Followers

Friday, January 8, 2010

ISLAM PAS ADALAH ISLAM PETI UNDI

KITA PERLU PERBETULKAN OTAK PEMIMPIN PAS KALAU KITA MAHU KEPADA 1ISLAM...

Tidak payah kita menghurai panjang lebar lagi tentang perjuang islam pas dalam menangani isu penggunaan kalimah Allah oleh bukan Islam. Nasib baiklah Umno yang dikatakan oleh Nik Aziz yang mengamal islam palsu bertungkuslumus menghalang usaha Kristian tersebut. Bukan setakat berhati2 dalam memberi kenyataan pemimpin pas terlalu berlembut sehingga sanggup mengadakan majlis dailong dengan ketua agama kristian tersebut. Pas sudah lupa segalanya kerana politik bahawa agama islam adalah penganut majoriti dan agama islam juga agama rasmi negara ini. Berapa keratkah penganut kristian sampai mahu berdialog berbanding dengan penganut agama islam? semuanya kerana politik, terlalu berlembut dan menjaga hati takut hilang sokongan kepada parti mereka.

Nik Aziz mengakui Umno berkerja keras dalam menangani isu kalimah Allah walaupun begitu Umno tidak berjuang untok islam sebenar sebab Umno mengamalkan agama suku politik suku. Pakmie cukup hairan kepada Nik Aziz kononnya paslah berjuang islam sebenar tetapi sebaliknya ada dikalangan pemimpin mereka menyokong usaha kristian tersebut. Pas berbangga kononya kesana kemari bahawa merekalah perjuang islam di negara ini tetapi perbuatan dan tindakannya pula berlawanan dengan kehendak dan ajaran islam sejati. Adakah benar Umno itu tidak islam? kalau benar pas lebih lagi tidak islam dari Umno kerana pemimpin pas melaung tentang islam tetapi tindakannya tidak mengikut kehendak islam memfitnah, mencaci terhadap pemimpin Umno sudah menjadi darah daging pemimpin mereka. Itukah yang dikatakan oleh mereka ajaran sebenar?

Pemimpin DAP menghina islam, Nik Aziz cepat2 berkata tidak salah sebab mereka bukan islam. Gambar bogel Eli tersebar, cepat2 Nik Aziz kata tidak salah sebab bogelnya kesorangan dalam bilik malaikat sahaja yang nampak. Itu bila Nik Aziz berdepan dengan kapir, tetapi kalau berdepan dengan Umno sesama islam perkara yang entah apa2 pun dah keluar kenyataan mencaci Umno macam2 dengan kata2 kesat. Semuanya salah Umno, masalah dalam kain selimut pas pun salah Umno juga. Krisis dalam PMBK sehingga beliau membatalkan hasrat ke Mekkah pun disalah kepada Umno. Kicdefella penulis blog orang kuat Hussam juga perkerja di PMBK yang melondeh kain dikatakan kerja jahat Umno. Pada Nik Aziz Umno memang jahat, orang jahat kepada islam pun dikata baik asalkan menyokong pas.

Umno mahu bersepakat demi kepentingan islam dan melayu awal2 lagi ditolak oleh Nik Aziz. Ajaran rasullullah 1431 tahun dahulu ditinggalkan demi mahu kepada kuasa politik. Kesana kemari melaungkan mahu kepada perpaduan ummah tetapi kesepakatan perpaduan sesama islam Umno tidak mahu. Pemimpin pas semuanya sembunyikan perkara sebenar kepada rakyat. Dasar pas yang asal sudah terpesong jauh di zaman Nik Aziz. Pas sekarang pentingkan kaum bukan islam dari islam itu sendiri. Hari ini pas tidak bertegas dalam isu penggunaan kalimah Allah oleh gereja katolik kerana pilihan raya yang akan datang.

Pada pandangan mereka jika Umno berbuat baik sekali pun dikata jahat. Jika ada yang menghina islam sekalipun jika menyokong mereka diangkat dan dijulang seperti Nik Aziz lakukan kepada DAP Karpal dan PKR Anwar Ibrahim. DS Najib memberi wang ikhsan tetapi tidak memberi wang royalti sampai sanggup Nik Aziz mendoakan sampai pecah perut. Apakah ertinya semua ini, jawabannya tidak lain dan tidak bukan kerana mahukan kepada kuasa, pangkat dan kekayaan semata2.

Nik Aziz semakin melupai bahawa usianya sudah tua, apa yang mahu dikejar kita pun tidak tahu. Apa yang berlaku kepada beliau hari ini adalah pembalasan dari Allah. Anak menantu mengaib dengan mencoteng mukanya sendiri. Apabila muka dicoteng sudah tentu berlagalah pemimpin mereka sesama sendiri. Hussam dengan cara Hussam, kicdefella dengan cara penulisan di blognya, anak menantu dengan caranya dan paling kemuncak melibatkan pehak istana. Lapuran kegeringan Sultan tidak diberi maklumat yang betul, jemputan titah Sultan supaya mengadap sampai tiga kali tidak diendahkan oleh Nik Aziz. Adakah kepimpinan Kelantan dibawah Nik Aziz sebagai MB tidak haru biru? Hanya satu sahaja jawaban, ini semua kerja jahat Umno manipulasi media, seleweng fakta, Umno tersepit dan sebagainya. Pas di bawah Nik Aziz tidak akan salah sampai bila2...kita jangan pelik, syurga neraka pun Nik Aziz boleh tentukan!

4 comments:

Senjaliza said...

Salam Ukhuwa,

Jangan terlalu berusaha mengejar yg tidak tentu dapay, sedang yang dikandung berciciran...mimpi yang dikejar hanyalah mimpi..

Perjuangan hari ini adalah untuk generasi hari esok BUKAN untuk jawatan "Perdana Menteri".

Anak Lenggong said...

Islam pada Pas cuma pada nama sahaja ..cuba peratikan dididalam ceramah poitik pas bermula dengan kalimah baik iaitu sepotong dua ayat alquran..selepas itu mula lah keluar perkataan maki hamun dan fitnah serta mengaibkan orang lain..yang dipenyokong pula seperti burung belatok hanya tau menganggok sahaja..dan mereka akan ketawa beramai-ramai pabila sipenceramah tu menjatuhkan maruah orang lain. begitu juga mereka ni sanggup mengaibkan orang yang tak sehaluan dengan mereka didalam surau ataupun masjid..ini lah islam pak lobai pas yang berjanggut sejemput. islam hanya diluaran sahaja.

perkasan said...

Islam dah lama dipijak tapi puak PAS tak nampak...boleh blahlah. Pas adalah sebuah perti cari makan bukan untuk agama.

are-qief said...

pas ada pada nama je? sejak merintah kelantan, masjid byk didirikan, stadium penuh dgn rakyat dgr ceramah n kuliah. dataran penuh rakyat dgr KULIAH SUBUH. di perak rumah mb dijadikan dewan kuliah2 agama. di kedah di sri mentaloon pun digunakan untuk kuliah. di putrajaya mcm ner? dewan digunakan untuk party n jamuan2. anda yg berckp pk dgn akal manusia bkn akal lembu.

Thought Of The Day

"Friendship improves happiness, and abates misery, by doubling our joys and dividing our grief...You wil always rise in life to the level of responsibility that you are willing to accept"

Selalu ada yang baru...


FOREX MARKET

FOREX MARKET

FOREX INVESTMENT

Forex exchange online.

Konsep Pelaburan Mesrawang/ jaminan modal.
Trader : Pakmie/Aris Danial
Email : Arisfx@yahoo.com
Berurusan contact +019 9947815
Sms +016 9217815


Rangkaian Traders
Malaysia ( Sabah, Serawak )
Indonesia
Brunei
Thailand
Singapore
Australia
Belanda

PERJUANGAN YANG BELUM SELESAI - DAN TAK AKAN SELESAI!

'Kenapa PaKMie memilih untuk membela MELAYU? PaKMie yakin, Allah melindungi agamanya dan agama bebas untuk semua bangsa. MELAYU hanya mempunyai TANAH MELAYU (MALAYSIA) sebagai tanah air meraka. Kenapa kita perlu memberi hak-hak kita kepada orang asing? Perlembagaan Malaysia sudah cukup adil bagi kesemua rakyat di Malaysia, tak kira Melayu, Cina ataupun India kesemuanya akan dibela dan diberikan pengadilan yang saksama. Pertualang Bangsa dan bayangan Dajjal patut hapuskan dan makhluk laknat ini harus ditentang sehingga dibuang negara dan dilenyapkan dimuka bumi Allah ini!...'

BERJUANGLAH! agar disaat kau menghembus nafas yang terakhir kau tersenyum dan orang lain menangis..

BERJUANGLAH! agar disaat kau menghembus nafas yang terakhir kau tersenyum dan orang lain menangis..