Followers

Friday, August 14, 2009

SATU PANDANGAN YANG BOLEH DIANGGAP BAIK BAGI KACA MATA PENULIS



KERAJAAN SEPATUTNYA JANGAN BIARKAN "SILAP DALAM SALAH" ITU BERTERUSAN...INI BOLEH MENGHANCURKAN NEGARA
Blogger ajijasin said...

salam alaikum...

memang sedap membantai menghentam membelasah org lain!!!
MANA PERGINYE PEJUANG PENDOKONG
KEPALA2 DALAM UMNO!!!

LEBIH2 LAGI YB2 UMNO YG KONONNYA MELAYU LAGI ISLAM!!!

yg kena bantai!!!
kena hentam!!!
kena belasah pun dok "relaxxxxx aje!!!
takut tak dapat jadi calon YB ke lagi!!!
memang aku pelik perangai
KEPALA2 DALAM UMNO
DAN YB2 UMNO NI!!!
ENTAH APA YG TERSUMBAT DAN DISUMBAT
KAT DALAM BATANG LEHER MASING2
TU TAK TAU LA AKU!!!

EEIIIIIIII.....
UMNO ADA 191 KEPALA BAHAGIAN
70 ORG YB MELAYU ISLAM!!!
TAKKN SORANG PUN...
TAK ADA YG KEPALA GILA2 SIKIT PUN!!!
NAK SERGAHHHHHHH NIKOL AJIS DAN
DAP KAPIR HARBI LAHANAT TU!

ISLAM NI DAH 1400 TAHUN LEBIH!!!
SAMPAI KAT TANAH MELAYU NI DAH 400 TAHUN LEBIH!!!

TAKKN NAK IYAKAN DAN BIAOKN
CAKAP NIKOL AJIS TU!!!
NAK TUNGGU SAMPAI PM TPM BUKAK MULUT BARU NAK MASING2 NAK BERSUARA!!!
POOOOOOOOOORRRRRAAAAAAAHHHHHH!!!

ITU PUN NAK KENA AJAOOOOOO KE!!!

JANGAN JADI KEPALA KEPALA UMNO
YB2 MELAYU ISLAM
MACAM...
BURUNG TIUNG BURUNG KAKAKTUA LA!!!
DOK ULANG2 CAKAP ORG!!!
JANGAN JADI AYAM DIDIK MAKAN KAT TAPAK TANGAN!!!

AKU INGAT KEPALA2 DAN YB2 UMNO MELAYU ISLAM NI!!!
TAKUT DAN TAK GHETI NAK CAKAP PASAL
MARUAH ISLAM!!!

TOLONG BUKAK MULUT!!!
SERGAH BANTAH CAKAP NIKOL AJIS TU TERANG2
JANGAN BERSUARA BISIK2 BALIK TELINGA PUN TAK DENGARRRRRR!!!

TAK PAYAH LA KEPALA2 DALAM UMNO
IKUT RENTAK NAK BUAT DEMO BESAO2!!!
MASING2 BUAT SIDANG AKHBAR DAH CUKUP BAIK!!!
BANTAH BELASAH BANTAI NIKOL AJIS TU!!!
JANGAN INGAT DIA TOK GURU
BOLEH CAKAP SEMBARANGAN!!!
MACAM ORG LAIN TAK GHETI PASAL AGAMA...
PASAL ISLAM!!!
ISLAM KAT TANAH MELAYU NI DAH
400 TAHUN LEBIH!!!
ADA FAHAM TAK!!!

August 13, 2009 11:17 PM

Analisis dan respon PaKMie kepada pandagan ajijasin.
Kebelakangan ini pelbagai kerenah yang timbul ekoran dari kesilapan ucapan pemimpin2 sendiri. Tanggongjawab sebenar pemimpin yang dipilih rakyat dalam setiap kali pilihanraya adalah untok memaju dan memakmurkan negara ini. Tetapi apa yang kita tahu tugas sebenar mereka kepada rakyat dan negara sudah terpesong jauh, sebaliknya rakyat terus dikelirukan . Jika keadaan seperti ini berterusan berlaku tidak mustahil negara ini suatu masa akan hancur . Pemimpin yang rakus dan gila kuasa dengan sengaja membabitkan isu-isu yang tidak sepatutnya, lebih2 lagi isu-isu yang bersabit dengan sensitiviti kaum dan agama di negara ini untok mencapai cita-cita peribadi mereka.

Kenapa pemimpin2 itu tidak memberi perhatian yang serious dalam memberi adea2, pandangan dan kritikan yang lebih membina untok kemajuan rakyat dan negara. Apakah tugas pemimpin kerajaan yang ada sekarang yang hanya menunggu dan menanti untok membidas lontaran kata-kata dari pembangkang sahaja?. Pemimpin pembangkang dengan sengaja membangkitkan provokasi dan ini merupakan cara pembangkang untok menambat hati rakyat di negara ini. Amat malanglah Umno dan kerajaan terlalu leka dengan menghabiskan masa terlalu lama untok mengambil sesuatu tindakan kepada mereka-mereka yang sudah secara jelas bersalah. Kita selalu mendengar ucapan yang bersemangat dalam setiap kali perhimpunan agung Umno diadakan samada yang dibangkitkan oleh para perwakilan atau ucapan dalam perasmian dan penutup. Kepertingan agama, bangsa dan negara mesti di utamakan.

Islam dan bangsa melayu sekarang terumbang ambing, islam diperkotak katibkan. Seolah-olah di negara ini sekarang tiada siapa yang boleh memutuskan jika bersabit dengan kekeliruan islam. Dimana kata-kata Mufti? Siapakah yang sebenar dan sepatutnya diberi tugas bertanggongjawab memutuskan sesuatu hukum jika bersabit kekeliruan berlaku keatas umat islam di negara ini? Adakah pemimpin ulama politik Nik Aziz atau pemimpin2 pas yang lain? Kenapa Kerajaan tidak bertindak tegas dalam menyelesai sesuatu percangahan pendapat itu dengan membiarkan ia berterusan bermain difikiran rakyat? Negara kita akan menghadapi kehacuran jika perkara ini dibiarkan berterusan. Islam akan terus berpecah kalau mengikut fahaman masing-masing. Kaum melayu/islam akan terus ditindas, fikiran kaum melayu terus bercelaru jika agama islam dijadikan sandaran sebagai tempat mempertahan dan mendapat kuasa pengaruh politik masing-masing.

Hari ini pemimpin pembangkang sudah naik tocang. Setengah golongan dikalangan pemimpin pas meletakan islam itu hanya dibibirnya sahaja. Seolah-olah agama islam di negara ini hanya milik Nik Aziz sahaja. Apa Nik Aziz kata tentang islam semuanya betul. Kerajaan seolah-olah menjadi kaku bersabit dengan islam Nik Aziz. Kerajaan Umno membiarkan rakyat marhean terus menjadi tanda tanya tanpa mengambil tindakan dan penjelasan yang tegas dari apa yang berlaku. Banyak sudah kesilapan dari kata-kata Nik Aziz. Suatu masa Nik Aziz menuduh Umno sebagai kapir. Umno sebagai ajaran sesat dan Umno juga berfahaman komunis. Umno tidak membela rakyat yang mahukan kebenaran di tegakkan di negara ini. Sehinggakan pada hari ini tindakan Nik Aziz lebih rakus lagi tentang Islam sanggup melihat islam dipermainkan oleh kaum kapir DAP. Nik Aziz menyokong dan memberi ruang seluas2nya kepada DAP mengkritik dan menghina islam.

Diatas kelemahan kerajaan dalam mengambil tindakan yang sewajarnya itu dapat dihidu oleh rakyat yang mahukan kebenaran. Rakyat yang sentiasa mengikuti perkembangan dalam pentadbiran kerajaan, rakyat yang sentiasa mahukan islam di negara ini tetap utuh dan di segani oleh kaum2 lain, rakyat yang mahu melihat bangsanya sendiri kuat bersatu demi masa depan negara tidak dijajah oleh bangsa lain. Mereka-mereka ini terdiri dari penulis-penulis blog yang iklas berjuang bersama kerajaan. Mereka-mereka yang terdiri daripada pengkritik kearah membina untok mencari kebenaran. Walaupun usaha mereka ini tidak dinilai sebaik mungkin , bahkan ada juga disalah ertikan oleh kerajaan. Apatah lagi kecaman-kecaman oleh para blogger pro pembangkang dengan kata-kata kesat terhadap blogger BPN sudah menjadi "nasi makan, air minum". Namun usaha-usaha yang iklas dan baik ni seolah-olah tidak di nilai sebaik mungkin. Sesunggohnya dengan peranan yang dimainkan oleh blogger BPN inilah sedikit sebanyak menyebabkan Nik Aziz dan pemimpin lain dalam pakatan pembangkang khasnya Anwar tidak senang hati dan terpaksa memutarbelitkan kembali kata-katanya daripada mengakui apa yang beliau perkatakan. Soalnya sekarang kenapa dari pehak kerajaan sendiri masih berdiam diri dan tidak mengambil apa2 tindakan yang dilabel penjahat dan pengkianat2 itu? Bagaimana dengan kes menghina sultan Perak suatu masa dahulu? Bagaimana tidak mengambil tindakan keatas mereka2 yang secara jelas menghina islam sebagai agama rasmi negara? Bagaimana dengan pengkianat kepada bangsa dibiarkan berlegar di sana sini menghasut rakyat? dan berbaloikah hukuman yang dibuat oleh Umno terhadap Ketua Bahagian Bukit Bendera suatu ketika dahulu dengan memecat ahli dan memaksa melepas jawatan ketua bahagian yang hanya sekadar ucapan dalam majlis dengan memperjelaskan hak-hak orang melayu dan kaum pendatang di negara ini ketika persiapan piliharaya permatang pauh tempuhari? atau adakah hukuman itu kerana mahu memenuhi tututan kaum cina yang menganggap Datok Abdullah itu "resis". Ini juga memelikkan!...

Kesan terlalu lembut kerajaan dengan kaum Cina dan India menyebabkan pada hari ini mereka2 ini terlalu berani, seolah2 segala tindakannya itu mencabar pehak kerajaan pula. Apa kah yang di tulis dan diperjelaskan oleh para blogger BPN selama ini "terlepas pandang" oleh kerajaan? atau sengaja pehak kerajaan tidak mahu mengambil tindakan serious dalam hal-hal seperti ini-wallahuallam.

Dalam blog DAPSY secara jelas telah menghina islam/melayu dan menghina ustaz Ridwan Tea Abdullah dalam keterangan bersabit dengan anak luar nikah Teoh. Pada hari ini juga blog tersebut ditutup dan penulis yang sepatutnya bertanggongjawab tidak mengakuinya. Apakah dengan cara itu kerajaan menganggap isu itu sudah selesai??? Jangan pula nanti orang yang tidak bersalah dan miskin dihukum sedangkan orang yang bersalah dibiarkan dengan senang lenang dengan kemewahan. Kerajaan tidak sepatutnya mengikut rentak pembangkang " Hanya cakap saja berdegar2, sedangkan tahi bertaburan..."

Bagaimana pula dengan kata-kata Nik Aziz yang menyamakan Umno dengan ajaran sesat ayah pin menjelang PRK MU tempohari? Bagaimana pula dengan kata-kata Nik Aziz pergi "Jahanam sama Umno" ketika Nik Aziz bertungkus lumus mahukan kerjasama Kelantan dengan kerajaan pusat? Bagaimana pula dengan kata-kata Nik Aziz ketika mengulas isu pemimpin DAP yang "tidak salah" menghina islam?. Apa semua itu kita sudah lupa??? . Sehinggakan dalam setiap penulisan blog BPN masa itu tidak sempat mengulas isu-isu lain, semuanya tertumpu dan menghentam Nik Aziz dan kuncu2nya supaya bertanggongjawab sepenuhnya dengan kata-kata itu dan seharusnya diambil tindakan oleh kerajaan. Hari ini seperti yang kita tahu Nik Aziz telah menukar kenyataan "tidak salah" nya itu menjadi "tidak pelik" bersabit dengan DAP menghina islam, kerana mereka itu bukan islam. Walaupun pada hakikatnya Nik Aziz sudah merasa bersalah dengan keceluparan itu tetapi masih lagi mahu memutarbelitnya. Nik Aziz tidak sepatutnya bertindak sedemikian apatah lagi kononnya beliau seorang tokoh pejuang islam . Namun Nik Aziz tetap sanggup menghina agamanya sendiri dengan cara menyokong tindakan kaum kapir menghina dan mengguris hati umat islam di negara ini semata-mata untok mendapatkan kuasa dunia dan dendamnya kepada sesama islam dalam Umno.

P/S : Sejarah sudah membukti kepada kita bagaimana jatuhnya kerajaan Majapahit. Rakyat sentiasa memerhatikan tindakan kerajaan dalam menangani sesuatu isu-isu. Jangan biarkan negara ini menjurus kepada huruhara. Segala tindakan yang sepatutnya seharusnya disegerakan. Apa yang terjadi kepada negeri-negeri di bawah Kerajaan Pembangkang sekarang telah banyak memberi pengajaran kepada kita bahawa Pembangkang tidak berupaya memerintah negeri itu, apatah lagi jika diberi mandat untok memerintah negara ini...

No comments:

Thought Of The Day

"Friendship improves happiness, and abates misery, by doubling our joys and dividing our grief...You wil always rise in life to the level of responsibility that you are willing to accept"

Selalu ada yang baru...


FOREX MARKET

FOREX MARKET

FOREX INVESTMENT

Forex exchange online.

Konsep Pelaburan Mesrawang/ jaminan modal.
Trader : Pakmie/Aris Danial
Email : Arisfx@yahoo.com
Berurusan contact +019 9947815
Sms +016 9217815


Rangkaian Traders
Malaysia ( Sabah, Serawak )
Indonesia
Brunei
Thailand
Singapore
Australia
Belanda

PERJUANGAN YANG BELUM SELESAI - DAN TAK AKAN SELESAI!

'Kenapa PaKMie memilih untuk membela MELAYU? PaKMie yakin, Allah melindungi agamanya dan agama bebas untuk semua bangsa. MELAYU hanya mempunyai TANAH MELAYU (MALAYSIA) sebagai tanah air meraka. Kenapa kita perlu memberi hak-hak kita kepada orang asing? Perlembagaan Malaysia sudah cukup adil bagi kesemua rakyat di Malaysia, tak kira Melayu, Cina ataupun India kesemuanya akan dibela dan diberikan pengadilan yang saksama. Pertualang Bangsa dan bayangan Dajjal patut hapuskan dan makhluk laknat ini harus ditentang sehingga dibuang negara dan dilenyapkan dimuka bumi Allah ini!...'

BERJUANGLAH! agar disaat kau menghembus nafas yang terakhir kau tersenyum dan orang lain menangis..

BERJUANGLAH! agar disaat kau menghembus nafas yang terakhir kau tersenyum dan orang lain menangis..