Followers

Tuesday, April 14, 2009

SEJENAK : UNDANG-UNDANG TIDAK MENGENAL SIAPA KITA

KOTA BHARU: Kehadiran lori milik Jabatan Perkhidmatan Veterinar (JPV) Kelantan yang sarat dengan muatan 18 kambing untuk mendapatkan perintah tahanan lanjutan terhadap haiwan terbabit. Orang ramai Sekitar makamah menjadi kelam kabut untok mengetahui kesah sebenar dan selanjutnya yang akan dikenakan keatas kambing-kambing tersebut. Namun ianya dapat dikawal dengan baik oleh pehak keselamatan. Disebabkan tumpuan orang ramai di Kompleks Mahkamah Kota Bharu itu menyebabkan laluan kederaan kepusat bandar menjadi penuh sesak.

Kebanyakan orang ramai tertanya-tanya sesama sendiri apa sebenarnya yang berlaku. Manakala orang ramai yang menunggu disekitar makamah pula ingin tahu sama ada haiwan itu 'direman' atau dijadikan bahan bukti untuk kes di mahkamah.Orang ramai yang berhenti dikiri kanan jalan raya diminta bersurai. Ada yang tidak berpuashati berlalu pergi dengan marah-marah kepada pehak keselamatan hehe...

Kawanan kambing yang menarik perhatian yang dibawa menaiki lori itu sebenarnya berada di situ untuk mendapat perintah tahanan lanjutan.

PaKMie : Walau apa pun orang-orang Kelantan tidak pernah baring atas jalan seperti berlaku di Kuala Kangsar tempuhari. Hak PaKMie nak royatnya gunalah fikiran kita sendiri dalam apa-apa perkara sekali pun jangan main ikut-ikut sahaja. Sebab yang bodohnya diri kita sendiri orang lain tidak. Kalau orang iklas nak tolong bagitahu kita kenapa pula kita marah-marah dan caci hamun hehe...nampak sangat kita yang tak betul.

Ulasan...

Blogger PAS UNTUK SEMUA said...

UMNO yang BARAH sudah bertambah PARAH. Inilah tanda2 saat kematian UMNO sudah hampir tiba.

Ribut yang melanda UMNO pada PRU12 masih bergelora. Ditambah pula dengan taufan PAU yang baru lepas.

Nah, sekarang kesan nya sudah nampak nyata didua buah negeri - Perlis dan Terengganu, tidak mustahil banyah lagi negeri2 yang akan bergelora lagi.

April 15, 2009 1:34 AM

Delete
Blogger mine said...

hehehe
nak komen je..

pas ni dah terlalu taksub
pas tu bukan agama.. cuma anutan partai..

ingatlah kita beragama ISLAM
yang rukun islam, iman, solat.. semua sama asal atas nama Islam..

muhasabah lah diri
usahlah nak salahkan org lain je wahai PAS UTK SEMUA..
saya bukan ahli pas..... tapi saya beragama ISLAM..

apa rukun PAS ek?

April 15, 2009 9:48 AM

Delete

2 comments:

PAS UNTUK SEMUA said...

UMNO yang BARAH sudah bertambah PARAH. Inilah tanda2 saat kematian UMNO sudah hampir tiba.

Ribut yang melanda UMNO pada PRU12 masih bergelora. Ditambah pula dengan taufan PAU yang baru lepas.

Nah, sekarang kesan nya sudah nampak nyata didua buah negeri - Perlis dan Terengganu, tidak mustahil banyah lagi negeri2 yang akan bergelora lagi.

mine said...

hehehe
nak komen je..

pas ni dah terlalu taksub
pas tu bukan agama.. cuma anutan partai..

ingatlah kita beragama ISLAM
yang rukun islam, iman, solat.. semua sama asal atas nama Islam..

muhasabah lah diri
usahlah nak salahkan org lain je wahai PAS UTK SEMUA..
saya bukan ahli pas..... tapi saya beragama ISLAM..

apa rukun PAS ek?

Thought Of The Day

"Friendship improves happiness, and abates misery, by doubling our joys and dividing our grief...You wil always rise in life to the level of responsibility that you are willing to accept"

Selalu ada yang baru...


FOREX MARKET

FOREX MARKET

FOREX INVESTMENT

Forex exchange online.

Konsep Pelaburan Mesrawang/ jaminan modal.
Trader : Pakmie/Aris Danial
Email : Arisfx@yahoo.com
Berurusan contact +019 9947815
Sms +016 9217815


Rangkaian Traders
Malaysia ( Sabah, Serawak )
Indonesia
Brunei
Thailand
Singapore
Australia
Belanda

PERJUANGAN YANG BELUM SELESAI - DAN TAK AKAN SELESAI!

'Kenapa PaKMie memilih untuk membela MELAYU? PaKMie yakin, Allah melindungi agamanya dan agama bebas untuk semua bangsa. MELAYU hanya mempunyai TANAH MELAYU (MALAYSIA) sebagai tanah air meraka. Kenapa kita perlu memberi hak-hak kita kepada orang asing? Perlembagaan Malaysia sudah cukup adil bagi kesemua rakyat di Malaysia, tak kira Melayu, Cina ataupun India kesemuanya akan dibela dan diberikan pengadilan yang saksama. Pertualang Bangsa dan bayangan Dajjal patut hapuskan dan makhluk laknat ini harus ditentang sehingga dibuang negara dan dilenyapkan dimuka bumi Allah ini!...'

BERJUANGLAH! agar disaat kau menghembus nafas yang terakhir kau tersenyum dan orang lain menangis..

BERJUANGLAH! agar disaat kau menghembus nafas yang terakhir kau tersenyum dan orang lain menangis..