Monday, March 2, 2009

BETULKAH ADA SESUATU KEJUTAN KEATAS UMNO ESOK?

Dari sumber kurang jelas sambil minum kopi sekejap tadi disekitar bandar Kota Bharu ada kedengaran bisik-bisik, pengistiharan berupa kejutan khasnya kepada penyokong Umno esok disekitar Petaling Jaya.

Diharap rakan BPN cuba mencari maklumat sebenar dan buat pengesahan untok kita tahu secara jelas apa maksud sebenar dari sumber yang kurang jelas itu.

Apakah berkaitan dengan penangguhan persidangan Agong Umno nanti?

Apakah berkaitan dengan peralihan kuasa Pak Lah kepada Najib?

Cuba rakan-rakan mengambil kepastian, sebelum perkara ini diprovokasi oleh pehak yang tidak bertanggongjawab.

KEMASKINI DARI SUMBER BERITA

BERITA ESOK adalah kenyataan berhubung satu kumpulan akan membuat injuksi di mahkamah bagi menghalang perhimpunan agung Umno pada 26 Mac ini. Siapa dan apakah alasan injuksi berkenaan hanya dapat diketehui esok. Kita tengok esok benar atau sebaliknya, jika benar siapakah mereka-mereka ini?

3 Mac - Update 3.28 p.m.

SIDANG MEDIA : NAJIB CUBA DINAFIKAN JAWATAN PRESIDEN.

Politik wang: Umno digesa tunda perhimpunan 24 Mac


Umno digesa menangguhkan perhimpunan agung dan pemilihan hujung bulan ini sehingga siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) terhadap amalan politik wang dalam parti itu selesai.

Bekas exco Pemuda, Datuk Mazlan Haron dan perwakilan Umno Muar, Datuk Kadar Sulaiman berkata mereka sedia memohon injunksi daripada mahkamah bagi menghalang perhimpunan itu jika saranan itu diabaikan oleh parti.

"Saya serta Datuk Mazlan Harun akan mengkaji untuk mengambil injuksi mahkamah sekiranya Umno belum habis menyelesaikan kes salah laku dan politik wang sebelum persidangan diadakan, dan juga segala permintaan-permintaan saya seperti yang disebutkan di atas tidak diambil tindakan," kata Kadar.

Dalam sidang media di sebuah hotel di Petaling Jaya hari ini, mereka bagaimanapun tidak menyatakan bila tindakan undang-undang itu akan diambil bagi "melihat reaksi" balas daripada parti itu terlebih dahulu. Berita selanjutnya di malaysiakini.


Paneh Miang.

6 comments:

  1. salam pak mie,

    dengar cite ade kjaan baru tp x tau lar d peringkat negeri ke psekutuan..tp yg ckp ni org PR x tau ar..bese la kan..hehe

    sekian..

    ReplyDelete
  2. Salam BPN dan rakan blogger...

    Kemaskini - dari sumber berita.

    BERITA ESOK adalah kenyataan berhubung satu kumpulan dalam Umno akan membuat injuksi di mahkamah bagi menghalang perhimpunan agung Umno pada 26 Mac ini, Siapa dan apakah alasan injuksi berkenaan hanya dapat diketehui esok. Adakah benar?

    ReplyDelete
  3. kemaskini

    yg pertama-kptn pembubaran dun perak
    yg kedua-injunksi halang perhimpunan agung umno
    yg ketiga-berkenaan sidang dun perak
    yg keempat pengumuman pak lah????

    ReplyDelete
  4. Salam ONE...

    TQ atas info terkini, sama2 kita tunggu esok..

    Salam perjuagan...demi agama,bangsa dan negara.

    ReplyDelete
  5. Yang pasti Pak Lah tak yakin dengan kepimpinan Najib. Pasal tu Pak Lah nampak cool jer!... Dia dah bosan dengan perangai Najib bak kata orang "main sondol jer.. tak pakai helmet". Ambik sekali, Dessyum!....

    ReplyDelete
  6. Salam kwn2...

    Apa pn kita lihat, kita syg kpd Umno demi agama,bangsa dan negara kita sdri...

    ReplyDelete