Followers

Wednesday, April 1, 2009

NIZAR ADALAH TALIHAYAT TERAKHIR DAP

Nalurinya Hati Seorang Sahabat Bergelar Pejuang Bil : 2

DIMANA SAHNYA PAKATAN RAKYAT…..
Negara dikejutkan dengan insiden kederhakaan bekas menteri besar Nizar kepada Duli Yg Maha Mulia Paduka Seri Sultan Azlan Shah. Paling berat lagi perlantikan Dato Dr Zambry Kadir yg dianugerahkan sendiri oleh Tuanku dikatakan tidak sah. Sedarkah PR bahawa dgn
perkenan Bagindalah mereka boleh bertapak di Perak. Lebih-lebih lagi perlantikan Nizar dilihat sebagai terpaksa utk memenuhi syarat Perlembagaan Perak yg memerlukan seorang menteri yg beragama Islam dan berketurunan Melayu.

Mengikut Perlembagaan Negeri Perak, Menteri Besar adalah orang ke-3 dalam kerajaan bersama Sultan. Siapa orang yg ke-2? Rata-rata masyarakat Malaysia tidak tahu orang kedua yg dilantik Sultan sebagai penasihat dalam kerajaan Negeri Perak adalah Mufti. Disebabkan itulah Menteri Besar mesti beragama Islam dan Melayu agar urusan menteri melalui mufti itu lebih mudah.

Wahai Nizar, jika anda tidak diperkenankan Sultan pada PRU-12 tempoh hari, PR tidak boleh bertapak pun di Perak. Adakan PR itu sah berdaftar utk berdiri sebagai pemerintah? Adakah PR itu bertanding atas satu tiket Pakatan Rakyat seperti BN?. PAS/PKR/DAP bertanding dengan tiket masing-masing dan ketiga-tiga parti ini tidak melebihi kerusi BN sebanyak 28. Mengikut logiknya jika Nizar tidak diperkenankan memerintah atas alasan PR itu sendiri tidak Sah didaftarkan. Jadi keputusan Tuanku Tempoh hari adalah wajar dan Sah kerana BN sememangnya punyai 28 kerusi dalam PRU-12 dan Sultan memulangkan balik kepada yang hak….

Coretan Iklas Pengirim email.


PaKMie : Jenis nikah darurat juga lah ni ya. Pakat-pakat bila cukup kerusi untok membentuk kerajaan maka nikah lah, jika tak cukup tak jadi lah - Jenis nikah gila kuasa dan harta. Usah lah tipu rakyat lagi, tak kan semua rakyat di negara ini bodoh-bodoh belaka, walau pun majoritinya rakyat di negara ini merokok takkan jadi lembu belaka! Pijam kata-kata Nik Aziz "Perokok itu boleh disamakan dengan lembu". Ramailah lembu-lembu di negara ini ya, tambahan di PRK 2 Bkt, 1 Btg sekarang sudah tentu ramai lembu-lembu maknanya yang jadi colon kena "bos lembu" lah gitu. Lembu yang telah dicucuk hidung oleh DAP!...

Nik Aziz habis segala binatang dalam hutan dia samakan dengan manusia. Baru-baru ini Nik Aziz samakan orang Umno dengan bos segala binatang - orang utan. Nasib baik ada orang utan lah Puak Paknik kaya raya. Kerajaan orang utan lah yang bayar gaji /elaun bulan-bulan kepada wakil rakyat Pembangkang tu, kerana orang utan juga lah Nizar boleh jadi jutawan tu - sebab tu masih guna camery. Kerana orang utan lah rakyat negara dapat hidup dengan aman, kerana orang utan lah orang islam boleh buat amal ibadat dengan baik dan kerana orang utan lah juga "kita jadi cerdik - sebab tu Puak Paknik pandai tipu rakyat sana sini kerana orang utan jugalah..."

Memang benarlah orang-orang utan ni bodoh! kalau cerdik masakan boleh dicucuk hidung oleh DAP diheret sana sini, sampai bawah pokok pun boleh buat mesyuarat dewan. Sampai Sultan dah lama pecat MB pn masih jaja sana sini kononnya masih MB...Sampai parpukari pun dah tak reti nak berkata apa-apa lagi. PaKMie pinjam kata-kata juara raja lawak Astro Nabil "Nizar! lu fikirlah sendiri..."

Kita tengok lembu mana yang menang 7april nanti.

1 comment:

PaKMie said...

Salam kwn...

~Kau carilah ke 7 petala langit
Kau selamilah ke 7 penjuru alam
Kau titilah ke 7 banjaran gunung
Bukan di sana yang kau cari
~Kembalilah kedasar diri
Temuilah hati mu sendiri
Di situ kau pasti berhenti.
~Dan kau temui jalan yang hakiki.

Selamat berjuang demi negara tercinta. Jauhi dari Pengkianat bangsa!

Thought Of The Day

"Friendship improves happiness, and abates misery, by doubling our joys and dividing our grief...You wil always rise in life to the level of responsibility that you are willing to accept"

Selalu ada yang baru...


FOREX MARKET

FOREX MARKET

FOREX INVESTMENT

Forex exchange online.

Konsep Pelaburan Mesrawang/ jaminan modal.
Trader : Pakmie/Aris Danial
Email : Arisfx@yahoo.com
Berurusan contact +019 9947815
Sms +016 9217815


Rangkaian Traders
Malaysia ( Sabah, Serawak )
Indonesia
Brunei
Thailand
Singapore
Australia
Belanda

PERJUANGAN YANG BELUM SELESAI - DAN TAK AKAN SELESAI!

'Kenapa PaKMie memilih untuk membela MELAYU? PaKMie yakin, Allah melindungi agamanya dan agama bebas untuk semua bangsa. MELAYU hanya mempunyai TANAH MELAYU (MALAYSIA) sebagai tanah air meraka. Kenapa kita perlu memberi hak-hak kita kepada orang asing? Perlembagaan Malaysia sudah cukup adil bagi kesemua rakyat di Malaysia, tak kira Melayu, Cina ataupun India kesemuanya akan dibela dan diberikan pengadilan yang saksama. Pertualang Bangsa dan bayangan Dajjal patut hapuskan dan makhluk laknat ini harus ditentang sehingga dibuang negara dan dilenyapkan dimuka bumi Allah ini!...'

BERJUANGLAH! agar disaat kau menghembus nafas yang terakhir kau tersenyum dan orang lain menangis..

BERJUANGLAH! agar disaat kau menghembus nafas yang terakhir kau tersenyum dan orang lain menangis..