Sunday, June 12, 2011

SIMBOL NEGARA ISLAM PAS KELANTAN SEBELUM NEGARA BERKEBAJIKAN

SELEPAS NEGARA BERKEBAJIKAN NEGARA APA PULA...?

Model negeri berlandaskan sebuah "negara islam" yang telah diwujudkan pas Kelantan sebelum ini. Namun dengan tema dan slogan demikian pas Kelantan berjaya merampas negeri itu dari Umno sehingga hari ini. Kini slogan membina negara islam ditukar kepada negara berkebajikan pula kerana bersama DAP. Membangun bersama islam sudah tidak releven lagi kerana DAP tidak menyenanginya. Slogan membina negara islam dahulu banyak mengundang permasaahan dalam pas. Dengan wujudnya slogan baru "konsep negara berkebajikan" sudah tentunya pas lebih lega dengan rakan DAP dan PKR dalam pakatan rakyat.

Sudah tentun perjuangan ahli2 pas sebelum ini tidak dihargai langsung, tujuan mereka menderma, ada jiwa terkorban, perpecahan sanak saudara dan cerai berai antara ibu bapa semata berlainan fahaman politik. Semua ini angkara mainan politik sempit pas dengan tujuan menggelirukan rakyat sedangkan pentadbiran negara ini sudah pun berlandaskan negara islam.

Sekarang tukar pula kepada negara berkebajikan, semata mahu menjaga hati kafir harbi DAP.Di mana al-Quran dan as-Sunnah pas letakkan? Masih ada atau sudah disenyapkan atas nama strategi politik?

Pas sudah memerintah lebih 20tahun di Kelantan apa yang pas lakukan untok kekuatan islam di negeri tersebut?

No comments:

Post a Comment