Followers

Wednesday, December 29, 2010

ALLAH DAH MAAFKAN...MENJELANG PRU KE 13?

KENAPA BLOGGER PRO-KERAJAAN PULA YANG DIKATAKAN JAHAT?

Umno Kelantan terlalu slow sehinggakan isu Ustaz Saipul yang hangat diperkatakan dan didedahkan oleh puak2 pas Pasir Putih ketika menjelang pilihanraya 2004 dahulu baru kini menjadi hangat dan baru menjadi sebutan orang2 Umno seolah2 ianya baru terjadi. Pada tahun 1999 Ustaz Saipul menang pilihan raya DUN Selinsing, pada tahun 2000 beliau dituduh skandal dengan isteri orang, pada tahun 2004 beliau dicalonkan walaupun dibantah dengan keras oleh segolongan penyokongnya sendiri khasnya pas jajahan Pasir Putih yang akhirnya beliau tewas. Pada tahun berikutnya 2008 beliau menang kembali dengan majoriti 783 undi, itulah lebihnya pas berbanding dengan Umno.

Jarang sekali kalau kita mahu mendengar keburukkan orang2 pas dimulut orang pas sendiri kenapa? tetapi dalam kes Ustaz Saipul ini berbeza sekali sehinggakan ada Vedio tempatan yang merakamkan penjelasan oleh bekas anggota pasukan keselamatan MB Kelantan sendiri iaitu Ustaz Saidi. Perkara ini juga yang menjadi kecaman oleh pembangkang kepada blogger yang pro Kerajaan kononnya memuatkan vedio itu dalam blog mereka kerana memfitnah.

Pas ternyata juara dalam hal-hal memburuk dan mencari keburukkan orang. Nik Aziz sendiri memberi lampu hijau bahkan beliau sendiri sanggup mengajak rakyat supaya mengaminkan doanya supaya pemimpin Kerajaan yang diketuai oleh DS Najib pecah perut kalau tidak meluluskan duit royalti minyak kepada Kelantan.

Dimana-mana kesilapan tetap ada jika penyokong pas libatkan Nik Aziz dalam membuatkan kenyataan sesuatu untok penjelasan. Kalau bersabit dengan Umno walaupun menunjangi BN yang sudah lebih 60 tahun mentadbir Kerajaan seolah-olah tiada satu pun yang baik bagi Nik Aziz. Kerajaan Kelantan yang sudah lebih 20tahun di tadbir oleh pas yang bermenteri Besar oleh Nik Aziz seolah-olah lebih berjaya berbanding dengan Kerajaan BN yang memerintah negara. Inilah hebatnya orang-orang pas dan disinilah lemahnya orang-orang Umno Kelantan. Orang pas juga yang mendedahkan keburukkan pemimpin Pas kalau tidak orang Umno tidak akan tahu secara jelas sebaliknya apabila Umno bercakap tentang perkara tersebut orang Umno pula yang dituduh fitnah, jahat dan sebagainya mujarab sunggoh fatwa Nik Aziz. Kalau orang itu yang membaling batu sebaliknya orang lain pula yang dihukum tidakkah hebat? tengok dalam soal perpaduan melayu yang dibangkit oleh Haji Hadi tidakkah Nik Aziz menuduh itu sendiwara Umno?

Manakala jika sesuatu dengan jelas menampakkan kelemahan atau kejahatan, Nik Aziz pula akan mengatakan itu kesilapan teknikal dan dalam kes Dato Zaid yang dibangkitkan ketika pilihan raya Hulu Selangor dalam soal arak cepat2 Nik Aziz kata Dato Zaid Ibrahim sudah bertaubat. Begitu juga dalam kes skandal Ustaz Saipul dalam koch keretapi dengan isteri orang Nik Aziz kata Allah Ta'alla dah maafkan...inilah cara politik Nik Aziz sehingga boleh memerintah Kelantan sehingga kini. Kesihatan nya uzur dia kata otaknya masih baik...jika orang kata seperti beliau kata kepada Tun Mahadhir suatu ketika dahulu sila letak jawatan sebab dah tua, apa pula agaknya Nik Aziz akan jawab...adakah beliau akan kata Allah ta'alla suruh dia pegang jawatan lagi?


Tuesday, December 14, 2010

SAIFUL SEMAKIN TENANG MANAKALA ANWAR SEMAKIN GELISAH

WikiLeaks : Dr M Yakin Lee Kuan Yew Tahu Aktiviti Anwar


Bekas Perdana Menteri Malaysia keempat, Tun Dr Mahathir Mohamad yakin Menteri Mentor Singapura, Lee Kuan Yew turut tahu tentang kegiatan sisi gelap Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Beliau diminta mengulas laporan akhbar Australia bahawa Lee Kuan Yew sendiri pernah memberitahu agensi Risikan Kebangsaan Australia (ONA) bahawa beliau sendiri mempercayai Anwar sememangnya melakukan aktiviti liwat itu bersama seorang pembantu lelakinya, Mohd Saiful Bukhari Azlan.Klik sini dan di sini
“Ya memang… saya pun fikir dia (Lee) tahu tapi parti politik saja buat tidak tahu,” katanya kepada pemberita selepas menyampaikan syarahan bertajuk “Globalizing Malaysians in 2020” di Universiti Tenaga Nasional di Putrajaya hari ini.
Pendedahan akhbar Australia itu bersumberkan pendedahan sebuah laman web antarabangsa, WikiLeaks, berdasarkan maklumat yang diperoleh daripada kabel Jabatan Negara Amerika Syarikat bertarikh November 2008, iaitu kira-kira lima bulan selepas dakwaan Anwar meliwat bekas pembantu peribadinya itu terbongkar.
Agensi perisikan Singapura mempercayai Anwar terlibat dalam aktiviti homoseksual berasaskan bukti risikan teknikal, yang dilakukan agensi itu, dipercayai melalui kaedah memintas talian komunikasi negara.
Pada 22 September 1998, Dr. Mahathir telah dimaklumkan mengenai perlakuan sumbang di luar tabii Anwar Ibrahim semasa Tun Hanif Omar menjadi Ketua Polis Negara lagi, pada tahun 1993, tetapi beliau tidak mempercayainya.
‘Dan tahun lalu (1997) saya mendengarnya semula… pada mulanya saya mengesyaki mungkin tuduhan itu dibuat atas perasaan cemburu (oleh musuh politik Anwar)”, kata Dr Mahathir.
Menurut bekas Perdana Menteri itu, untuk mempercayai tuduhan-tuduhan terhadap Anwar, beliau telah menemu ramah sendiri mangsa-mangsa yang dikatakan terbabit dengan aktiviti luar tabii Anwar itu, iaitu Sukma Darmawan Sasmitaat Madja dan pemandunya (Azizan Abu Bakar) tanpa kehadiran pihak-pihak lain (termasuk polis). Klik di sini

Tun Haniff Omar memberi keterangan di Mahkamah Tinggi sebagai saksi pihak pendakwa kes liwat I pada tahun 1999.Tun Haniff Omar turut mengesahkan beliau pernah memberitahu Dr Mahathir mengenai kegiatan Anwar itu pada 9 Oktober 1993, yang memaklumkan bahawa Anwar mempunyai hubungan homoseksual dengan dua lelaki yang salah seorang daripadanya adalah warganegara asing.
Menurut bekas Ketua Polis Negara itu, Dr Mahathir ketika itu mendiamkan diri yang menunjukkan reaksi tidak mempercayai laporan tersebut. Katanya, dua tiga hari selepas pertemuan dengan Dr. Mahathir pada Oktober 1993, beliau didatangi oleh orang perantaraan Anwar yang menyatakan keinginan Anwar untuk berbincang dengannya.
”Saya tanya kepada orang perantaraan itu, sebab apa Anwar hendak jumpa? Mereka berkata, ‘sebab benda sensitif yang Tan Sri telah taklimatkan kepada PM’.
”Pada jangkaan saya Anwar telah dimaklumkan oleh Dr. Mahathir (berhubung perlakuan seks luar tabii),” katanya.
Berikutan itu, satu pertemuan telah diatur di antara Haniff dengan Anwar di kediaman Anwar selepas sembahyang Subuh.
Katanya, jelas pada pertemuan itu Anwar mengetahui apa yang beliau (Haniff) tahu dan Anwar tidak bertanya bagaimana beliau mendapat tahu dan mengapa ia dilaporkan kepada Perdana Menteri.
Ketika ditanya adakah Anwar menafikan maklumat tersebut, Haniff menjawab, Anwar tidak menafikan dan tidak bertanya lebih lanjut.
Dalam pertemuan dengan Anwar itu, Haniff pernah menasihatkan Anwar supaya menghentikan perbuatan homoseksualnya selepas polis menemui bukti-buktinya berkenaan hubungan seks luar tabii itu.Klik di sini
AIDCNews

Monday, December 13, 2010

SELURUH DUNIA YANG MAHUKAN KEBENARAN AMINKAN DOA SAIFUL

YANG HAK PASTI BERDIRI YANG BATIL PASTI JATUH...AMIN...
Peringatan kepada puak PKR yang buta hati dan memperlekehkan doa Saiful Bukhari ketika berada di tanah suci selama 42 hari.Dari Mu'adz bin Jabal Radhiyallahu 'anhu bahwasanya Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa sallam bersabda:Maksudnya: Takutlah kepada doa orang-orang yang teraniyaya, sebab tidak ada hijab antaranya dengan Allah (untuk mengabulkan)[Shahih Muslim, kitab Iman 1/37-38].

Dipetik daripada blog Saiful,

Antara doa yang dipohon; agar terus diberi kekuatan untuk Istiqamah dalam menegakkan kebenaran, diampuni dosa-dosa, kesejahteraan dan keselamatan keluarga, Agama, umat, bangsa dan tanah air tercinta. Juga, mohon Rakyat dibukakan Hijjab agar diperlihatkan yang HAQ dan dilenyapkan segala yang batil!Sudah dua tahun setengah saya menanti agar Kebenaran dan Keadilan dapat ditegakkan. Walaupun ia belum lagi selesai, namun saya redha dan bersyukur dengan segala bantuan yang Allah berikan. Banyak hikmah disebalik kelewatan, penangguhan demi penangguhan. Mungkin ramai yang telah dapat lihat hikmah disebaliknya. Itulah kebesaran Allah. Dia Maha Berkuasa lagi Maha Mengetahui.Saya tidak mempunyai apa-apa kekuatan, kuasa, pengaruh, wang untuk berjuang, hanya Allah SWT tempat saya mohon dan mengadu. Walaubagaimanapun, saya akan terus berdoa, istiqamah dan bersabar, tidak sesekali saya akan menyerah kalah! Kebenaran pasti akan bangkit jua akhirnya.

Sunday, December 12, 2010

KELANTAN : PENGUSAHA DODOL MATI JATUH KAWAH

TUMPAT: Hasrat seorang pengusaha dodol memenuhi permintaan pasaran yang tinggi ketika cuti sekolah, bertukar tragedi apabila mati terjerumus ke dalam kawah panas dodol yang dimasaknya itu, petang semalam.Dalam kejadian kira-kira jam 5 petang di Kampung Laut dekat sini, mangsa, Wan Zainab Wan Ali, 62, meninggal dunia ketika dikejarkan untuk rawatan kecemasan di Hospital Tumpat, sejurus dikeluarkan anggota Jabatan Bomba dan Penyelamat Tumpat.
Mangsa mati dalam keadaan melecur teruk pada kedua-dua kaki dan muka, selain tangan kanannya remuk akibat terperangkap pada putaran mata mesin pengacau dodol berkenaan.Ketua Operasi Bomba dan Penyelamat Tumpat, Yaakub Abdullah berkata, mangsa dipercayai terjerumus dalam kawah selepas tudung dipakainya tersangkut dan terlilit pada batang mesin pengacau dodol terbabit ketika memeriksa masakan berkenaan.Anak saudara mangsa, Nik Roslan Nik Hussein, 41, berkata beliau bergegas ke bangsal tempat ibu saudaranya mengusahakan dodol selepas terdengar jeritannya meminta tolong.“Saya bergegas meninjau keadaan mak cik yang bersendirian di bangsal dan terkejut melihatnya sedang dipusing mesin pengacau dodol sambil meraung kesakitan.
Saya terus mematikan mesin terbabit sebelum mengambil air menjirusnya dan memanggil bantuan penduduk. “Penduduk yang datang hanya menyiram air pada dodol panas kerana sukar mengeluarkan mak cik berikutan keadaannya mengerikan dengan kaki tersekat pada sebelah batang mesin,” katanya.Enam anggota Bomba dan Penyelamat Tumpat yang tiba pada jam 5.30 petang, mengambil masa kira-kira lima minit untuk memotong komponen kawah sebesar satu pemeluk dengan ketinggian kira-kira 1.3 meter itu dan mengeluarkan mangsa yang terus dipeluk anaknya, Zarika, 40, dalam keadaan menyayat hati.

Thursday, December 2, 2010

NASIB PRESIDEN PAS DAN PKR


KE MANA PERGINYA HADI DAN AZIZAH?

Adakah keputusan Anwar mahu melantik Lim kit siang sebagai TPM sudah dibincang bila mereka dapat memerintah?. Kalau presiden PKR Azizah merupakan isteri Anwar sudah tentu keputusannya ada pada Anwar tetapi bagaimana pula dengan Pas adakah perbincangan sudah dibuat dengan Haji Hadi?. Soal pas Anwar mengguna Nik Aziz, Haji Hadi tidak dapat bersuara jika bersuara pun dibahas siang-siang oleh Nik Aziz, Hadi sudah menjadi "patah kuku", UG Pas-Umno cadangan Hadi ditolak mentah-mentah oleh Nik Aziz suatu ketika dahulu sebaliknya Nik Aziz dan Anwar melontar kesalahannya pula kepada Umno.

Dalam pakatan Nik Aziz dan Anwar seolah ada "pakatan dalam pakatan" tak mahu kepada Hj Hadi naik jadi TPM mungkin Hadi juga sedar perkara ini. Sudah tentu kalau anwar offer kepasa Pas, maka Hj Hadi yang akan dapat jawatan itu dan ini yang Nik Aziz dan Anwar tidak mahu. Nik Aziz ada Hussam sudah tentu Hussam akan diberi jawatan menteri kanan oleh Anwar tiada masalah asal tidak Haji Hadi menjadi TPM lagi pun rekord Hadi tidak sejernih Nik Aziz dengan Anwar. Hadi pernah menggeluar kenyataan 16 September Anwar adalah angan-angan Mat Jenin walaupun apa kata Hadi itu benar tapi tidak disukai oleh Nik Aziz lebih-lebih lagi Anwar.

Hj Hadi lebih kepada suka berdiam diri sebab jika beliau memberi komen sesuatu kepada Nik Aziz dan juga PKR beliau akan senasib dengan Zaid Ibrahim dalam PKR(Sudah keluar). Anwar seorang pemimpin penuh dengan angan-angan dan tipu muslihat, manakala Nik Aziz pula seorang pemimpin yang tidak sedar diri dan kemaruk kepada kuasa.

Sunday, November 28, 2010

DUN SELISING PARLIMEN PASIR PUTEH KELANTAN 103 ANGGOTA PAS MENYERTAI UMNO

BERTINDAK KERANA BERJUANG DALAM PAS TIDAK MEMBERI KEBAIKAN KEPADA ISLAM

Seramai 103 bekas anggota PAS, termasuk pemimpin dan ketua cawangan bagi kawasan DUN Selising dalam Parlimen Pasir Puteh, bertindak menyertai Umno Cawangan Kampung Wakaf Bunut hari ini.

Mereka termasuk Ketua Penerangan Khas DUN berkenaan, Nordin Daud, 48, dan Ketua Cawangan Pas Kampung Wakaf Bunut, Mohd Soleh Mat Hasaan.

"Saya sedar perjuangan PAS selama ini hanya sia-sia, tidak memberi kebaikan kepada Islam," kata Nordin kepada pemberita selepas menyerahkan borang keanggotaan kepada ketua Umno bahagian Pasir Puteh, Zawawi Othman.

Turut hadir di majlis itu ialah timbalan ketua Umno bahagian Pasir Puteh, Rujhan Salleh dan Ketua Pergerakan Wanita, Karimah Mohd Noor dan lebih 100 penduduk kampung berkenaan.
Nordin yang mula menyertai PAS selepas tamat perkhidmatan dalam angkatan tentera pada 1990 dan keluar parti pada 2008 berkata parti itu cuma menggunakan Islam bagi kepentingan peribadi.

Nordin yang juga bekas setiausaha PAS cawangan kampung berkenaan berkata beliau mendapati banyak berlaku penyelewengan dalam parti itu selepas diberi peluang memerintah Kelantan lebih 20 tahun lepas.

PejuangMaya

Friday, November 26, 2010

AYAT-AYAT CINTA NIK AZIZ

KALAU UMNO LAHIR PEMIMPIN BAPA PEMBANGUNAN...PAS DAN PKR PULA LAHIR PEMIMPIN BAPA...?

Umno adalah tunjang kekuatan BN, diwakili oleh orang-orang melayu sejak dari dahulu hinggalah sekarang. Malaysia sebuah negara yang terdiri dari lebih 127 kaum yang ada dapat hidup dengan aman berbanding dengan negara-negara jiran yang lain. Bukan senang untok negara mencapai ketahap tersebut, rancangan yang baik untok faedah rakyat juga ditentang ditambah lagi dasar-dasar politik pembangkang yang tidak mahu melihat kejayaan-kejayaan yang dilaksanakan oleh pehak kerajaan BN dengan cara mencari jalan menabur fitnah dan menggelirukan rakyat bagi tujuan mencari pengaruh politik mereka.

KOTA BHARU - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dukacita dengan keadaan masyarakat di negara ini yang masih bersikap curiga-mencurigai di antara satu kaum dengan yang lain walaupun sudah 53 tahun merdeka.

Menurutnya, pendekatan yang dibuat Kerajaan Pusat terbukti gagal merapatkan jurang antara kaum di negara ini, walaupun banyak menghabiskan masa dan wang mengadakan pelbagai program.

“Saya, sebagai ketua kerajaan (Kelantan) terfikir macam mana nak merapatkan bangsa di negara ini yang dicurigai pihak tertentu.

Sinar Harian Edisi Timor

Ulasan...


Bila masa Nik Aziz berusaha kearah peyatuan kaum? sesama bangsa dan agama pun Nik Aziz tidak suka kepada penyatuan bahkan beliau sendiri tidak berbangga pun menjadi orang melayu. Kenyataan Nik Aziz diatas tidak melambang langsung beliau seorang MB. Siapa yang menuduh sesama islam sebagai kafir? siapa yang menolak perpaduan sesama islam di negara ini? Bukankah perpaduan kaum yang lain yang ada bergantung kepada sejauhmana perpaduan melayu itu sendiri? Kenyataan seperti itu hanya layak diperkatakan oleh mat-mat rempit yang low class sahaja yang bercakap tetapi tidak tahu apa2 yang beliau perkatakan.

Kalau Anwar menolak DEB kerana mahu kepada pengaruh politik kaum Cina dan India manakala kenyataan Nik Aziz tersebut hanya sekadar untok memburuk-buruk kerajaan BN yang ditunjangi oleh Umno semata-mata. Sepanjang tempoh 53 tahun Umno telah berjaya melahirkan ramai pemimpin negara. Tengku Ab Rahman Bapa Kemerdekaan, Tun Ab Razak Bapa Pembangunan, Tun Hussien Onn Bapa Perpaduan, Tun Mahadhir Bapa Pemodenan,Tun Abdullah Badawi Bapa Pembaharuan dan DS Najib Bapa 1 Malaysia.

P/s : Baik Nik Aziz tumpukan masalah air di Kelantan sahaja. Nik Aziz kena faham masalah ketiadaan air bersih juga boleh menjurus kepada perpecahan kaum, sesama islam juga turut berpecah kerana masalah ketiadaan air untok mengerjakan ibadat.

Tuesday, November 23, 2010

PEMIMPIN YANG KOTOR

MENJADI PEMIMPIN DENGAN CARA TIPU DAYA...

Anwar ternyata kalut, masalah Sungai Buloh, masalah Putera Jaya, masalah PKR, masalah dalam Pakatan dan sebagainya. Orang yang menjadi harapan pula seorang demi seorang meninggalkan beliau. Ada juga kenalan yang lama dan rapat yang meninggalkan beliau sekarang pula menjadi penyambut tetamu jika ditakdirkan kunjungan beliau sekali lagi ke Sg Buloh. Satu langkah bijak jika Anwar ke Sg Buloh sedikit sebanyak meringankan bebanan fikiran Anwar yang diluar - Anwar boleh tumpu hukuman dalam penjara sahaja. Anwar terus tersepit - diluar pun berat didalam pun berat. Depan belakang sama sahaja...Kita sebagai rakyat marhean jangan sesekali mengheret masalah pemimpin semacam ini kedalam fikiran kita, keluarga kita,masyarakat kita, agama kita dan seterusnya kepada negara kita Malaysia.

Baca lagi...

Sehari dua ini heboh wujud rakaman Anwar memaki hamun PAS dan DAP seperti mana yang dibangkitkan oleh bekas Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Kedah, Zamil Ibrahim.Beliau mencabar Aminah Abdullah Bekas Ketua Wanita Parti Keadilan Rakyat (PKR) negeri, agar mendedahkan rakaman tersebut.Pisau sendiri pernah membaca transkrip rakaman tersebut seperti mana yang turut didedahkan oleh rakan blogger medan info.Berikut adalah butiran mengenai rakaman yang dimaksudkan oleh Zamil Ibrahim.

Rakaman VCD pendek, memakan masa lima minit dua puluh saat [5;20;00]. Ianya berlaku jam 4.35 petang bertempat di Yayasan Aman, Penanti, Bukit Mertajam pada 8 Januari 2008, sewaktu berlangsungnya Mesyuarat Pembahagian Kerusi Barisan Alternatif [waktu itu belum menang besar, Pembangkang belum lagi menggunakan nama Pakatan Rakyat].Dalam rakaman VCD ini, Anwar Ibrahim telah menghentam, mengutuk pemimpin dan konsep parti PAS dan DAP didepan pemimpin PKR. Begitu emosinya Anwar melabelkan DAP dan PAS sebagai TAMAK,,! BODOH…! SOMBONG…!

Tindakan Anwar ini amat memeranjatkan ramai pemimpin PKR ketika itu kerana sebaik sahaja pemimpin DAP dan PAS hadir, Anwar terus berubah nada dan kata katanya semakin lemah lembut, terserlah “mainan wayang” serta lakonan Penasihat PKR itu…“ Tempat pekan [bahasa utara maksudnya bandar] pun PAS sakan nak kacau..? tempat cantek semua depa nak ambek, tempat bodoh bagi kat kita..? depa saja yang cerdik..! dah dua kali kita bodoh, tak kan nak bodoh lagi kot..? “ [maksudnya dah 2 pilihanraya 1999 & 2004 PAS pilih kawasan yang elok] begitulah kata kata Anwar dalam loghat utara..“ yang hangpa semua dok takut dengan PAS & DAP pasai apa..? Haa..! yang hangpa dok buat kerja serupa mintak sedekah pasai apa..?? Pi bincang laa..” tinggi suara Anwar ketika memarahi pemimpin PKR .“ Rakyat tengok kita yang sebenarnya kuat, bukan depa..!! Isu nasional semua kita, bukannya depa..!! “ tekan Anwar lagi.“ Penang pun dah kalut kita nak kena bincang, DAP Sarawak pun dok kata depa kuat..” demikianlah diantara kata kata Anwar menempelak rakan rakannya dari DAP dan PAS sambil mengajar pemimpin PKR tidak menghormati mereka.Terdapat beberapa lagi kata kata dan "body gesture & facial expression Anwar" dalam VCD tersebut membuktikan beliau tidak pernah jujur mahu bekerjasama dengan DAP & PAS, hanya sekadar mahu memperkudakan mereka untuk mencapai cita cita politikya sahaja..Menurut pemilik VCD ini, kelakuan dan tingkah laku Anwar terus bertukar sebaik sahaja pemimpin pemimpin PAS muncul untuk mesyuarat tersebut.

Memang bercabang sungguh lidah si Anwar ni, pandainya dia bermuka-muka!Menurut sumber, beberapa orang saksi sanggup tampil ke depan untuk mengesahkan kejadian tersebut. Ada dari kalangan mereka masih memegang jawatan didalam PKR.Adakah khawarij PAS akan mengekalkan status sebagai tunggangan pakatan selepas rakaman tersebut didedahkan?Adakah PAS akan mintak cerai talak tiga selepas mendengar maki hamun Anwar?

Thursday, November 18, 2010

NEGERI SAHAJA MEMBANGUN BERSAMA ISLAM TETAPI BERAYA TANPA AIR BERSIH...

"MEMBANGUN BERSAMA ISLAM" - BERAYA TANPA AIR BERSIH

POLITIK KEPERTINGAN DIRI MENGABAIKAN RAKYAT...

Amat menyedihkan bagi sesetengah tempat di Kelantan menyambut perayaan dengan ketiadaan air bersih. Perkara ini bukan baru lagi bahkan sering berlaku dan bertambah buruk terutama ketika menghadapi musim perayaan. Menjelang beberapa hari musim perayaan Hari Raya Kurban pada tahun ini di beberapa kawasan di Jajahan Pasir Puteh mengalami ketiadaan air yang serious . Perkara yang sama juga berlaku bila menjelang perayaan Hari Raya Puasa yang lepas. Kerajaan Pas Kelantan gagal menyelesaikan masalah tersebut biarpun diberi peluang mentadbir Kelantan sudah lebih selama 20 tahun.

Masalah rakyat tetap terabai, Kerajaan Negeri lebih pentingkan politik dan kuasa sana sini dari mengatasi masalah air rakyat walaupun ia merupakan satu keperluan asas dan utama penduduk. Masalah air Kelantan ini sudah terlalu lama, pemimpin dan exco dan MB Nik Aziz ternyata gagal dan ternyata tidak sehaluan dengan moto "Kelantan tempat persinggahan fakir miskin dan sebuah negeri membangun bersama islam"

Sebelum ini Kerajaan Persekutuan telah pun menyediakan dan memberikan peruntukan kepada kerajaan negeri sebanyak RM 600 juta dalam usaha menaik taraf bekalan di negeri Kelantan kepada rakyat Kelantan.

Tuesday, November 16, 2010

Cara sembelih kambing

PAKMIE MENGUCAPKAN SELAMAT HARI RAYA AIDIL ADHA 1431 H 2010 - KEPADA SEMUA MAAF ZAHIR BATIN


Melaksanakan Ibadah Korban Di Bawah Bimbingan Rasulullah

1 – Definisi Dan Hukumnya:

Al-Udhiyah: Adalah haiwan ternakan yang disembelih pada hari ‘Idul Adha dan hari-hari TasyriQ dalam rangka mendekatkan diri kepada Allah Subahanahu wa Ta’ala. Haiwan ternakan yang dibolehkan untuk korban adalah unta, lembu, kambing, atau biri-biri. (Abu Malik Kamal, Ensikolopedi Fiqh Wanita, jil. 2, m/s. 115. Rujuk juga: ash-Shan’ani, Subulus Salam, jil. 3, m/s. 566)

Hukum Berkorban:

Menurut Ibnu Taimiyah:

“Tidak wajib menyembelih korban, melainkan hanya bagi mereka yang mampu.” (Ibnu Taimiyyah, Majmu’ al-Fatawa, 23/162-164)

Dari Abu Hurairah radhiyallahu ‘anhu dia berkata, Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa Salam bersabda:

“Sesiapa yang memiliki keluasan (rezeki) namun dia tidak berkorban, maka janganlah dia mendekati tempat solat kami.” (Hadis Riwayat Ahmad (1/321))

Manakala sebahagian ulama menyatakannya sebagai sunnah sahaja.

Namun, menurut pendapat yang lebih kuat dan tepat (rajih) hukumnya adalah wajib bagi setiap orang Islam yang berdaya (mampu) untuk berkorban. (Ali Hasan al-Halabi, Meneladani Rasulullah Dalam Berhari Raya, m/s. 86)

2 - Waktu Menyembelih Haiwan Korban:

Hari yang disyari’atkan untuk menyembelih haiwan korban adalah pada 10, 11, 12, dan 13 Dzulhijjah. Imam asy-Syafie rahimahullah berkata:

“Waktu menyembelih haiwan korban adalah ketika imam telah selesai solat Aidiladha… Apabila hari-hari Mina telah berlalu (tarikh 11, 12 dan 13 Dzulhijjah), tidak boleh lagi menyembelih korban.” (Imam asy-Syafi’i, Mukhtasar Kitab al-Umm fi al-Fiqh, edisi terjemahan bertajuk Ringkasan Kitab al-Umm, Peringkas dan peneliti Hussain Abdul Hamid Abu Nashir Nail, Pustaka Azzam, Jakarta (2004), jil. 1, m/s. 737)

“Sesiapa yang menyembelih sebelum dia solat (Aidiladha), dia hendaklah mengulanginya.” (Hadis Riwayat al-Bukhari, hadis no. 5561)

“Seluruh hari TasyriQ merupakan waktu untuk penyembelihan (korban).” (Hadis Riwayat Ahmad (4/8). Disahihkan oleh Syu’aib al-Arnauth. Manakala Syaikh Ali Hasan al-Halabi menghasankannya)

Lihat juga perbahasan lainnya berkenaan masa untuk menyembelih di dalam Subulus Salam, susunan imam ash-Shan’ani.

3 – Ciri-ciri Haiwan:

Jenis haiwan: Haiwan ternakan yang berupa Unta, Lembu, Kambing, Kibas, atau biri-biri. (Bidayatul Mujtahid, jil. 2, m/s. 559. Dinukil dari Abu Malik Kamal, Shahih Fiqh Sunnah, jil. 3, m/s. 362)

Had umur: Berdasarkan hadis yang umum, harus mencapai usia Musinnah dan Jadza’ah, Rasulullah Shalallahu ‘alaihi wa Sallam bersabda (maksudnya): “Janganlah kamu menyembelih (haiwan ternak) kecuali setelah mencapai usia musinnah (usia yang cukup bagi unta, lembu, dan kambing). Namun apabila mengalami kesukaran, maka sembelihlah binatang yang telah mencapai usia jadza’ah (usia yang cukup/6 bulan) dari domba (kibas).” (Hadis Riwayat Muslim, no. 1963)

Oleh kerana tidak ada ketentuan syar’i berkenaan batasan usia, maka terjadilah perbezaan pendapat di kalangan ulama. Akan tetapi pendapat yang paling banyak dipilih dari kalangan mereka (ulama) adalah sebagaimana berikut: Unta 5 tahun (atau lebih), lembu 2 tahun (atau lebih), kambing 1 tahun (tidak kurang darinya), dan kibas (domba) 6 bulan. (Pendapat ini dipilih oleh Syaikh Ibnu Utsaimin rahimahullah di dalam kitabnya asy-Syarhul Mumti’, jil. 7, m/s. 460)

Binatang Yang Tidak Boleh Berkorban Dengannya: Yang jelas butanya, Yang jelas sakitnya, jelas cacatnya (tidak boleh berjalan betul), yang tidak bersumsum (yang teramat kurusnya/tidak berlemak), dan yang putus telinganya.

Dari al-Barra’ bin Azib radhiyallahu ‘anhu, katanya: “Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa Salam berdiri di tengah-tengah kami dan bersabda, “Empat haiwan yang tidak boleh dijadikan korban adalah: Yang jelas butanya, yang jelas sakitnya, jelas cacatnya (tidak boleh berjalan betul), dan yang tidak bersumsum (yang teramat kurusnya/tidak berlemak)”.” (Hadis Riwayat Ahmad, dan beliau menghasankannya. Hadis Riwayat at-Tirmidzi, dengan katanya hasan sahih. Rujuk: Imam ash-Shan’ani, Subulus Salam, jil. 3, m/s. 577. Juga disahihkan oleh al-Albani, Shahih Sunan Abi Daud, 2802)

Dari Ali radhiyallahu ‘anhu, “Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa Salam memerintahkan kami supaya memeriksa mata dan telinganya...” (Hadis Riwayat an-Nasa’i, 7/217)

Bagi Setiap Korban Adalah Bagi dirinya Dan Keluarganya: Diriwayatkan dari Abu Ayyub al-anshari, beliau berkata: “Pada zaman Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa Salam, seseorang berkorban seekor kambing untuk dirinya dan keluarganya. Mereka memakan dan memberi makan orang lain, kemudian manusia berbangga sehingga seperti yang engkau lihat.” (Hadis Riwayat at-Tirmidzi, no. 1541. Menurut al-Albani, hadis ini Shahih. Lihat juga Imam Malik, al-Muwaththa’, 387 dan Imam ash-Shan’ani, Subulus Salam, jil. 3, m/s. 584)

Menurut Imam ash-Shan’ani: “Seekor kambing boleh untuk satu orang lelaki dan keluarganya sebagaimana yang dilakukan oleh Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa Salam. (Imam ash-Shan’ani, Subulus Salam, jil. 3, 584)

Setiap Unta Untuk Sepuluh Orang: Ibnu Abbas radhiyallahu ‘anhu, “Bahawa Nabi Shallallahu ‘alaihi wa Salam menyebutkan satu unta untuk sepuluh orang.” (Hadis Riwayat al-Bukhari, no. 5543) Juga dari Ibnu Abbas radhiyallahu ‘anhu, beliau berkata, “Ketika kami bersama Nabi Shallallahu ‘alaihi wa Salam dalam musafir, lalu tibalah hari raya korban, kemudian kami bersepakat untuk membeli seekor unta untuk sepuluh orang dan seekor lembu untuk tujuh orang.” (Hadis Riwayat al-Tirmidzi, no. 907. Menurut al-Albani, hadis ini Shahih)

Manakala sebahagian pendapat yang lain dan lebih masyhur (serta ijma’) adalah seekor unta untuk tujuh orang. Wallahu a’lam.

Setiap Seekor Lembu Untuk Tujuh (bahagian) Orang: “... dan seekor lembu untuk tujuh orang.” (Hadis Riwayat al-Tirmidzi, no. 907. Menurut al-Albani, hadis ini Shahih)

Tidak disyaratkan bahawa tujuh orang yang berkorban dengan satu unta atau lembu adalah orang-orang yang berada dalam satu rumah (atau keluarga). Kerana, para sahabat pun ketika mereka berkorban bersama adalah orang-orang yang berasal dari pelbagai kabilah. (Abu Malik Kamal, Ensiklopedi Fiqh Wanita, jil. 2, m/s. 118)

4 – Penyembelihan Haiwan:

Disunnahkan Untuk Menyembelih Di Musholla: Daripada Ibnu ‘Umar radhiyallahu ‘anhu, dia berkata: “Dahulu menjadi kebiasaan Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa Salam menyembelih haiwan korban di musholla iaitu kawasan lapang tempat menunaikan solat ‘Ied al-Adha.” (Hadis Riwayat al-Bukhari, no. 5552)

Ini adalah sebagaimana yang telah kita fahami dan ketahui (melaui riwayat-riwayat yang sahih) bahawa solat di Masjid Nabawi adalah lebih baik daripada 1000 kali solat di masjid selainnya (kecuali Masjidil Haram). Namun ternyata walaupun dengan keutamaan sebesar ini, Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa Salam tetap memerintahkan para sahabat untuk mendirikan solat Hari Raya di musholla.

Ibnu Qudamah rahimahullah menjelaskan: “Mengerjakan solat Hari Raya di musholla (kawasan lapang) adalah sunnah, kerana dahulu Nabi Shallallahu ‘alaihi wa Salam keluar ke tanah lapang dan meninggalkan masjidnya (iaitu Masjid Nabawi). Begitulah juga para khulafa’ al-Rasyidin. Dan ini merupakan kesepakatan kaum muslimim. Mereka telah sepakat di setiap zaman dan tempat untuk keluar ke tanah lapang ketika melaksanakan solat Hari Raya.” (Ibnu Qudamah, al-Mughni, jil. 3, ms. 260)

Afdhal Menyembelih Dengan Tangan Sendiri: Dari ‘Aisyah radhiyallahu ‘anha, beliau menjelaskan bahawa, “Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa Salam pernah memerintahkan dibawa kepadanya seekor kambing kibas bertanduk, yang kaki, perut, dan sekitar matanya berwarna hitam. Maka dibawakanlah haiwan tersebut kepada beliau. Beliau minta dibawakan pisau yang diasah dengan batu. Beliau pun mengambil pisau dan kambing tersebut, lalu membaringkannya dan menyembelihnya dengan berkata (berdoa), “Bismillah, Ya Allah, terimalah (korban ini) dari Muhammad, keluarganya, dan umatnya.” (Hadis Riwayat Muslim, no. 1966)

Dari Anas bin Malik radhiyallahu ‘anhu, katanya: “Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa Salam berkorban dengan dua ekor kambing kibas bertanduk. Beliau mengucapkan “Bismillah” dan bertakbir (بِسْمَ اللهِ وَاللهُ أَكْبَر), lalu beliau meletakkan kaki beliau di atas dahi binatang tersebut. Beliau menyembelihnya dengan tangan beliau sendiri. (Hadis Riwayat al-Bukhari, no. 5558)

Disunnahkan supaya Membaringkan Haiwan Korban (Bagi Kambing): “... Beliau pun mengambil pisau dan kambing tersebut, lalu membaringkannya dan menyembelihnya dengan berkata (berdoa), “Bismillah, Ya Allah, terimalah (korban ini) dari Muhammad, keluarganya, dan umatnya.” (Hadis Riwayat Muslim, no. 1966)

Berdasarkan hadis ini, menurut Imam ash-Shan’ani:

Hadis ini menjelaskan posisi kambing korban yang direbahkan, sehingga tidak disembelih dalam keadaan berdiri atau duduk. Kerana keadaan tersebut lebih mudah baginya (di mana dengan tangan kanan memegang pisau dan tangan kiri memegang kepala). Dan ini adalah ijma’ (kesepakatan) para ulama. Caranya adalah dengan merebahkan haiwan di atas lambung kirinya.

Disunnahkan juga berdoa supaya diterimanya haiwan sembelihan (ibadah korban yang dilakukan). (ash-Shan’ani, Subulus Salam, jil. 3, m/s. 569)

Menyembelih Dengan Pisau Yang Tajam: Ketika Nabi hendak menyembelih, beliau meminta ‘Aisyah mengambil pisau dan mengasahnya terlebih dahulu. (Rujuk Hadis Riwayat Muslim, no. 1966)

Boleh Mewakilkan Dalam Menyembelih & Menguruskan Haiwan Korban: Dari ‘Ali radhiyallahu ‘anhu, dia berkata: “Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa Salam memerintahkanku untuk menyembelih untanya, dan membahagi-bahagikan kulitnya serta peralatan yang biasa diletakkan di punggung unta.” (Hadis Riwayat al-Bukhari, no. 1717)

Mengucapkan Bismillah dan Bertakbir: “... Beliau mengucapkan “Bismillah” dan bertakbir (بِسْمَ اللهِ وَاللهُ أَكْبَر), lalu beliau meletakkan kaki beliau di atas dahi binatang tersebut. Beliau menyembelihnya dengan tangan beliau sendiri. (Hadis Riwayat al-Bukhari, no. 5558)

5 - Daging Korban Untuk Dimakan, Disedekahkan, Dihadiahkan, dan boleh juga Disimpan:

Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Supaya mereka menyaksikan pelbagai manfaat bagi mereka dan supaya mereka menyebut nama Allah pada hari yang telah ditentukan atas rezeki yang Allah telah berikan kepada mereka berupa binatang ternak. Maka makanlah sebahagian daripadanya dan (sebahagian lagi) berikanlah untuk dimakan orang-orang yang sengsara (miskin) dan fakir.” (Surah al-Hajj, 22: 28)

Nabi Shallallahu ‘alaihi wa Salam bersabda: “Makanlah, berikanlah (sedekahkanlah) kepada orang lain, dan simpanlah.” (Hadis Riwayat Muslim, no. 1974)

Dari Ali radhiyallahu ‘anhu, “Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa Salam memerintahkan kepadaku supaya menguruskan korbannya, dan membahagi-bahagikan daging, kulit, dan pakaiannya kepada orang-orang miskin. Dan aku tidak dibenarkan memberi apa pun dari korban tersebut kepada penyembelihnya” (Hadis Riwayat al-Bukhari, 1716)

Tidak Menjadikan Daging Korban Sebagai Upah Dan Bahan Jual-Beli: Dari ‘Ali radhiyallahu ‘anhu, dia berkata: “Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa Salam memerintahkanku untuk menyembelih untanya, dan membahagi-bahagikan kulitnya serta peralatan yang biasa diletakkan di punggung unta. Beliau juga memerintahkanku supaya tidak memberikan daging tersebut kepada tukang sembelih (atau yang mengurus). Akan tetapi kami memberikan upah kepadanya dengan wang kami sendiri.” (Hadis Riwayat al-Bukhari, no. 1717) “...Dan aku tidak dibenarkan memberi apa pun dari korban tersebut kepada penyembelihnya” (Hadis Riwayat al-Bukhari, 1716)

Menurut Ibnu Rusyd, “Ulama bersepakat bahawa menjual daging korban adalah dilarang. Mereka berselisih pendapat dalam masalah kulit dan rambut yang boleh dimanfaatkan. Majoriti ulama menyatakan bahawa perkara tersebut tidak dibolehkan (untuk dujual beli). (ash-Shan’ani, Subulus Salam, jil. 3, m/s. 582)

6 – Tidak Memotong Kuku Dan Rambut Bagi Yang Hendak Berkorban:

Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa Salam bersabda: “Jika telah masuk sepuluh hari pertama bulan Dzulhijjah dan ada di antara kamu semua yang ingin berkorban, maka janganlah memotong rambut dan kukunya walau sedikit.” (Hadis Riwayat Muslim, no. 1977)

Menurut Imam al-Nawawi rahimahullah:

”Yang dimaksudkan dengan larangan memotong kuku dan rambut adalah larangan menghilangkan kuku dengan memotong, mencabut atau dengan cara lain (secara sengaja). Termasuk juga larangan menghilangkan rambut sama ada dengan mencukur, memendek, mencabut, membakar, menggunakan sesuatu untuk menghilangkan rambut dan apa juga cara sama ada pada bulu ketiak, misai, bulu ari-ari, rambut atau bulu-bulu lain di bahagain anggota badan yang lain.” (Imam an-Nawawi, Syarh Muslim, jil. 13, m/s. 138-139)

Manakala sekiranya dia melakukan perkara tersebut (memotong kuku atau rambut), Ibnu Qudamah rahimahullah menjelaskan:

“Sesiapa yang melanggar larangan ini (mengunting rambut dan memotong kuku pent.), hendaklah dia memohon keampunan dari Allah dan tidak ada fidyah baginya, sama ada disengajakan atau pun terlupa”. (Ibnu Qudamah, al-Mughni, jil. 11, m/s. 96)



“تَقَبَّلَ اللهُ مِنَّا وَمِنْكُمْ”
“Semoga Amalan Kami & Anda Diterima”

Monday, November 15, 2010

ZAID KELUAR PKR...

TINDAKAN ZAID JAWABAN KEPADA KEMUNGKARAN ANWAR DAN NIK AZIZ

Nasib baik PKR tiada sumpah bai'ah seperti Pas kalau tidak parah Zaid dibuli oleh Nik Aziz dan gengnya. Namun Zaid sekarang bukan sahaja dikecam oleh geng Anwar dalam PKR Zaid juga tidak akan lepas dari kecaman geng Nik Aziz dalam Pas dan geng Karpal dalam DAP.Amat malang lagi jika Nik Aziz memberi ulasan terhadap tindakan Zaid keluar dari PKR tersebut. Seperti kita tahu apa Nik Aziz akan kata jika tidak menyokong pakatan mereka. Nik Aziz menuduh ahli Umno sebagai kafir apa pula Nik Aziz akan kata terhadap Zaid dengan tindakan tersebut? Kita juga tahu ketika PRK Hulu Selangor lepas Nik Aziz memberi sokongan kepada Zaid habis-habisan bila blogger pro kerajaan membuka pekong Zaid. Nik Aziz juga tidak mengindahkan larangan Sultan Selangor dalam penggunaan masjid dengan tujuan politik di Selangor. Anwar dan Azmin kata Zaid pengkianat kita dengar pula apa kata Nurul, Kak Wan, Karpal dan lebih-lebih lagi Nik Aziz diatas tindakan Zaid keluar dari PKR tersebut. Pakmie malas nak ulas panjang-panjang, kalau bersama Umno Nik Aziz kata tidak mengikut islam sebenar, Zaid keluar Umno masuk PKR lalu disanjung tinggi oleh Nik Aziz sebab bersama menentang Umno menjaminkan masuk syurga kata Nik Aziz namun sekarang Zaid keluar pula PKR... kalau Zaid masuk DAP tidak apa islam Zaid selamat lagi. Kalau Zaid masuk Umno semula atau tubuh parti baru tidak bersama Pakatan bagaimana pula dengan islam Zaid pada tanggapan Nik Aziz?...Semua ini ada hikmahnya Allah tunjukkan kepada kita bahawa kejahatan terhadap seorang islam mengkafirkan islam yang lain semata-mata mahu kepada pengaruh dan kuasa.

KUALA LUMPUR 15 Nov. Datuk Zaid Ibrahim akhirnya keluar Parti Keadilan Rakyat, PKR sebagaimana telah dijangkakan ramai sebelum ini seminggu selepas mengumumkan beliau menarik diri daripada bertanding jawatan timbalan presiden Isnin lalu beliau mengumumkan menarik diri daripada bertanding jawatan timbalan presiden atas alasan diselubungi kepincangan dan kecacatan Malah ketika itu beliau juga mengumumkan akan melepaskan kesemua jawatan dalam parti dan hari ini memutuskan untuk meninggalkan PKR.

Saya tahu hari saya dalam parti PKR sudah dihitung kerana pemimpin-pemimpinnya secara terus-menerus menyerang saya, kata Zaid yang menyertai PKR 18 bulan yang lalu Kata Zaid beliau mengambil keputusan keluar PKR kerana mahu memutuskan hubungan dengan pembohong dan penipu. Minggu lalu Zaid turut meminta Penasihat PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim dan pesaing jawatan timbalan presiden Azmin Ali agar meninggalkan PKR atas alasan mereka punca kepada segala masalah dalam parti komponen Pakatan Rakyat itu Zaid penyelaras Pakatan Rakyat menyertai PKR pertengahan Jun 2009 selepas dipecat oleh Umno beberapa bulan sebelum itu di mana beliau juga kritikal dengan kepimpinan Datuk Seri Najib Razak Kelmarin Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata Umno tidak akan menerima beliau kembali Dalam temu bual dengan The Star edisi hari ini Zaid berkata, saya tidak jelek dengan parti tetapi jelek dengan pemimpin-pemimpin yang sakit dalam parti.

Zaid mengambil keputusan ini ketika tinggal sebulan lagi Pakatan Rakyat dijadual mengadakan konvensyen kedua mereka di Pulau Pinang Malah kata Zaid beliau diserang bertubi-tubi hanya kerana meminta agar diadakan pemilihan yang bersih dan adil Zaid yang berada dalam Umno selama 23 tahun sebelum ini merupakan Pengerusi PKR Wilayah Persekutuan dan anggota Biro Politiknya Pada April lalu beliau bertanding di pilihan raya kecil kerusi Parlimen Hulu Selangor.

Friday, November 12, 2010

ZAID DESAK ANWAR...ANWAR DESAK NIK AZIZ?



MENYOKONG PAKATAN- MELEMAHKAN KUASA MELAYU DAN ISLAM BAGAIMANA PULA DENGAN PARTI KEADILAN BARU ZAID?
Didalam pakatan pembangkang ada sebuah parti yang secara terangan tidak mahu kepada islam lebih-lebih lagi kepada pentadbiran islam di negara ini. Diawal penubuhan DAP lagi ia consisten tidak mahu kepada islam. Mereka bukan setakat tidak mahu kepada islam DAP juga sentiasa mencari jalan supaya islam terhapus, sasaran utama mereka adalah mahu melenyapkan Umno sekaligus meranapkan kuasa melayu dan islam di negara ini . DAP sudah menyedari hakikatnya melayu tidak akan lemah dan terhapus jika ia tidak menggunakan melayu itu sendiri bersama mereka. DAP merealisasikan dan telah terbukti dalam pilihan raya PRU12 yang lalu DAP menang begitu banyak kerusi berbeza dengan sebelumnya kerusi yang tidak pernah mereka menangi lebih-lebih lagi kawasan majoriti melayu. Sebelum ini DAP hanya sebuah parti pelengkap kepada kaum cina. Wawasan dan perjuangan sebenar kaum tersebut diserahkan kepada MCA dan gerakan dalam komponen BN.

Siapa yang mengangkat dan memberi kuasa kepada DAP sebegitu rupa? sudah tentulah orang-orang melayu yang memberi undi. DAP sekarang tidak DAP seperti sebelum PRU12. Sekarang mereka sudah menjadi kuat sekaligus penentu dasar dalam pakatan mereka PKR dan Pas. Kalau dalam BN tunjang kekuatan adalah Umno manakala dalam pakatan tunjang kekuatan adalah DAP. Penambahan kerusi DAP yang tidak pernah berlaku dalam sejarah politik negara dari dahulu hinggalah sekarang. DAP, Pas dan PKR dalam pakatan mereka DAP mengatasi majoriti Anwar sebagai ketua pembangkang itu adalah merupakan strategi DAP bagi mengkaburkan orang melayu dalam PKR dan Pas. Kalau dahulu pas merupakan parti dominan orang melayu bertindak sebagai pembangkang tetapi kini pas merupakan sebuah parti yang telah dicabul kehormatannya. Sudah serah segalanya perjuangan islam entah ke demi sayangnya kepada DAP semata-mata dendam, rakus pada kuasa dan cita-cita kepertingan pribadi.

SEJARAH RINGKAS DAN CITA-CITA DAP YANG MEMBUATKAN PAS DAN PKR TERNODA...

1. Deklarasi Setapak pada 29 Julai 1967 di Majlis Jamuan Makan Malam Tahunan Pertama DAP, telah menggariskan beberapa perkara yang antaranya; bermatlamat mengembangkan ideologi negara yang bebas, berkehendakkan demokrasi berfahaman sosialis berdasarkan prinsip sama rata antara kaum, menuntut kesaksamaan sosial ekonomi antara kaum, serta mendesak Universiti Merdeka diiktiraf sebagai universiti kaum Cina.

2. Oktober 1967, DAP menjadi satu-satunya parti dari Malaysia yang menganggotai Socialist International (SI) yakni sebuah pertubuhan yang memperjuangkan sosialisme/komunisme/liberalisme/zionisme/sekularisme etc. dan salah seorang yang pernah menjadi naib presiden SI ialah Ehud Baraq, mantan PM Israel. Antara associated organisations yang terlibat secara langsung dengan SI ialah World Labour Zionist Movement (WLZM). Beberapa agenda sulit SI yang dikenalpasti antaranya adalah untuk mengembangkan Christianity ke serata dunia, yang sangat bertepatan dengan ideologi DAP kerana anggota DAP sendiri terdiri daripada ramai penganut Kristian. Seandainya dikaji dengan lebih mendalam sejarah penyertaan DAP dalam Socialist International, pasti anda akan memahami 'rahsia' kejayaan DAP memenangi banyak kerusi Parlimen di PRU-4, sehingga tercetusnya tragedi 13 Mei 1969.

3. 18 Oktober 1990, Karpal Singh mengatakan dengan lantang, "Jika mahu wujudkan negara Islam...langkah mayat saya dulu!"

4. 5 Mei 2008, Karpal Singh mempertikaikan kuasa Sultan Azlan Shah selaku Ketua Agama Islam Negeri yang memindahkan Pengarah Jabatan Agama Islam Perak.


5. Pada tahun 2008 juga, Teresa Kok meraikan kemenangan DAP dalam PRU-12 dengan memanggang 5 ekor babi sebagai simbolik orang Cina dalam Pakatan Pembangkang berjaya menguasai 5 negeri dengan PAS & PKR sentiasa berada di bawah telunjuk mereka. Sebab itulah agaknya ada ahli parlimen PAS yang menyokong pelajar membawa bekal babi ke sekolah.

6. Teresa Kok turut menuntut papan tanda jalan yang bertulisan Jawi di sekitar Kuala Lumpur & Selangor ditukarkan ke bahasa Mandarin; selain menuntut agar azan di setiap surau dan masjid dalam negeri Selangor diperlahankan.

7. Ronnie Liu mengarahkan semua arak yang dirampas atas 'usaha' Hassan Ali dalam kawasan majoriti penduduk Islam di Selangor, supaya dikembalikan semula kepada penjual/peruncit.

8. Tanah wakaf orang Islam seluas 4 ekar di Kampung Kebun Bunga, Selangor telah didirikan Dewan Perhimpunan Orang Ramai, Persatuan Perkuburan Cina. Sebelum itu, BN yang mentadbir Selangor telah berusaha untuk memindahkan dewan tersebut ke kawasan lain. Tetapi apabila Pakatan Pembangkang mengambil alih pemerintahan Selangor pada 2008, usul pemindahan dewan oleh BN sebelumnya telah ditolak DAP dengan sokongan Khalid selaku Menteri Besar Selangor.

9. 16 Mei 2008, Exco Kerajaan Negeri dari DAP telah mengarahkan 130 unit lot perumahan bumiputera di Perak agar dijual ke pasaran terbuka dengan nilai hartanah bumiputra itu hampir RM5 juta.

10. Semasa Pakatan memerintah Perak, borang permohonan tanah di Pejabat Tanah di arah cetak dalam bahasa mandarin dan tamil, kononnya untuk memudahkan kefahaman kepada kaum bukan Melayu. Hakikatnya, mereka berhasrat untuk mengambil tanah milik Melayu secara senyap tanpa disedari orang Melayu yang pasti tidak faham akan kandungan borang yang dicetak menggunakan kedua bahasa tersebut.

11. Lim Guan Eng pernah menyarankan agar jawatan Tuan Yang Terutama (TYT) serta Setiausaha Kerajaan Negeri Pulau Pinang digantikan dengan kaum Cina.

12. Lim Guan Eng adalah seorang penakut dan cepat menggelabah apabila ditekan atau disergah. Itulah ciri seorang 'khalifah' yang sangat diagongkan para juak PAS.

13. DAP menaruh harapan untuk menguasai negara ini di PRU-13. DAP sanggup melakukan apa saja demi merealisasikan impian kerana beranggapan sekiranya mereka gagal dalam misi menguasai Malaysia di PRU-13, maka cita-cita mereka mungkin akan terkubur selamanya.

14. DAP hari ini memiliki 29 Kerusi Parlimen di Dewan Rakyat yang menjadikannya parti dominan dalam Pakatan Pembangkang berbanding PKR (26) dan PAS (23). Strategi DAP di PRU-13 adalah meletakkan calon Melayu bagi mewakili parti mereka, maka tidak mustahil DAP akan terus kekal menjadi PARTI DOMINAN PAKATAN selepas PRU-13 kelak.

15. Menyokong Nik Aziz, Bro Anwar Bin Ibrahim, Husam Musa, Azmin Ali dan PKR, BERERTI anda rela diperalatkan demi memenuhi impian DAP menguasai Persekutuan Malaysia.

16. Apakah pilihan anda menjelang PRU13? adakah anda setuju dengan jurunikah Anwar bersaksikan Nik Aziz Pas bersama DAP?

Paneh Miang

KERANA POLITIK NIK AZIZ SANGGUP PERMAINKAN ISLAM

HINA NABI?

Wednesday, November 10, 2010

KEMPEN SELAMATKAN AIDC-BLOG

I LOVE AIDC-MISI PERJUANGAN TEPAT BERMAKLUMAT TERKINI DALAM DAN LUAR NEGARA

Tuesday, November 9, 2010

ZAID IBRAHIM DAN MOHD NOR DERIS APA PERBEZAANNYA?




KALAU ZAID UNTOK RAKYAT MOHD NOR DERIS PULA UNTOK BANGSA DAN JUGA ISLAM...

Kedua-duanya adalah pemimpin politik dinegara ini. Zaid sekian lama bersama Umno dan pernah bersama kabinet Tun Abdullah PM suatu ketika dahulu bertindak agresif keluar dari Umno kerana tertarik dengan PKR yang pengasasnya Anwar. Kerana budi beliau Zaid di calonkan bertanding di PRK Hulu Selangor yang tewas kepada BN dan juga diberi jawatan pengerusi PKR wilayah Pesekutuan. berbeza dengan Mohd Nor Deris yang sekian lama bersama pas yang juga merupakan rakan akrab Nik Aziz suatu ketika dahulu dan keluar dari parti itu menyertai Umno setelah sedar perjuangan Umno adalah sebenar -benar perjuangan untok bangsa melayu dan juga islam.

Zaid berminat dengan PKR kerana asas perjuangan PKR yang kononnya lebih baik dari sebuah parti yang sudah pun lebih 6o tahun mentadbir negara ini, PKR hanya sebuah parti yang baru ditubuhkan 2tahun yang tidak pernah teruji. PKR bersama pas dan DAP membentuk pakatan pembangkang yang bercita-cita mahu merampas kerajaan dari BN. Zaid merupakan musuh ketat Pas di Kelantan semasa dalam Umno, beliau juga yang membawa hukum hudud ciptaan pas Kelantan ke mahkamah.

Ketika bertanding menentang BN di Hulu Selangor suatu ketika dahulu Zaid dijunjung dan ditantang sebegitu sekali oleh PKR dan Pas. Masa itu seolah-olah Umno(BN) berdepan dengan pas bukan dengan Zaid dalam isu-isu yang dibangkitkan. Nik Aziz sanggup membelakangi Sultan Selangor dalam soal penggunaan masjid yang bertujuan untok ceramah dan majlis-majlis politik.

Zaid menganggap PKR macam Umno boleh dikeritik dan ditegur. Anuar dan Azmin tidak mahu kepada pemimpin bersikap sedemikian, Zaid lupa PKR merupakan sebuah parti kekeluargaan . Zaid kian tersisih dalam PKR setelah mencadangkan ketua umum parti itu, Anwar Ibrahim dan naib presidennya, Azmin Ali supaya berundur kerana mereka berdua punca segala masalah dalam PKR. Tindakan Zaid melepaskan semua jawatan dalam PKR lebih menyukai Anuar dan Azmin Ali. Zaid tiada pilihan menyertai mana-mana parti lagi selepas ini kecuali menyertai DAP atau menubuh parti baru.

Mohd Nor Deris juga dikecam sebaliknya bukan Umno tetapi oleh penyokong fanatik Nik Aziz kerana menggesa Nik Aziz(Pas) keluar dari pakatan bersama DAP. Sehingga hari ini Nik Aziz terus terdiam dan tidak mampu menjawab pertanyaan tersebut. Pas berjuang untok islam bila masa pula DAP mahukan kepada negara islam, dimana islamnya perjuangan pas? Ternyata Nik Aziz gagal untuk menafikan bahawa pakatan PAS dengan DAP membawa kepada perpecahan Islam. Sesama Islam dikafirkan, Karpal Singh, Kit Siang dan Guan Eng, PAS senang berkawan kalau dengan DS Najib dan pemimpin Umno lain sampai boleh doa supaya pecah perut. Nik Aziz mahu penyatuan dalam pakatan sahaja sesama islam dalam Umno Nik Aziz tidak mahu sebaliknya menghukum orang yang tidak bersama mereka tidak islam.

Orang Umno tidak mengecam Zaid sebegitu rupa tidak seperti orang pas mengecam Mohd Nor Deris. Pakatan Zaid bersama PKR dan pembangkang lain boleh melemahkan bangsa melayu dan juga islam. Jika pembangkang dapat mentadbir negara ini bukannya orang melayu yang berkuasa sebaliknya orang melayu akan menjadi anjing-anjing kepada DAP. Pertanyaan Mohd Nor Deris kepada Nik Aziz itu tepat sekali tidak timbul soal kurang ajar sebab "mencarut dan samseng" adalah juga ajaran Nik Aziz.

Pertelingkahan Zaid dalam PKR tidak memberi kesan apa-apa sekadar membuka pekong pribadi Anwar sahaja tidak merugikan islam dan juga bangsa melayu tetapi kecaman Nik Aziz dan penyokongnya terhadap Mohd Nor Deris belainan dari kecaman Anwar dan Azmin Ali terhadap Zaid Ibrahim.

Monday, November 8, 2010

PEMBANGKANG : ERA MELAYU PERBODOHKAN MELAYU KEARAH PRU 13...

ZAID IBRAHIM CERDIK ATAU... ?

Bertapa bodohnya melayu yang tiada kepertingan tetapi tetap memilih menyokong usaha pembangkang menjatuhkan kerajaan UmnoBN di negara ini. Pemimpin melayu pembangkang di negara ini telah bersepakat dengan memilih jalan penting pada diri sendiri biarpun bangsa dan agamanya tergadai selagi memberi untong kepada mereka jika tidak mereka juga sanggup keluar dari pembangkang tengok sekarang apa sudah jadi kepada Zaid Ibrahim sanggup tiba2 keluar dari PKR yang beliau sanjung dan melepas semua jawatan.Mereka ini tidak bodoh, kita rakyat biasa yang "bodoh dan bangai"menyokong membabi buta usaha mereka yang entah kemana. Jika berlaku apa-apa kemusnahan keatas bangsa dan agama dimasa hadapan bagi mereka tidaklah ada kesan sangat mereka juga tetap hidup dalam kemewahan sebab mereka sudah terdiri daripada golongan orang kaya raya. Bertapa bodohnya melayu yang tidak berkepentingan menyokong usaha pemimpin melayu pembangkang yang tamak kuasa ini.

JIka pembangkang dapat berkuasa di negara ini melayu akan hilang kuasa. Ada dikalangan pemimpin melayu dalam PKR dan pas akan diberi kuasa tetapi yang berkuasa sepenuhnya adalah DAP. Isyarat sudah ada di negeri-negeri dibawah pembangkang sekarang seperti Perak, Selangor dan Pulau Pinang jika ada pemimpin melayu pun sebagai boneka semata-mata.

Perdana Menteri kerajaan puast dikalangan PKR atau Pas, timbalannya sudah tentu DAP. Perpaduan melayu kini sukar dicapai sebab dikalangan pemimpin melayu sendiri ada yang tidak suka kepada melayu. Nik Aziz tidak berbangga kepada bangsanya sendiri, beliau memandang remeh sebab itu bangsa lain hilang rasa hormat kepada bangsa melayu dan juga islam. Kearah penyatuan melayu dan islam tetap pudar selagi sikap pemimpin melayu dalam pembangkang lebih mementingkan kepertingan diri daripada agama dan bangsanya sendiri bahkan Nik Aziz tidak berbangga pun menjadi melayu.

Pas sekarang sudah jauh tersimpang daripada perjuangan asal mereka. Pemimpin pas tidak pandang lagi kepada bangsa dan islam mereka lebih kepada mahu membela bangsa lain sebab itu mereka lebih memilih bersama DAP walaupun DAP terangan tidak suka kepada melayu dan negara islam.

Lebih dari itu Nik Aziz sanggup mengkafirkan sesama islam lain, mencarut juga menghalalkan wanita tidak islam masuk perkarangan masjid dan madrasah sedangkan wanita islam sendiri diharamkan masuk masjid dan madrasah jika berhadas besar. Ada juga usaha-usaha dari kerajaan atau ulama yang tidak berparti memperbetulkan keadaan ini tetapi gagal sebaliknya dilabel dengan tuduhan macam-macam.

Apa yang kita harapkan sama-samalah kita berdoa supaya pemimpin sedemikian kembali sedar diatas ketelanjurannya demi penyatuan umat melayu dan islam di negara ini. PRU 13 semakin hampir, ianya begitu penting kerana penentuan masa depan nasib melayu dan juga islam. Anak-anak bangsa yang tidak memihak mana-mana parti dan tidak mengundi jangan kita korbankan masa depan mereka. Dalam keadaan melayu terumbang ambing sebaliknya bangsa bukan melayu semakin mantap penyatuan mereka demi survival bangsa mereka tetapi tidak pada orang melayu.

Sunday, November 7, 2010

'BEKAS RAKAN SATU PARTI' DI ANCAM...


BERSABIT DENGAN MAHU PENJELASAN PAS BERSAMA DAP DAN MENGKAFIRKAN UMNO

KOTA BHARU 6 Nov. - Bekas Pensyarah Akademi Islam Universiti Malaya, Mohd. Nor Deris hari ini membuat laporan polis selepas menerima ugutan dalam laman sosial Facebook dan melalui khidmat pesanan ringkas (SMS) ekoran tersiarnya rakaman video pertengkaran beliau dengan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat di Internet baru-baru ini.

Mohd. Nor membuat laporan itu di Balai Polis Nilam Puri kira-kira pukul 3.30 petang kerana bimbang dengan keselamatan diri dan keluarganya serta berharap pihak berkuasa mengambil tindakan ke atas mereka yang membuat ugutan tersebut.

Beliau berkata, ancaman itu jelas menunjukkan Pas mengamalkan budaya samseng sedangkan ia amat bertentangan dengan ajaran Islam.

"Ini (ugutan) menunjukkan budaya Pas ala samseng, Islam di mana? Perangai samseng, Nik Aziz sendiri pun pernah terjemah Allah pun samseng, ini contoh yang diberikan oleh pemimpin Pas kepada ahli-ahlinya.

"Saya tidak buat apa-apa pun pada Nik Aziz, saya cuma mahu dia jelaskan kenapa bekerjasama dengan DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR), jadi kenapa ancam keselamatan saya," katanya ketika ditemui Mingguan Malaysia di sini hari ini.

Utusan Malaysia hari ini melaporkan pertemuan secara kebetulan bekas 'rakan satu parti' itu meledakkan segala kemarahan yang sekian lama terpendam.

Ia bermula apabila kedua-dua ulama itu bertembung semasa menziarahi rumah bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Galas, Omar Mohamad ketika kempen pilihan raya kecil DUN itu beberapa hari lalu.

Rakaman video pertikaman lidah hampir empat minit di rumah Omar itu berkisar mengenai rasa tidak puas hati Mohd. Nor terhadap tindakan Pas bekerjasama dengan DAP dan mengkafirkan UMNO, telah tersebar luas melalui laman sosial Facebook dan Youtube.

Sementara itu, Mohd. Nor yang juga bekas Ahli Dewan Ulama Pas berkata, perjuangan Pas telah berubah berbanding asas penubuhannya yang mencari keredaan Allah kepada perjuangan untuk kemenangan pada pilihan raya.

Perjuangan Pas sekarang hanya mengejar pangkat dan harta, bertopengkan Islam, berkubukan demokrasi supaya mencapai hasrat nafsunya dan sanggup melakukan apa sahaja walaupun bercanggah dengan ajaran Islam," katanya.

Disebabkan itu, jelasnya, pakatan Pas dengan mana-mana parti tidak kekal lama kerana ia hanya mahu mencapai kemenangan dalam pilihan raya dan bukannya menegakkan Islam berbeza dengan Barisan Nasional (BN) yang UMNO menjadi tunjang dan wujud perjanjian seperti Piagam Madinah.

"MCA dan MIC sudah buat perjanjian dengan UMNO iaitu menerusi kontrak sosial, malah UMNO menjadi pemimpin dalam pakatan itu dari dulu sehingga sekarang. Tidak seperti pakatan pembangkang yang tidak tahu siapa ketuanya tetapi Pas lebih banyak ikut cakap DAP," katanya.

Utusan on-line

Thursday, November 4, 2010

KEKALAHAN GALAS TAMPARAN HEBAT BUAT NIK AZIZ



KALAH GALAS... PEMIMPIN PAS KELANTAN PATUT DESAK NIK AZIZ LETAK JAWATAN!

Walaupun PAS kalah diGalas ianya tidak boleh merubah pentadbiran kerajaan Kelantan yang buat masa ini didominasi oleh PAS, tetapi ia menjadi tamparan hebat buat Nik Aziz sendiri selaku MB yang sudah menjangkau lebih 20 tahun. Sebab itulah Nik Aziz berusaha memastikan kemenangan, yang menjadikan Pilihanraya kecil di Galas kali ini berbeza dan menarik, tidak pernah sebelumnya berlaku peristiwa menabur wang ringgit secara terbuka oleh pihak PAS dalam usaha memastikan kemenangan yang amat berbeza dari sebelumnya.

Dikalangan PAS sendiri yang melihat kejatuhan PAS di Galas ini menggambarkan kelemahan ketara pimpinan Nik Aziz. Nik Aziz sendiri sepatutnya bertanggongjawab dengan kekalahan ini sekaligus meletak jawatan MB. Perjuangan sebenar pas sudah tersasar jauh golongan melayu semakin merosot golongan kaum Cina pula sudah cuba menjauhi PKR yang diterajui oleh Anwar Ibrahim. Dari keputusan kedua2 PRK Bt Sapi yang majoritinya Cina dan di Galas yang majoritinya melayu mengesahkan perkara ini. Logiknya, jika di negeri yang diperintah selama 20 tahun dan DUN yang sudah dimenangi oleh pas sokongan pun sudah jauh merosot, apa lagi yang di luar Kelantan? Inilah yang pemimpin pas patut nasihat kepada Nik Aziz supaya letak segala jawatan secara terhormat dalam parti dan MB tidak payahlah berdolak dalih lagi menyalahi orang lain dengan kekalahan tersebut. Nik Aziz akan tetap menyalahi orang lain jika kalah, anda tidak percaya? sama-samalah kita saksikan nanti....


BATU SAPI BN MENANG GALAS TIDAK RASMI BN MENANG

RASMI BATU SAPI JAM 8.00 MALAM DAN GALAS JAM 9.00 MALAM INI

PRK GALAS

7.09pm Keputusan tidak rasmi: BN mendapat 3,258 undi manakala PAS memperolehi 2,348 undi. Majoriti 910 undi.

PRK BATU SAPI

Linda Tsen (BN-PBS) -5,051
Yong Teck Lee (SAPP) - 1,018
Ansari Abdullah (PKR) - 1,709
Undi rosak votes - 420
Majoriti -3,342

(Jumlah keluar mengundi:15,774)

PRK GALAS : DI HARI PENGUNDIAN


GUA MUSANG, 4 Nov – Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan kesal dengan provokasi melampau jentera dan penyokong Pas hingga menimbulkan kekecohan di pusat pembuangan undi pada hari pengundian pilihanraya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Galas di sini, pagi tadi.

Malah kata beliau tindakan agresif penyokong terbabit juga telah membuatkan ramai pengundi khuatir dan takut untuk keluar mengundi.

“Ini taktik kotor yang biasa mereka buat di mana-mana pilihanraya kecil”, katanya kepada UMNO-Online di sini, hari ini.

Justeru beliau meminta agar petugas Barisan Nasional (BN) tidak menghiraukan provokasi pihak lawan sebaliknya terus mengenalpasti pengundi yang belum keluar mengundi dan membawa ke pusat pembuangan undi.

Jelasnya peratusan keluar mengundi yang tinggi akan mencerahkan lagi peluang BN untuk merampas semula DUN Galas. -MediaUMNO

Wednesday, November 3, 2010

PRK GALAS : SEBELUM MEMBUANG UNDI ESOK DENGAR DULU VIDEO INI...

Siapa Nik ajis sebenarnya 2

Siapa Nik ajis sebenarnya 3

PRK GALAS : KAFIR HARBI MENUDUH AHLI UMNO KAFIR

SEMUANYA KERANA MAHU MENANG PILIHAN RAYA...

Kerana politik sampai amalan baik yang dikerjakan pun tidak diterima oleh Allah SWT.Bahkan dalam erti kata lain kerana politik sampai sanggup masuk neraka. Ada sesetengah masyarakat islam yang cetek agama asalkan politik mereka berpehak dan menyokong pas sudah membolehkan mereka masuk syurga tanpa mengerjakan ibadat lain. Itulah antara penyebabnya dalam mencari pengaruh politik, kita menggunakan sewenang2nya agama untok kepertingan tertentu bagi mendapatkan pengaroh undi.Fatwa-fatwa dan hukum islam dikeluarkan mengikut masa dan selera tersendiri.Nik Aziz menuduh Umno tidak islam sebenar, plastik dan macam2 perumpamaan diberi. Kini kerja kafir mengkafir terhadap Umno bukan lagi dikalangan pas sahaja bahkan golongan kafir harbi (DAP) dalam pakatan mereka pun sudah turut mengkafirkan ahli-ahli Umno.

Pemuda UMNO Putrajaya hari ini membuat laporan polis berhubung kenyataan Penasihat DAP, Lim Kit Siang yang menuduh ahli UMNO kafir ketika berceramah pada Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Galas.

Naib Ketua Pemuda UMNO bahagian ini, Mohd. Hisamudin Yahaya berkata, laporan tersebut dibuat bagi membolehkan pihak berkuasa menyiasat Kit Siang mengikut Akta Kesalahan Pilihan Raya 1954 di bawah Seksyen 4A(1) iaitu mengembangkan perasaan jahat atau permusuhan.

Menurutnya, perbuatan Kit Siang itu jelas menunjukkan sikapnya yang tidak menghormati perasaan orang Melayu beragama Islam yang merupakan ahli-ahli UMNO.

“Sebagai seorang pemimpin politik berpengalaman dan sering membangkitkan soal keharmonian, beliau tidak sepatutnya mengeluarkan kata-kata seperti itu sehingga mencetuskan rasa tidak senang di kalangan ahli UMNO,” katanya .

Hisamudin menambah, kenyataan Kit Siang dilihat begitu melampau dan seolah-olah mendapat restu daripada pihak lain di dalam pakatan pembangkang.

“Tindakan itu sangat tidak bertanggungjawab kerana sengaja menimbulkan provokasi dan membelakangkan Perlembagaan yang termaktub bahawa bangsa lain tidak boleh mencampuri urusan pegangan agama bangsa lain,” katanya.

Pendedahan mengenai perkara itu dibuat Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Melaka, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam yang mendakwa perbuatan Kit Siang itu berlaku di hadapan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim semasa berceramah di Rancangan Pemulihan Tanah (RPT) Kesedar Sungai Terah, Gua Musang.

Saturday, October 30, 2010

BAGI PENGUNDI ISLAM DI GALAS JANGAN LUPA DAN JANGAN LALAI...

ANTARA KATA-KATA PEMIMPIN PAS YANG SUDAH TERKENA BATANG HIDUNG SENDIRI...

Kata PAS : UMNO menjadi kafir kerana berkerjasama dengan parti-parti kafir seperti MIC dan MCA. "Sesiapa yang reda dengan kufur maka dia menjadi kufur.." (Kuliah Di Marang 1983)KEMUDIANNYA.,PAS berkerjasama dan berpelukan dengan DAP dan calon-calon bukan Islam dalam pilihan...raya ke-11 & 12.

Kata PAS: "Haram orang Islam memangkah calon yang kafir. Ini kerana Allah mengharamkan melantik orang kafir menjadi pemimpin".KEMUDIANNYA.. Dalam pilihanraya ke-12 PAS meminta ahli-ahlinya memangkah calon bukan Islam dari parti PKR dan DAP. Bahkan PAS meredai Guan Eng sebagai pemimpin mereka di P.Pinang.

Kata PAS: "Kerajaan BN adalah kerajaan mungkar kerana membiarkan kilang-kilang arak dan kelab-kelab malam beroperasi"KEMUDIANNYA.. Selepas PAS dan rakan-rakan menang di Selangor, mereka tidak pula membantah kilang-kilang arak yang besar-besar di negeri itu seperti Carlsberg di Shah Alam dan Kelab The Ship yang PAS begitu marah pada masa lalu.

Kata PAS: Pak Lah semasa beliau TPM diarahkan mengawal virus JE: "Badawi di arab jaga unta, badawi di Malaysia jaga? Babi? "KEMUDIANNYA.. Kerajaan Selangor yang disertai oleh PAS cuba mengendalikan urusan Babi bahkan mencanggihkan ladang ?! Babi, tak pulak PAS kata kerajaan mereka 'kerajaan Babi'.

Kata PAS: Tun Dr. Mahathir firaun, thaghut, dosanya tidak terampun, perosak negara, kejam dan berbagai lagi.KEMUDIANNYA.. Bila Tun Tun Dr. Mahathir kritik Pak Lah, PAS puji Tun Dr. Mahathir, ada pemimpin pemuda PAS yang cium tangan Tun Dr. Mahathir semasa dia ceramah di Tmn Melewar. PAS kata "Tun Dr. Mahathir bijaksana, negarawan terbilang, sangat berjasa, kuat memikirkan kepentingan negara, Malaysia memerlukan orang seperti Tun Dr. Mahathir bukan Pak Lah".

Masa Anwar Ibrahim duduk dalam UMNO, PAS kata : "Anwar munafik, pengkhianat agama, jual agama, berpura-pura…"KEMUDIANNYA.. Bila Anwar kena pecat, PAS kata: "UMNO buang Anwar sebab dia pejuang Islam, dia memerangi rasuah dan itu tandanya UMNO anti-Islam".

Masa Anwar dituduh dengan tuduhan seks, PAS kata: "Dalam Islam tidak boleh tuduh orang dengan tuduhan seks, melainkan kena ada empat orang saksi". Macam tu juga depa kata semasa Mat Sabu dituduh berkhalwat.KEMUDIANNYA.. Bila PAS ceramah, ramai penceramah PAS tuduh pemimpin UMNO dengan tuduhan seks dan berbagai, PAS kata: "Ini tujuannya untuk menegakkan Islam iaitu Amar Makruf dan Nahi Mungkar..

Kata PAS: "Sesiapa yang menolak hudud kerana masyarakat majmuk maka dia menjadi kafir"KEMUDIANNYA.. PAS Kedah yang baru memerintah kata : "Kedah tidak boleh buat macam Kelantan dalam semua benda seperti tutup pusat judi, sebab di Kedah ramai orang bukan Islam, bukan macam Kelantan.

Kata PAS: "Bersekongkol dengan parti politik yang tidak bepegang dengan dasar Islam jadi sesat atau kufur".KEMUDIANNYA.. PAS berkawan dan berjihad bersama PKR. Bahkan PKR yang memimpin PAS sekarang, sedangkan parti Anwar itu tidak pun menyebut dalam perlembagaannya Islam sebagai dasar.

Kata PAS: "Kerajaan yang tidak berusaha menjalankan hukum hudud adalah kerajaan yang Quran kata: "Sesiapa yang tidak berhukum dengan hukum Allah, maka mereka adalah orang-orang kafir".KEMUDIANNYA.. PAS Kedah kata : "Hudud tidak termasuk dalam keutamaan kerajaan PAS Kedah" (Datuk Seri Azizan Razak, MB Kedah)

Kata PAS: "UMNO mungkar sebab benarkan pembinaan kuil-kuil yang banyak, terutama Batu Caves".KEMUDIANNYA.. PAS Kelantan telah izinkan tokong Buddha tidur yang terbesar di Asia.APA KATA ANDA?!

Kata PAS: UMNO mungkar sebab benarkan geng-geng liberal yang menghina Islam menulis dalam surat khabar seperti Astora Jabat, SIS dan lain-lain.KEMUDIANNYA.. Harakah benarkan Raja Petra yang selalu mempertikaikan Islam menulis dalamnya. Hanya kerana Raja Petra menghentam kerajaan.

Amanat Hadi kata: Menentang UMNO adalah jihad dan jika mati syahid sebab UMNO tak pakai undang Islam memerintah.KEMUDIANNYA.. PAS perintah Kelantan dah 18 tahun, Trengganu 4 tahun dan sekarang Kedah, Perak dan Selangor, dan sekarang kata undang-undang hudud bukan keutamaan PAS. Apakah jika menentang PAS sekarang adalah jihad dan syahid?

Kata PAS: UMNO tak amanah kerana telah hilangkan banyak duit negara KEMUDIANNYA.. PAS telah lesapkan banyak duit koperasinya sendiri Ko-Hilal. Ahli-ahli koperasi itu semua maklum hal tersebut, wang mereka hilang entah ke mana?

Kata PAS: "Tidak boleh berkerjasama dengan UMNO sebab UMNO tolak Islam"KEMUDIANNYA.. PAS kerjasama dengan DAP yang selalu dok kata: "Kami menentang negara Islam" (YB Lim Kit Siang). Bahkan PAS Perak kata: "Kerjasama dalam kerajaan bersama DAP, lebih mulia dari berkerjasama dengan UMNO".

PAS kata: "UMNO tak layak mengaku nak Islam sebab UMNO tidak mempunyai ciri-ciri Islam yang sepatutnya"KEMUDIANNYA.. PAS sekarang berkempen mengwar-warkan bahawa pimpinan tertinggi mereka yang disanjungi di Penang iaitu Lim Guan Eng ingin meniru khalifah Umar bin Abdul Aziz. Apakah iman Guan Eng begitu suci dan sempurna bagi PAS? Mungkin lepas ini PAS akan beritahu bahawa Guan Eng kuat sembahyang tahajud macam khalifah Umar bin Abdul Aziz.

PAS kata: "UMNO tidak mahu cegah mungkar masa memerintah"KEMUDIANNYA.. PAS hanya mendiamkan diri dengan berbagai pusat-pusat mungkar yang ada di Perak, Pulau Pinang,Selangor dan Kedah.

PAS kata: "Tidak boleh wujudkan jemaah Islam yang lain selain PAS yang merupakan jemaah pertama di Malaya. Mereka yang wujud itu adalah penentang gerakan Islam" (Ketua Dewan Ulama PAS, Harun Taib).KEMUDIANNYA.. PAS meredai kewujudan parti-parti lain seperti PKR, Semangat 46, bahkan berkerjasama dengan begitu erat dengan mereka. Kanapa boleh? Kenapa tak suruh masuk PAS saja?

ADAKAH ANDA JUGA TERMASOK DALAM GOLONGAN PELUPA DAN LALAI ?
(Dari Braveheart-blogger petikan asal dari blog papa Gomo )

Tuesday, October 26, 2010

DUA PERKARA BESAR NIK AZIZ PERLU PERJELASKAN SEBELUM PRK GALAS

Apa yang telah berlaku, terutama di kawasan-kawasan Sungai Lakit dan Sungai Bayu adalah kerajaan negeri telah menolak permohonan peneroka-peneroka yang bukan ahli PAS atau hanya rakyat biasa tanpa parti.

Sebaik saja permohonan tanah itu ditolak, akan ada aktivis-aktivis PAS yang masuk memohon dan diluluskan. Dengan demikian mereka yang telah membanting tulang dan mengeluar modal meneroka dan membuka tanah, tidak didapat apa=apa tetapi aktivis PAS pula yang dapat tanah yang tersedia untuk diduduk.

Banyaklah di kawasan sempadan Gua Musang dan Kuala Krai ini tanah-tanah yang dipunyai oleh mereka-mereka yang duduk di Bachok, Pasir Mas, dan Tumpat. Mereka ini adalah orang-orang PAS yang mendapat imbuhan dari kerajaan PAS negeri dengan merampas usaha dan penat lelah rakyat biasa.

Usahlah terpedaya denagn kopiah, jubah dan imej keislaman yang PAS cuba bawa. Ramai dikalangan aktivis PAS di Kelantan adalah munafiq yang bukan saja "cakap tak serupa bikin" tapi adalah mereka-mereak yang zalim pada diri mereka dan lintah yang menghisap darah rakyat.

Berita yang tidak di keluarkan dalam haprak daily dan mana-mana laman web pakatan, parti islam semalaysia pernah merobohkan gereja milik orang asli di galas, perkara ini di akui sendiri oleh berberapa ketua-ketua orang asli dan di sahkan sendiri oleh calon bn galas aziz yusof. Geraja itu di robohkan kerajaan pas pada tahun 2007. dan perkara ini telah di bawa ke mahkamah.

Pada 16 Julai 2009, hakim mahkamah tinggi kota baru, tuan mohd azlan hashim telah mendapati perobohohan gereja yang dilakukan pihak berkuasa adalah tidak sah dan salah serta mendapati tindakan pihak berkuasa selepas merobohkan gereja mencuba mendirikan balai raya menggantikan gereja sebagai menceroboh tanah hak milik orang asli. mahkamah telah memerintahkan membayar ganti-rugi.

Alasan pihak berkuasa untuk merobohkan bangunan ini adalah kerana orang asli kg jiras yang beragama kristian telah membina bangunan ini sebelum mendapat kebenaran pihak berkuasa. tetapi cerita sebenarnya ialah bangunan itu dirobohkan tidak lain hanyalah kerana ia adalah sebuah gereja.

Malahan apabila pihak berkuasa menyatakan kesedian untuk membina sebuah balai raya (dan bukannya membina gereja) menggantikan gereja yang diroboh ditempat lain untuk orang asli kg jiras, ini menunjukkan dengan jelas betapa kurang senang PAS melihat kehadiran sebuah gereja.

KENYATAAN CALON BN DI PRK GALAS

Monday, October 25, 2010

ADAKAH PENGUNDI ORANG ASLI PENENTU KEMENANGAN PRK GALAS?

TUMPUAN DIBERIKAN KEPADA PENGUNDI ORANG ASLI DAN CINA DI GALAS.
Galas mempunyai 11,553 pengundi berdaftar, dari jumlah itu 65.2 peratus adalah orang Melayu, 22 peratus Cina, 10 peratus Orang Asli dan 1.8 peratus India.Dari rekord pilihanraya dari tahun 1974 hingga hari ini menunjukkan Ku Li yang tidak pernah kalah di Gua Musang yang juga telah dilantik menjadi pengarah pilihan raya sudah tentu memberi kekuatan kepada BN.

Pada 2008 DUN Galas, Pas berjaya dengan majoriti 646 undi. Calon Pas, Allahyarham Che Hashim Sulaiman mendapat 4,399 undi menewaskan penyandang dari BN, Saufi Deraman yang mendapat 3,753 undi. Pada pilihan raya tersebut BN tewas dengan majoriti kecil, Galas merupakan kubu Ku Li sejak lebih 40 tahun lalu.

Setiausaha UMNO Gua Musang, Abdul Aziz Yusoff, 47, diumumkan sebagai calon bertanding lawan calon pas yang sudah kalah kepada Ku Li dalam dua pilihanraya umum 2004 dan 2008 Dr Zulkifli Muhamad.

Usaha pas untok mengekalkan kemenangan sudah pasti akan menabur berbagai-bagai fitnah untuk menawan hati pengundi DUN Galas. Pengundi Melayu, Cina dan orang Asli melihat bagaimana ganas dan penuh tipudaya kerajaan PAS negeri merampas tanah-tanah yang diduduki orang Melayu dan tanah-tanah terlindung bawah Akta Orang Asli 1954 yang diduduki orang Asli dirampas untuk diberi kepada tauke-tauke Cina urus sebagai Ladang Rakyat atau ladang sayur.

Sokongan terbuka pengundi kaum Cina dan orang Asli kepada Barisan Nasional (BN) kali ini begitu ketara sekali. Mereka telah sedar pas tidak dapat membuat apa-apa perubahan, BN sahaja yang mampu membuat perubahan dikawasan mereka menyebabkan pas begitu tertekan sekali menjelang PRK Dun Galas pada 4 Nov ini.

Saturday, October 23, 2010

ADAKAH DI GALAS PAS PERLU BARING PEGANG BENDERA?

PERMULAAN PENIPUAN PAS DI PRK GALAS...

Adakah Dr Zukefli calon Nik Aziz di Galas ini terdiri dari kalangan golongan asli?. Permulaan pemilihan calon pas sudah menipu. Sebelum ini pas beriya-iya katanya calon di PRK DUN Galas terdiri dari kalangan orang asli. Satu permulaan jahat pas di Galas soal calon pun mereka sanggup menipu orang asli kerana semata-mata mahu mendapat pengaruh dan sokongan.

Orang kata pas sanggup buat apa sahaja asal menang pilihan raya. Fe'el dan perangai sebenar orang-orang pas semakin terserlah menjelang pilihan raya.

Rekord Pas Kelantan bagaimana ia boleh hidup sehingga dapat mentadbir lebih 20tahun menjadi ukuran. Peratusan untok mendapat kemenangan setiap kali pilihan raya adalah dengan cara menipu rakyat. Agama dipersendakan asalkan rakyat menyokong dan setiap kali pilihan raya ada sahaja isu baru diadakan sedangkan isu lama dilupakan begitu sahaja walaupun bersabit dengan hukum islam. Bukan mahu menolong rakyat bahkan membuatkan rakyat lagi kebengongan dan keliru, kalau hendak dikatakan pas perjuangan islam jauh sekali merusak lagi perpaduan sesama islam boleh diberi kredit sebab itu DAP boleh hidup bersama pas.

DAP mahu menubuhkan Malaysian Malaysia, Pas rusak agama cari pengaruh dan PKR drama Anwar untok mengatur mendapatkan Perdana Menteri. Pas takut kepada orang asli sebab itu ia berjanji dikalangan orang asli juga akan diberi calon di Galas.

Permulaan drama Anwar katanya tidak mahu masuk campor soal pilihan raya Galas katanya itu soal pas bukan PKR menunjukkan begitu liciknya politik Anwar. Kita tahu pengundi disini majoritinya kaum melayu.Kebijaksanaan Anwar berpolitik boleh membuatkan orang percaya walaupun dikalangan melayu ia bercakap lain didepan Cina dan India boleh pula ia bercakap lain. Kerja Anwar adalah menjaga hati Cina dan India, kerja pas adalah mencari pengaruh melayu seberapa ramai yang boleh supaya menyokong parti tersebut.

Pas tidak nampak bersalah sedikit pun kepada rakyat. Di Galas sendiri penipuan Ladang rakyat pengambilan tanah2 yang menjadi tempat sumber rezeki diambil dan diserahkan kepada Syarikat menyebabkan rakyat kehilangan tempat sumber pendapatan. Lot2 tanah yang diberi kepada rakyat yang miskin yang dibina rumah oleh Kesedar tidak diluluskan oleh Pas kerana kuasa menggeluarkan geran hakmilik adalah dibidang kuasa kerajaan negeri. Umno ramai pemim[pin yang bijak, tetapi tidak cerdik sebaliknya pas dikalangan pemimpinnya tidaklah bijak tetapi kelebihan yang adalah menipu. Kita pengundi melayu yang lebih bertermandun kena sedar dan malu kepada orang asli sebab apa Ku Li tidak pernah kalah bertanding di Parlimen Gua Musang.

SAPA KAFIR?

Saturday, October 16, 2010

BUDGET 2011 ADAKAH BARANGAN GETAH KETINGGALAN...?

DS Najib mencadangkan supaya duti import ke atas kira-kira 300 barangan pelancongan dan rakyat tempatan dimansuhkan.

“Barangan ini merangkumi kegunaan harian seperti beg tangan, kasut, sut, baju kanak-kanak, dompet, pewarna rambut dan juga kelambu...” kata Najib sambil kedengaran gelak ketawa dari ahli parlimen.

Bagaimanapun, dalam banyak-banyak barangan, barangan hasil getah seperti kondom tidak banyak diberikan inisiatif pelepasan cukai seperti barangan kegunaan harian yang lain. Dulu kita tak nampak kepentingannya tapi sebab semalam dalam satu perbicaraan kes liwat, mahkamah diberitahu oleh pakar patologi Hospital Kuala Lumpur bahawa mangsa dalam kes tersebut, Saiful Bukhari telah diliwat sebanyak 8 KALI tanpa menggunakan kondom oleh pemangsanya, maka ada kesedaran mungkin perlu kerajaan bagi pelepasan cukai untk barangan hasil getah macam kondom ini.

Lebih 4 juta rakyat di negara ini mengikuti siaran langsung pembentangan budget oleh PM petang kelmarin sudah tentu kepada mereka yang prihatin kepada pembicaraan kes liwat Saiful terlintas difikiran bertapa pentingnya kondom. Sudahlah menjadi mangsa liwat, tidak pula pemangsa memakai kondom bagi melindungi mangsanya daripada jangkitan penyakit dan kecederaan lain. KY jelly walaupun digunakan ia hanya sekadar melancarkan penembusan tidak sebagai penahan kepada penyebaran jangkitan penyakit berjangkit. Sekali lagi penyayaan keatas Saiful.

Program asuhan kanak2 percuma PERMATA yang diperuntukkan RM111 juta menjadi kecaman pembangkang. Program ini melibatkan ibubapa yang berpendapatan sederhana dan kebawah. Dimana keiklasan pembangkang yang selama ini melaungkan mahu menolong rakyat jika program ini juga dikecam? Program ini bertujuan untok mendidik kanak2 berumur kurang dari 4tahun dengan berpendidikan murni dan iannya telah ditubuhkan sejak tahun 2006 lagi.

Apa pun bagi penulis pembentangan budget 2011 menyaksikan rakyat daripada semua masyarakat mendapat hasil munafaatnya. Semuga dengan budget ini mendokong perubahan besar kepada kemajuan negara dan kesejahteraan rakyat. Tahniah kepada DS Najib dapat menyediakan 2011 sebegitu baik selain dari pembentangannya begitu jelas kepada rakyat.

Thought Of The Day

"Friendship improves happiness, and abates misery, by doubling our joys and dividing our grief...You wil always rise in life to the level of responsibility that you are willing to accept"

Selalu ada yang baru...


FOREX MARKET

FOREX MARKET

FOREX INVESTMENT

Forex exchange online.

Konsep Pelaburan Mesrawang/ jaminan modal.
Trader : Pakmie/Aris Danial
Email : Arisfx@yahoo.com
Berurusan contact +019 9947815
Sms +016 9217815


Rangkaian Traders
Malaysia ( Sabah, Serawak )
Indonesia
Brunei
Thailand
Singapore
Australia
Belanda

PERJUANGAN YANG BELUM SELESAI - DAN TAK AKAN SELESAI!

'Kenapa PaKMie memilih untuk membela MELAYU? PaKMie yakin, Allah melindungi agamanya dan agama bebas untuk semua bangsa. MELAYU hanya mempunyai TANAH MELAYU (MALAYSIA) sebagai tanah air meraka. Kenapa kita perlu memberi hak-hak kita kepada orang asing? Perlembagaan Malaysia sudah cukup adil bagi kesemua rakyat di Malaysia, tak kira Melayu, Cina ataupun India kesemuanya akan dibela dan diberikan pengadilan yang saksama. Pertualang Bangsa dan bayangan Dajjal patut hapuskan dan makhluk laknat ini harus ditentang sehingga dibuang negara dan dilenyapkan dimuka bumi Allah ini!...'

BERJUANGLAH! agar disaat kau menghembus nafas yang terakhir kau tersenyum dan orang lain menangis..

BERJUANGLAH! agar disaat kau menghembus nafas yang terakhir kau tersenyum dan orang lain menangis..