Followers

Sunday, August 23, 2009

RENONGAN RAMADHAN : ALLAH HAIRAN...

Segala pujian bagi Allah. Salawat serta Salam ke atas Nabi Muhammad serta keluarga baginda.

Assalamu’alaikum.

Saudara yang dikasihi.

Mari kita lihat sepotong Hadith Qudsi yang saya petik dari terjemahan sebuah buku Imam Al-Ghazali bertajuk “Nasihat dan Bimbingan Hadith Qudsi” keluaran Al-Hidayah Publisher, yang maksudnya :

"Wahai sekalian manusia,

Aku hairan melihat orang yang meyakini kematian, tetapi masih bergembira.

Aku hairan melihat orang yang mempercayai hari berhisab, tetapi masih terus mengumpul harta.

Aku juga hairan melihat orang yang meyakini akan masuk kubur, tetapi masih tertawa.

Aku hairan melihat orang yang meyakini akhirat, tetapi ia masih bersenang lenang.

Aku hairan melihat orang yang meyakini hidup dunia dan segala bencana nya tetapi masih terus tenteram bersama nya.

Aku hairan melihat orang yang alim dengan lidah tetapi jahil dengan hati.

Aku hairan melihat orang yang mensucikan dengan air, sedangkan hati nya tidak bersih.

Aku hairan melihat orang yang sibuk dengan aib dan cela orang lain, tetapi ia melupakan aib dan cela diri nya sendiri; atau melihat orang yang tahu bahawa Allah sentiasa memerhatikan tingkah laku nya, tetapi ia masih terus berbuat maksiat.

Begitu juga dengan orang yang tahu bahawa maut itu dilalui seorang diri, kubur itu dihuni nya seorang diri, dihisab seorang diri, tetapi ia masih berjinak-jinak dengan manusia.

Tidak ada Tuhan selain Aku sebenarnya dan sesungguhnya Muhammad itu adalah hamba dan Rasulku.”

No comments:

Thought Of The Day

"Friendship improves happiness, and abates misery, by doubling our joys and dividing our grief...You wil always rise in life to the level of responsibility that you are willing to accept"

Selalu ada yang baru...



FOREX MARKET

FOREX MARKET

FOREX INVESTMENT

Forex exchange online.

Konsep Pelaburan Mesrawang/ jaminan modal.
Trader : Pakmie/Aris Danial
Email : Arisfx@yahoo.com
Berurusan contact +019 9947815
Sms +016 9217815


Rangkaian Traders
Malaysia ( Sabah, Serawak )
Indonesia
Brunei
Thailand
Singapore
Australia
Belanda

PERJUANGAN YANG BELUM SELESAI - DAN TAK AKAN SELESAI!

'Kenapa PaKMie memilih untuk membela MELAYU? PaKMie yakin, Allah melindungi agamanya dan agama bebas untuk semua bangsa. MELAYU hanya mempunyai TANAH MELAYU (MALAYSIA) sebagai tanah air meraka. Kenapa kita perlu memberi hak-hak kita kepada orang asing? Perlembagaan Malaysia sudah cukup adil bagi kesemua rakyat di Malaysia, tak kira Melayu, Cina ataupun India kesemuanya akan dibela dan diberikan pengadilan yang saksama. Pertualang Bangsa dan bayangan Dajjal patut hapuskan dan makhluk laknat ini harus ditentang sehingga dibuang negara dan dilenyapkan dimuka bumi Allah ini!...'

BERJUANGLAH! agar disaat kau menghembus nafas yang terakhir kau tersenyum dan orang lain menangis..

BERJUANGLAH! agar disaat kau menghembus nafas yang terakhir kau tersenyum dan orang lain menangis..