak pernah kotor sehingga kamu yang mengotorkan UMNO. UMNO tak kenal rasuah, politik kotor dan porno-porno ni sebelum kamu masuk UMNO pada tahun 1982. Komitmen untuk berubah? Perangi rasuah dan kronisme? Apa yang Anwar ubah masa dia jadi TPM? Yang dia ubah adalah membawa UMNO dari bersih kepada kekotoran! Dialah "bapak rasuah" dan "bapak kronisme" dalam UMNO. Sampai sekarang "penyakit
kelamin" tu ada dalam UMNO, susah nak dibuang! Jenuh Tun M dan Najib buang perkara tu, sampai sekarang tak selesai-selesai. Semua ni adalah "tahi" Anwar yang dia tinggalkan dalam UMNO!

What do you think your chances are getting out of all these allegations against you? (From: Sponge Bob)

Anwar Ibrahim: Trumped up charges. Conspiracy of UMNO leaders to deflect from central issues of governance, endemic corruption and abuse of power. We shall overcome.


Ulasan: Hahahaaaa..! Jawapan nak bagi sedap hati, nak pujuk jiwa sendiri. Setahu saya, semua pemimpin PKR dan pakatan haram tu tahu kes dia kali ni memang kantoi! Dah tak boleh nak cover lagi dah! Standy by masuk jail saja laaa...Tak payah nak "overcome"...Anwar is "coming over" to Sg. Buloh!

Comment From Amir Amir : ]
Ramai rakan seperjuangan diawal penubuhan PKR telah meninggalkan DS..komen

Anwar Ibrahim: beberapa orang dibeli UMNO. Majoriti yang punyai daya tahan, daya juang dan maruah masih kekal dengan perjuangan. Tenaga baru muncul, lebih wibawa dan dibuktikan dalam PRU yang lalu.


Ulasan: Dibeli UMNO? Diorang "kurang daya tahan"? Deyyy Sivaji...!!! Si Ezam tu merengkok dalam penjara, kena ISA, bapak dia meninggal pun dia dok dalam penjara pasal nak pertahankan kamu! Maca tu masih "kurang daya tahan" lagi ke? Si Azmin tu tahan? Tahan apa macam tu? Tahan bontot dia atau bini dia? "Dibeli" konon! Dah beribu-ribu dah ahli PKR keluar parti! Semua tu UMNO "beli" ke? Banyak duit UMNO nak beli diorang! Dah berapa biji banglo diorang ada hasil "dibeli" masuk keluar PKR??? Nampak sangat terdesak nak menipu...tak ada alasan lain ke?

I am from the philippines, Mr. Anwar, and if fate gives in to your way and your get the chance to lead Msia, one of the many southeast asian countries on the track of steady growth and development, what could the SEA community, and my country, Philippines, expect from your administration?

Anwar Ibrahim: Philippines: important neighbour and friend. Jose Rizal is our hero. Adios. Maraming Salamat Po!


Ulasan: Tu nak cari awek Philiphines lah tuuu?!!! Tak ada benda lain ke nak buat? Beli jiwa orang kat sana...lepas tu melawat..lepas tu..."tuuuuutttt..!"

[Comment From David David : ]
Give me one good reason why should I vote for you in the next election?

Anwar Ibrahim: For freedom and justice. Enough of racism and corruption.


Ulasan: Kalau ini saja reason dia supaya saya undi pembangkang on next election, jangan harap laaa...tak meyakinkan langsung!!! It's not a good reason after all!

Could Lesbians, Gays, Bi-Sexuals and Transgenders (LGBTs) look forward to a non-discriminatory environment – specific to them and not other minorities – if Pakatan were to take Putrajaya? Would this move be possible with PAS a part of the federal government? (Yahoo! Newsroom (Malaysia)

Anwar Ibrahim: We recognize importance of family and the institution of marriage. But we should not unduly harass or discriminate others. The answer is through education and PAS accept this view.


Ulasan: Ini antara soalan paling best! Hahahahaaa...kantoi! Anwar kata, kita tak sepatutnya diskriminasi Lesbian, Gay, Bi-Sex dan Transgender! Dalam erti kata lain, Anwar turut menerima golongan ini! Dan dia kata PAS pun terima jugak perkara ni!!! Hahahahaaa...yang ni saya tak payah ulas, pembaca fikirlah sendiri..!!! Hahahaaaa..!!!

[Comment From eizman bc eizman bc : ]
ada dato seri akan terus bsama rakyat yg dizalimi walopn dato seri sndiri terus menerus dizalimi dan adakah dato seri akan kembali ke umno jika ditawarkan mnjadi PM..

Anwar Ibrahim: Saya tetap bersama golongan Mustadh’afeen. UMNO sudah tidak relevan kerana dikaitkan dengan kezaliman, keangkuhan dan rasuah.


Ulasan: A'ahh.."terus bersama golongan Mustadh'afeen". Kepala hotak hang! Kalau betul bersama "mustadh'afeen", pemimpin tu tak duduk di banglo berharga puluhan juta RM di Bukit Segambut tu! "Madu" Anwar, si Azmin tu pakai "ferrari"..!!! Parking kat Pavilion pulak tu sebab nak cover line! Puak-puak mustadh'afeen tak duduk kat Pullman masa PRN Sarawak hari tu, mustadh'afeen duduk kat hotel murah jer...

Comment From lordleandre lordleandre : ]
Dear DSAI. If 98 never happened, would you still remain in UMNO?

Anwar Ibrahim: It happened due to my commitment to the reform agenda. UMNO leaders rejected. I was thrown in jail as a result.


Ulasan: Si Anwar ni faham soalan ke tidak ni? Orang tanya lain, dia jawab lain! Orang tanya sekiranya peristiwa 98 tak berlaku! Yang dia melalut tu apahal? Jawapan yang sepatutnya dia jawab ialah "Kalau peristiwa 98 tak berlaku, maka NEGARA NI ANA YANG PUNYA", ana boleh lingkup kan terus negara ni lahhh..!!!

Yahoo! Malaysia Editor: Is it true that you are the in the ‘sex video’…..? (From: Zuzayati)

Anwar Ibrahim: I have vehemently denied and lodged report to the police. UMNO leaders seem to condone this politics of pornography. And for them to speak of morality is hypocritical.


Ulasan: Aikkkk? Marah nampak! Nafi? Sumpah pun tak nak buat...ada hati nak suruh orang percaya dengan penafian dia tu! Kalau pencuri yang ditangkap mencuri, takkan dia nak ngaku kat mahkamah yang dia mencuri? Tentu dia nafikan depan hakim, "Saya mengaku tidak bersalah, tuan hakim". Samalah dengan jawapan si Anwar niiii...

(Comment From suffian ramli suffian ramli : ]
are you ready to implement HUDUD if u were chosen as PM?

Anwar Ibrahim: We must understand what is the higher objectives of the Syariah (maqasid syariah). Our priority is security, freedom and justice for all Malaysians.


Ulasan: Anwar pun tolak hudud...!!! Heheheheheee...PAS tentu suka punya jawapan ni..!!!

[Comment From Daniel Daniel : ]
Has the relationship between PR and Raja Petra has turned bad?

Anwar Ibrahim: I am in touch with him.


Ulasan: Ye ke? Bila kali terakhir kirim duit kat RPK? Berapa juta? Pakai account proksi mana? Bank apa? Ceciter..ceciterrr...

[Comment From Dr MiM Dr MiM : ]
DSAI, what is the rational of avoiding a simple ‘show your omega watch’ to the press and public? Logically, this simple move will ease your moral issues?

Anwar Ibrahim: What is the issue? First, Eskay claimed that it was given by a Saudi prince. Then, it was bought in taiwan in 2004 (when I was in jail). Why is there the need for me to explain?


Ulasan: Saya rasa, yang pemberi soalan ni is Dr. Novandri! Syabas Doc! Soalan hang keluar jugak! Saya ada hantar lebih dari 20 soalan, satu pun tak keluar! Hampeh! Anyway, Anwar gagal jawab soalan ni. Benda simple macam tu pun dia tak boleh buat. Alasan yang diberikan pun tak konkrit langsung! Lame reason!!!

[Comment From wasif wasif : ]
Buku apa-tulisan siapa yg paling bnyak mmpengaruhi pemikiran DSAI?:)

Anwar Ibrahim: Al-Quran, kitab hadith, karya-karya besar termasuk Shakespeare, Tagore, Iqbal.


Ulasan: Perggghhh...!!! Kenapa tak masukkan sekali buku & magazine GAY terkini? Malu ek? Buku John Hick bapak pluralisme tu tak nak masukkan sekali? Oooo...kena sembunyikan dari rakyat...malu la orang tau...kan? kan? kan?

Yahoo! Malaysia Editor: If you were at a meeting at the time of the alleged Saiful sodomy, why not recall all the witnesses who were with you? You have a strong alibi DSAI, why you don’t use it ? (From: SugarBarbie)

Anwar Ibrahim: The prosecution was malicious. That’s the reason why key witnesses were not called. Eg: Those involved in the meeting and Dr. Osman. This will be issues raised in my defense.


Ulasan: Aikkk? Tengah meeting? Bukan time tu Kak Wan kata Anwar ada dengan dia ke? Bukan hari tu Kak Wan kata Anwar ada kat rumah dengan anak cucu dia ke? Ooo..itu kes video seks! So CCTV tu bohonglah ye? DNA kat dalam bontot Saiful tu di ambil masa Anwar tengah meeting tu lah ye? Errr...maksudnya Saiful di liwat kat atas meja meeting tu bersaksikan pemimpin yang datang meeting tu? Dr. Osman tu check apa? Check sikit-sikit je? Tu pun reliable ke? Cari la alasan lain yang "beyond resoanable doubt"...!!!

[Comment From om om : ]
in your opinion, who is the man in the video. pls answer honestly.

Anwar Ibrahim: I have some suspects; big stomach and saggy breasts. ha ha


Ulasan: Honestnya jawapan! Yang bertanya pun satu, dia expect Anwar akan jawab secara "honest"? Hahahaha...Anwar tu mana ada "Honest" dalam kamus hidup dia..."Horny" ada laaaa...!!!

Yahoo! Malaysia Editor: Do you believe pakatan will reclaim Perak in the next GE? (Pretty Girl) Thursday May 19, 2011 12:27 Yahoo! Malaysia Editor

Anwar Ibrahim: Yes. And Putrajaya too insyaAllah.


Ulasan: Kah! Kahh..! Kahhhh...!!!!

[Comment From Amir Amir : ]
Mr. Anwar, who will become the Prime Minister if PR wins next G.E

12:35 Anwar Ibrahim: Fair question. PR will decide. We need your support.


Ulasan: Buat masa ni, Guan Eng kata Anwar as PM. Tapi bila dah menang esok, dah tentu bukan Anwar lagi daaaaahhhh...Kalau tak Kit Siang, Guan Eng lah jadi PM, kalau tak juga mesti Karpal atau Gobind..!!! Silap-silap Anwar jadi PM untuk para banduan jenayah dalam jail...

[Comment From malaysian malaysian : ]
Will you protect chinese citizen as well?

Anwar Ibrahim: They are all citizens. Wo-men tou shi yi cia ren


Ulasan: Ini kot ayat yang dia guna masa nak pikat China Doll tuuu???

Comment From PK PK : ]
Adakah betul dakwaan yang mengatakan Dato seri bersetuju dengan fahaman pluralisme dan bersetuju dengan tindakan Lina joy untuk keluar Islam ats nama kebebasan beragama??

Anwar Ibrahim: Percubaan juak UMNO untuk memfitnah termasuk menteri agama. Syeikh Yusuf Qardawi sedia jadi saksi seandainya saya didakwa dalam isu ini. Kita tidak menggalakkan atau meremehkan soal aqidah tetapi kita juga tidak boleh memaksa.


Ulasan: Jamil Khir dipersalahkan? Deyyy Anwar...tak ingat ke kamu kena "smash" oleh bekas Presiden ABIM dan Presiden Pertubuhan-Pertubuhan Pembela Islam, Dr. Yusri, baru-baru ni bahawa kamu mempelopori perkembangan PLURALISME di Malaysia melalui IKD? Dah lupa? Meh sini saya tempeleng kasi ingat balik! Tak payah kami sorok dan nafikan laaa...seluruh dunia Islam kat Malaysia ni dah tahu kamu bawa fahaman sesat!

[Comment From Stpehen Stpehen : ]
DS, bagaimana keadaan nasib penduduk peribumi Sarawak sejak 48 tahun di bawah regim BN?

Anwar Ibrahim: Miskin, parah, terabai dan tanah dirampas. Kita akan bersama berjuang pertahan hak rakyat. Agi idup, agi ngelaban!


Ulasan: Nampak sangat membohongnya..!!! Saya berada dua minggu di Sarawak dan rakyat Sarawak di sana tak miskin, tak parah, tak terabai, dan tanah tak dirampas pun. Rumah diorang besar-besar, kalau duduk rumah buruk pun, mereka tetap banyak duit sebab diorang simpan dalam bank. Mana ada tanah di rampas! Tanah mereka diambil dengan persetujuan pemilik tanah! Cuba tanya mahkamah! Kerajaan Sarawak tak pernah rampas tanah pun! Cuba tengok Anwar guna ayat...menipu betul!

Kesimpulan: Interview Anwar kat Yahoo!Malaysia ni agak kurang menarik sebab nampak tak berapa tersusun. Banyak soalan tak disiarkan dan Anwar tak menjawab soalan pun sebenarnya. Banyak jawapan dia kona sana, kona sini. Patut pun lulus Sarjana Muda peringkat "am" saja. Memang bodoh pun rupanya...

Monday, May 16, 2011

UNTOK UMNO KUAT DAN MENANG PILIHAN RAYA MELAYU WAJIB BERUBAH


Ahli-ahli Umno juga ramai yang bercakap tentang kawasan2 atau Parlimen yang kononnya kubu kuat Umno tetapi dalam setiap kali menghadapi pilihan raya Umno selalu kalah di kerusi berkenaan tidak kira lawan Umno tersebut Pas, Pkr atau DAP. Kawasan majoriti melayu yang sebelum ini boleh dikira selamat untok melayu sekarang tidak lagi selamat setelah pakatan Pas bersama DAP dan PKR.

Ada kawasan dalam PRU12,Umno berdepan dengan DAP dan dikawasan majoriti melayu Umno juga kalah. Kawasan majoriti melayu juga tidak boleh menjamin kekuatan orang melayu sekarang. Kalau sebelum ini dikawasan2 pendalaman atau diluar2 bandar keadaan begitu tenang

Apa yang kita nampak banyak kesalahan diletakkan kepada pengundi golongan tua melayu yang berada dikawasan pendalaman yang agak ketinggalan dan cara berfikir yang agak unik, betulkah itu? Sebenarnya terlalu sukar untok kita ramal kalau dibandingkan dikawasan bandar walaupun golongan ini lebih cerdik dan berpelajaran tetapi mereka ini pula terlalu mengejar kemewahan dan lebih berkepentingan.

BACA LAGI...

1. Sebut sahaja melayu golongan besar parti yang mewakilinya adalah Umno dan Pas. Suara-suara menuntut ke arah perpaduan umat Melayu/Islam semakin lantang kedengaran. Banyak pihak yang secara sukarela ingin membantu ke arah penyatuan umat Melayu/Islam di Malaysia.


2. Malangnya tindakan itu dipandang enteng oleh beberapa pihak yang berkepentingan. Sedih apabila mengenangkan perkara seperti ini. Hanya kerana ingin mencapai kekuasaan, perpaduan sesama Melayu/Islam langsung diketepikan.


3. Tindakan mereka yang menolak secara menyeluruh, perpaduan Islam hanya kerana perbezaan yang kecil, yang diperbesarkan, sedang persamaan antara kedua pihak tidak pula dijadikan sandaran untuk bersatu.


4. Diriwayatkan daripada Anas r.a: Nabi Muhammad SAW pernah bersabda: � Tidak ada seorang pun di antara kalian dipandang beriman sebelum ia menyayangi saudaranya sesama Muslim seperti halnya ia menyayangi dirinya sendiri.�


5. Apakah mereka tidak mahu melihat saudara sesama Islam saling menyayangi? Mereka lebih suka berjauhan dengan saudara seagama, yang sama menghadap kiblat, yang sama bersolat menyebut Allah SWT, sedang mereka mahu serapat yang boleh dengan mereka yang menyekutukan Allah, yang sering berdusta, yang langsung tidak beriman kepada Al-Quran?


Majoriti orang muda bangsa melayu tidak sedar akan bahaya DAP. Mereka semuanya masih muda. Mereka ramai yang berpelajaran tinggi dan menjawat jawatan yang profesional (hasil perjuangan UMNO yang dituduh perkauman) . Mereka bukan bodoh tak boleh berfikir. HAnya mereka masih mentah kerana mereka muda dan tidak berpengalaman.
Kerana mereka mentah , mereka mudah terpukau oleh retorik oleh DAP. mereka tidak perasan yang berkilau itu hanyalah kaca, bukan permata. Mereka tak nampak DAP bahaya kerana yang memerintah Malaysia ini masih Umat Nabi Muhammad SAW yang adil.
Dan pada pemimpin Melayu, ada satu pepatah “Takut titik lalu tumpah” atau “A stitch in time saves nine”. Maknanya jangan anggap “melupakan” masalah akan buat masalah selesai. Sebaliknya akan jadi lebih parah .
Tiada seorang pun ahli politik dari melayu yang berani mengistiharkan dengan tegas dan fokus menghentam DAP itu perkauman . Padahal setiap hari DAP canangkan bahawa UMNO itu perkauman dan selalu menjadikan itu sebagai modal berpolitik mereka dimerata ceruk negara.
Ada tak ahli politik dari UMNO yang ingatkan pemimpin-pemimpin MCA bahawa jika mereka masih membiarkan DAP memfitnah BN sesuka hati, sukar untuk kaum cina sokong MCA bahkan melayu sendiri akan muak dengan sikap penakut MCA itu.
Ada tak pemimpin UMNO kini yang menggunakan kuasa media sepenuhnya untuk membelasah puak-puak pembangkang seperti yang dilakukan oleh Datuk Zainuddin Maidin sewaktu beliau menjadi Menteri Penerangan dulu..
Ada tak pemimpin-pemimpin besar UMNO yang sanggup mengambil inisiatif turun padang 3 kali seminggu seperti yang dilakukan oleh Anwar serta gerombolan pembangkang di merata kawasan untuk berceramah meraih sokongan?
Ada tak pemimpin-pemimpin melayu yang berani gunakan kuasa politik mereka untuk menghalang kafir-kafir cina menindas bangsa melayu seperti yang dilakukan oleh Lim Guan Eng dan DAP di P.Pinang? Berapa keratkah pemimpin melayu yang turun mengambil tahu kesusahan rakyat sewaktu mereka memerlukan bantuan kerana ditindas oleh puak Pakatan?
Sewaktu Utusan dihentam dengan begitu teruk sekali oleh puak pembangkang, dimanakah pemimpin-pemimpin UMNO yang mempertahankan akhbar melayu tersebut? Apakah mereka hanya memuji Utusan sewaktu akhbar tersebut memuji serta melambung mereka sewaktu pemilihan parti?
Semua ini menjadikan majoriti generasi muda sudah hilang rasa hormat terhadap pemimpin UMNO yang disifatkan terlalu lembut lembai. Apa saja yang dilakukan oleh pembangkang, enggan diambil tindakan kerana mahu menjaga hati satu kaum sahaja. Tapi, adakah kaum yang dijaga hati tersebut mahu menyokong UMNO/BN?
Yang paling menyakitkan hati sekarang ini, kaum cina dan india di layan seperti anak emas kerana kononnya mereka penentu undi. Dalam perangkaan 2010, jumlah Bumiputera ialah 18juta, Cina 6 juta dan India 1 juta. Jadi, benarkah mereka ini penentu undi? Berapa banyak kawasan yg majoritinya adalah pengundi Cina atau India?
Persoalan yang sering diutarakan oleh generasi muda melayu sekarang ini ialah, kenapa pemimpin-pemimpin melayu perlu takut kepada kaum minoriti tetapi tak mengendahkan bangsa melayu yang terbukti menjadi majoriti? Kenapa pemimpin melayu yang ada sekarang ini tak belajar dari cara berpolitik yang diamalkan oleh Tun Mahathir?
Jawapannya amat mudah sekali.. Orang Melayu tidak bersatu. Pemimpin Melayu tidak lagi kenal “demarcation line”, dimana kita boleh berbeza dan dimana kita perlu sepakat. Akibatnya, yang kecil menguasai yang besar. Keujudan Israel yg kecil dan terpencil itu menjadi gagah apabila bangsa Arab yang besar lagi kaya gagal bersatu.
Umat Melayu Islam perlu di kuatkan kembali jatidiri mereka dengan memberikan kesedaran bahawa mereka sebenarnya adalah seekor SINGA yang sememangnya kuat, bukan seekor KAMBING yang hanya sekadar mampu mengembek.
Patutkah bangsa melayu takut kehilangan apa yang mereka miliki hari ini? Memang seluruh bangsa melayu patut takut kehilangan hak mereka kerana hari ini sudah mulai timbul desakan-desakan yang tak masuk akal oleh kaum lain dalam negara.
Lihat saja bagaimana DAP menggunakan isu Malaysian Malaysia nya, dan tengok sendiri bagaimana permainan politik pembangkang yang membakar sentimen perkauman kononnya kerajaan sedia ada tak berlaku adil kepada semua kaum yang ada.
Semasa Malaysia baru hendak mencapai kemerdekaan, bangsa melayu diberi 5 perkara untuk dipertahankan. Pertamanya ialah berkenaan Raja-Raja Melayu, keduanya adalah Agama rasmi negara, ketiganya Bahasa melayu sebagai bahasa kebangsaan, keempat ialah jaminan pendidikan dan kelima iaitu hak keistimewaan bumiputera.
Cuba kita fikir, dari kelima-lima perkara tersebut, berapakah yang masih lagi mampu dipertahankan tanpa digugat serta dipertikaikan oleh kaum-kaum lain didalam negara ini?
Kalau berkenaan Raja Melayu, sudah ada pihak yang mula berani mempertikaikan kewibawaan institusi berkenaan. Malah bangsa melayu sendiri pun ada yang terlibat sama menderhaka pada Raja. Berkenaan agama Islam sebagai agama rasmi, sekarang ini sudah ada pihak yang mula mempertikaikan perkara tersebut.
Perkara ketiga iaitu bahasa melayu sebagai bahasa rasmi pun semakin terhakis penggunaannya. Malah selepas merdeka selama lebih 50 tahun, masih ada rakyat Malaysia yang tak fasih bercakap bahasa melayu. Keempat, jaminan pendidikan.. Bukankah sudah banyak tuntutan dari kaum lain mengenai perkara ini sehingga kuota kemasukan pelajar ke Pusat pengajian tinggi terpaksa diolah semula?
Dan perkara kelima, hak keistimewaan bumiputera.. Hanya inilah yang tinggal untuk diwariskan oleh bangsa melayu kepada generasi akan datang. Tapi hak ini pun semakin hari semakin dipertikaikan. Tambah pula dengan kehadiran melayu-melayu yang tak sedar diri dalam Pakatan pembangkang, makin hebatlah tekanan yang diberikan untuk menghapuskan hak keistimewaan bangsa melayu.
Tapi dipihak kaum lain, mereka hanya diberikan tiga perkara untuk dipertahankan. Pertamanya ialah hak kebebasan berniaga dalam negara. Keduanya hak kebebasan beragama dan mengamalkan kebudayaan mereka. Dan ketiga, hak mereka untuk menjadi warga negara dan menikmati semua kemudahan yang terdapat di dalam negara yang asalnya menjadi milik mutlak bangsa melayu.
Lihat hari ini.., ekonomi dikuasai oleh siapa kalau bukan dari kaum-kaum keturunan pendatang ini. Kaum-kaum ini juga bebas mengamalkan ritual agama dan kebudayaan masing-masing hinggakan sambutan perayaan mereka tak kurang hebatnya dari negara asal mereka sendiri.
Dan paling penting, mereka telah menguasai semua bandar-bandar besar dan memonopoli semua kemudahan-kemudahan baik dari segi sosial mahupun infrastruktur yang disediakan oleh kerajaan. Sedangkan bangsa melayu serta bumiputera masih lagi majoritinya tinggal di kawasan pendalaman.
Jelas kaum lain telah memaksimumkan semua perkara-perkara yang diperuntukkan kepada mereka ketika sebelum merdeka. Sebab itulah sekarang ini mereka mahukan sesuatu yang lebih luarbiasa iaitu kuasa pemerintahan dan juga kuasa politik.
Hanya dengan kuasa ini sahaja mereka mampu meruntuhkan tembok kekebalan hak keistimewaan bangsa melayu selaku bumiputera didalam negara. Sebab itulah mereka kini bermati-matian berusaha untuk mencapainya.
Apakah bangsa melayu tak sedar dengan semua fenomena ini? Separuh bangsa melayu telah sedar, manakala separuh lagi masih dibuai mimpi indah ke syurga dan mimpi indah untuk berkuasa hinggakan mereka lupa siapa musuh yangsebenarnya.
Jadi, apakah bangsa melayu patut mula berasa takut dan curiga dengan kaum lain dalam negara ini? Jawapannya terpulang kepada penilaian akal masing-masing. Tepuk dada, tanyalah diri samaada hak bangsa melayu masih diperlukan atau layak dilupuskan...

AKHIR...Kalau mahu mengekalkan kuasa melayu dan kekuatan islam yang masih ada di negara ini tiada pilihan lagi melayu wajib berubah sebelum terlambat!!!

Thought Of The Day

"Friendship improves happiness, and abates misery, by doubling our joys and dividing our grief...You wil always rise in life to the level of responsibility that you are willing to accept"

Selalu ada yang baru...


FOREX MARKET

FOREX MARKET

FOREX INVESTMENT

Forex exchange online.

Konsep Pelaburan Mesrawang/ jaminan modal.
Trader : Pakmie/Aris Danial
Email : Arisfx@yahoo.com
Berurusan contact +019 9947815
Sms +016 9217815


Rangkaian Traders
Malaysia ( Sabah, Serawak )
Indonesia
Brunei
Thailand
Singapore
Australia
Belanda

PERJUANGAN YANG BELUM SELESAI - DAN TAK AKAN SELESAI!

'Kenapa PaKMie memilih untuk membela MELAYU? PaKMie yakin, Allah melindungi agamanya dan agama bebas untuk semua bangsa. MELAYU hanya mempunyai TANAH MELAYU (MALAYSIA) sebagai tanah air meraka. Kenapa kita perlu memberi hak-hak kita kepada orang asing? Perlembagaan Malaysia sudah cukup adil bagi kesemua rakyat di Malaysia, tak kira Melayu, Cina ataupun India kesemuanya akan dibela dan diberikan pengadilan yang saksama. Pertualang Bangsa dan bayangan Dajjal patut hapuskan dan makhluk laknat ini harus ditentang sehingga dibuang negara dan dilenyapkan dimuka bumi Allah ini!...'

BERJUANGLAH! agar disaat kau menghembus nafas yang terakhir kau tersenyum dan orang lain menangis..

BERJUANGLAH! agar disaat kau menghembus nafas yang terakhir kau tersenyum dan orang lain menangis..