Followers

Monday, September 7, 2009

KERANA JANJI MANIS MB KHALID DICACI DAN DIHINA DI SEK 23


KERANA ASYIK MENYALAHKAN ORANG LAIN AKHIRNYA KHALID TERPERANGKAP

Selangor hampir rebah, lagi lama lagilah rusak perhubungan antara kaum di Selangor. Kalau di Kelantan lainlah juga sebab itu Nik Aziz dapat mempertahankan sampai kehari ini kuasa MBnya kerana Kelantan majoritinya melayu. Serban dan kopiah menjadi model pun sudah cukup memikat hati rakyat Kelantan, tetapi di Selangor lain.

Isu pembinaan kuil di sek 23 tidak dapat ditangani dengan baik. Kalau sudah buat salah mengaku sahajalah tidak payah menyalahkan kerajaan dahulu lagi. Sikap pembangkang yang sering menyalahkan orang lain sudah terperangkap diri sendiri. Dalam isu perarakan kepala lembu itu pun disalahkan kepada Umno yang menjadi dalang. Kenapa hari perjumpaan dengan penduduk Khalid dicaci hamun sebegitu rupa kalau semua itu adalah mainan Umno?Kehadiran lebih 200 orang penduduk setempat memaksa Khalid mengaku dan membatalkan hasrat kerajaan pembangkang Selangor membina kuil dikawasan majoriti islam itu.

Sebenarnya pembinaan kuil di Sek 23 itu adalah diantara janji2 pembangkang semasa menghadapi piliharaya ke12 tempohari kepada kaum hindu. Padahal kerajaan BN yang terdahulu telah meluluskan pembinaannya di sek 22.

Tidak payah kita asyik dengan lakonan2 pembangkang lagi, soalnya sekarang sudah jelas pada kita bagaimana keadaan di Selangor sekarang? bermula dengan isu babi, isu arak dan hari ini isu pembinaan kuil pula. Rasuah dan jenayah semuanya ditutup dengan sebaik mungkin oleh wakil2 rakyat pembangkang dengan berselindung disebalik kejahatan UmnoBN. Apa yang terjadi di Selangor sekarang ternyata pembangkang tidak layak mentadbir negeri itu, usahkan mentadbir negara ini. Seandainya itu cara2 pembangkang mentadbir Selangor dan mentadbir negara ini sudah tentu mengundang keadaan huru hara antara kaum yang ada. Peristiwa apa yang terjadi di Perak adakah ia berulang di Selangor? sama2 kita tunggu dan lihat...

Ulasan...
Blogger Kuda Perang said...

Ini sajalah modal yang boleh UMNO-BeEND buleh mainkan..
Sehari dua lagi isu ni selesai senyap mampuih UMNO-BeEND..
Jangan harap lah PR bagi can..
ISU SENTIMEN AGAMA SENTIMEN KAUM ADALAH ISU LAPUK, BERKULAT, KOLOT, KETINGGALAN ZAMAN, ORTHODOKS......!!!!

September 7, 2009 3:45 PM

Delete
Blogger Pandura said...

Kpd Kuda kepang/perang ape2 jela..

Knp bersikap pendendam, emosi sangat ni..Jelas isu tu bukan berkaitan politik semata2, lebih kepada sensiviti penduduk setempat, Islam, Melayu..ko sibuk2 nak salahkan UMNO/BN jgk knp?...Selama 52 tahun merdeka mcm2 kemudahan ko dapat akhirnya ko cerca kerajaan juga? Jd la manusia yang tahu bersyukur bukan asyik nak maki hamun jer..Jd la pembangkang yang mengkritik bagi membangunkan negara, bukan memusnahkan negara..Kerajaan sibuk jaga keamanan, pembangkang sibuk huru-harakan.. Islam di hina x siapa pun peduli..mana kaki2 demo yang lantang kata perjuangkan Islam..senyap semuanya..ko x sedar2 jgk lagi..kalau MB selangor tangani isu dengan cepat, dengar suara rakyat (x kira mana2 parti pun) pekara tersebut x kan berlaku..kalau betul UMNO/BN sengaja bangkitkan isu tersebut knp pembangkang x selesaikan cepat2...bila da x tau mana nak halakan masalah tu, tuduh UMNO/BN..bayangkan kalau ko duduk kat indon, thai silap2 nyawa pun melayang asyik x puas ati jer dengan kerajaan..

September 7, 2009 4:36 PM

Delete
Blogger Kuda Perang said...

Kerajaan sebuah entiti yang berbeza dengan Parti Politik, walau bagaimanapun kerajaan di bentuk oleh parti politik..

Saya tak berdendam dengan kerajaan dan saya tak pernah mencerca kerajaan..

Parti yang membentuk kerajaan mestilah mempunyai dasar yang kukuh, relevan dan selari dengan kehendak Islam..

September 7, 2009 5:34 PM

Delete

3 comments:

Kuda Perang said...

Ini sajalah modal yang boleh UMNO-BeEND buleh mainkan..
Sehari dua lagi isu ni selesai senyap mampuih UMNO-BeEND..
Jangan harap lah PR bagi can..
ISU SENTIMEN AGAMA SENTIMEN KAUM ADALAH ISU LAPUK, BERKULAT, KOLOT, KETINGGALAN ZAMAN, ORTHODOKS......!!!!

Pandura said...

Kpd Kuda kepang/perang ape2 jela..

Knp bersikap pendendam, emosi sangat ni..Jelas isu tu bukan berkaitan politik semata2, lebih kepada sensiviti penduduk setempat, Islam, Melayu..ko sibuk2 nak salahkan UMNO/BN jgk knp?...Selama 52 tahun merdeka mcm2 kemudahan ko dapat akhirnya ko cerca kerajaan juga? Jd la manusia yang tahu bersyukur bukan asyik nak maki hamun jer..Jd la pembangkang yang mengkritik bagi membangunkan negara, bukan memusnahkan negara..Kerajaan sibuk jaga keamanan, pembangkang sibuk huru-harakan.. Islam di hina x siapa pun peduli..mana kaki2 demo yang lantang kata perjuangkan Islam..senyap semuanya..ko x sedar2 jgk lagi..kalau MB selangor tangani isu dengan cepat, dengar suara rakyat (x kira mana2 parti pun) pekara tersebut x kan berlaku..kalau betul UMNO/BN sengaja bangkitkan isu tersebut knp pembangkang x selesaikan cepat2...bila da x tau mana nak halakan masalah tu, tuduh UMNO/BN..bayangkan kalau ko duduk kat indon, thai silap2 nyawa pun melayang asyik x puas ati jer dengan kerajaan..

Kuda Perang said...

Kerajaan sebuah entiti yang berbeza dengan Parti Politik, walau bagaimanapun kerajaan di bentuk oleh parti politik..

Saya tak berdendam dengan kerajaan dan saya tak pernah mencerca kerajaan..

Parti yang membentuk kerajaan mestilah mempunyai dasar yang kukuh, relevan dan selari dengan kehendak Islam..

Thought Of The Day

"Friendship improves happiness, and abates misery, by doubling our joys and dividing our grief...You wil always rise in life to the level of responsibility that you are willing to accept"

Selalu ada yang baru...


FOREX MARKET

FOREX MARKET

FOREX INVESTMENT

Forex exchange online.

Konsep Pelaburan Mesrawang/ jaminan modal.
Trader : Pakmie/Aris Danial
Email : Arisfx@yahoo.com
Berurusan contact +019 9947815
Sms +016 9217815


Rangkaian Traders
Malaysia ( Sabah, Serawak )
Indonesia
Brunei
Thailand
Singapore
Australia
Belanda

PERJUANGAN YANG BELUM SELESAI - DAN TAK AKAN SELESAI!

'Kenapa PaKMie memilih untuk membela MELAYU? PaKMie yakin, Allah melindungi agamanya dan agama bebas untuk semua bangsa. MELAYU hanya mempunyai TANAH MELAYU (MALAYSIA) sebagai tanah air meraka. Kenapa kita perlu memberi hak-hak kita kepada orang asing? Perlembagaan Malaysia sudah cukup adil bagi kesemua rakyat di Malaysia, tak kira Melayu, Cina ataupun India kesemuanya akan dibela dan diberikan pengadilan yang saksama. Pertualang Bangsa dan bayangan Dajjal patut hapuskan dan makhluk laknat ini harus ditentang sehingga dibuang negara dan dilenyapkan dimuka bumi Allah ini!...'

BERJUANGLAH! agar disaat kau menghembus nafas yang terakhir kau tersenyum dan orang lain menangis..

BERJUANGLAH! agar disaat kau menghembus nafas yang terakhir kau tersenyum dan orang lain menangis..