Followers

Tuesday, February 3, 2009

ALLAH AKAN TUNJUK KELEMAHAN KITA JIKA KITA BERTAKKABUR

Berikut adalah kenyataan penuh Osman:

Penafian peletakan jawatan sebagai Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kawasan Changkat Jering.

Adalah saya, Yang Berhormat Kapten (B) Mohd Osman Mohd Jailu, Ahli Dewan Undangan Negeri kawasan Changkat Jering, ingin menafikan bahawa saya telah meletakkan jawatan saya sebagai wakil rakyat.

Saya juga ingin menegaskan bahawa saya tidak pernah pergi ke rumah Speaker Dewan Undangan Negeri Perak bagi menyerahkan surat peletakan jawatan saya seperti yang didakwa.

Sebaliknya, saya masih berkhidmat sebagai wakil rakyat seperti biasa dan sehingga kini tidak timbul soal saya telah melompat parti.

Saya berharap penjelasan saya ini akan merungkai segala kekeliruan yang timbul.

Pada masa yang sama, saya juga berharap para pemimpin Pakatan Rakyat terutama Parti Keadilan Rakyat (PKR) sendiri menghentikan sebarang kenyataan yang berunsur tohmahan terhadap saya.

Sebagai wakil rakyat yang dipilih oleh majoriti penduduk di kawasan Changkat Jering, saya merasakan bahawa tugas saya sebagai wakil rakyat masih banyak dan mesti diteruskan berdasarkan amanah yang dipikul di bahu saya.

Sekian.

Yang benar,
YB Kapt (B) Mohd Osman Mohd Jailu
(Malaysiakini)

"Bismillahirrahmanir Rahiim". Dan segala pujian bagi Allah Tuhan Semesta Alam Maya ini. Alhamdulillah.


Masihkah kalian semua ingat apa yang saudara kita MB Nizar ucapkan sejurus perlantikan beliau sebagai MB. Dia berkalam.... INI SEMUA ADALAH KETENTUAN ALLAH. INI ADALAH TAQDIR ALLAH SWT. KITA SEMUA MESTI MENURUTI TAQDIR ALLAH......

Wahai Nizar saudaraku.... dengarkanlah bicara kami ini.... SEGALA APA YANG BERLAKU INI SEMUA ADALAH KETENTUAN ALLAH. INI ADALAH TAQDIR ALLAH SWT. KITA SEMUA MESTI MENURUTI TAQDIR ALLAH......

Kita semua hanyalah insan biasa ... Allah SWT yang jua akan menentukan segala Taqdir kita. Ya, Tuhan amat menyayangimu sahabatku. Justeru, Tingalkanlah rumah besar itu. Tinggalkan kereta besar Camry mu... Tahniah kerana berjaya membeli Camry 2.4 untuk dipakai oleh Kerajaan Baru nanti... namun jasa Nizar kepada kaum cina DAP (keatas pembahagian hakmilik tanah 999th tetap tercatit dan tetap dijadikan bahan sejarah Tanah Air).

Makanya, agar apa yang terjadi di Perak hari ini dapat menjadi pengajaran kepada negeri-negeri lain dibawah Pakatan Rakyat, Allah SWT Maha mengetahui dan Maha berkuasa atas segalanya. Kesah ini minta dapat dikongsi bersama, dengan semua rakan perjuangan yang lain... (wait and see!).

Berita seterusnya akan menyusul...

No comments:

Thought Of The Day

"Friendship improves happiness, and abates misery, by doubling our joys and dividing our grief...You wil always rise in life to the level of responsibility that you are willing to accept"

Selalu ada yang baru...



FOREX MARKET

FOREX MARKET

FOREX INVESTMENT

Forex exchange online.

Konsep Pelaburan Mesrawang/ jaminan modal.
Trader : Pakmie/Aris Danial
Email : Arisfx@yahoo.com
Berurusan contact +019 9947815
Sms +016 9217815


Rangkaian Traders
Malaysia ( Sabah, Serawak )
Indonesia
Brunei
Thailand
Singapore
Australia
Belanda

PERJUANGAN YANG BELUM SELESAI - DAN TAK AKAN SELESAI!

'Kenapa PaKMie memilih untuk membela MELAYU? PaKMie yakin, Allah melindungi agamanya dan agama bebas untuk semua bangsa. MELAYU hanya mempunyai TANAH MELAYU (MALAYSIA) sebagai tanah air meraka. Kenapa kita perlu memberi hak-hak kita kepada orang asing? Perlembagaan Malaysia sudah cukup adil bagi kesemua rakyat di Malaysia, tak kira Melayu, Cina ataupun India kesemuanya akan dibela dan diberikan pengadilan yang saksama. Pertualang Bangsa dan bayangan Dajjal patut hapuskan dan makhluk laknat ini harus ditentang sehingga dibuang negara dan dilenyapkan dimuka bumi Allah ini!...'

BERJUANGLAH! agar disaat kau menghembus nafas yang terakhir kau tersenyum dan orang lain menangis..

BERJUANGLAH! agar disaat kau menghembus nafas yang terakhir kau tersenyum dan orang lain menangis..