Followers

Monday, September 14, 2009

NEGARAWAN TUN MAHATHIR DI KECAM PERWAKILAN PERHIMPUNAN AGUNG MIC

Kecaman perwakilan terhadap mantan perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad pada perhimpunan agung MIC semalam adalah melampau, amat biadab dan keterlaluan.

Dr Mahathir telah dikritik para perwakilan MIC pada perhimpunan itu kerana dikatakan mencampuri urusan dalaman MIC serta menjatuhkan maruah presiden parti itu Datuk Seri Samy Vellu.

"Pergerakan Pemuda Umno juga berpandangan bahawa tindak-tanduk sebegini tidak membantu mengalihkan pandangan masyarakat kepada kedudukan MIC yang sebenarnya," kata Razali, yang juga timbalan menteri belia dan sukan.

Menurutnya, rasa hormat perlu diraih dan bukan boleh diminta-minta. "Mereka kena cari jalan menonjolkan perancangan dan kerja yang baik, bukan dengan menyalahkan orang lain apatah lagi menghina pemimpin besar negara," katanya

Pandangan yang iklas dari Tun semata2 untok memulihkan kepercayaan kaum India terhadap kempimpinan MIC. Mengikut record pilihan raya 12 pemimpin MIC yang mewakili BN tewas 6 daripada 9 yang diperuntukkan termasok Samy Velly sendiri. Kekalahan yang terpaksa di terima oleh BN ini telah menyedarkan kepada parti komponen lain dalam BN bahawa kepimpinan Samy Velly yang sudah lama dan tua, telah mencapai 30 tahun sejak tahun 1982 lagi sudah tidak releven diperingkat akar umbi kaum India di negara ini.

Daripada apa yang terjadi semasa sidang perwakilan MIC tersebut melambangkan kepada kita bertapa ampuhnya kepimpinan MIC bersama BN selama ini. Sifat bermuka-muka ini lah menyebabkan BN menanggong kekalahan teruk dalam pilihan raya lepas. Kepimpinan MIC seharusnya bertanggongjawab dan mengambil sesuatu tindakan yang sewajarnya diatas apa yang terjadi.

Ulasan...
Anonymous Anonymous said...

Kuang ajar punya koling. Naik tocang kau yooo....

September 14, 2009 6:04 PM

Anonymous lebai said...

Nak tahu siapa sebenarnya sami vellu. baca kat http://paklebai.blogspot.com

September 14, 2009 6:37 PM

Blogger Darulehsan said...

haaa kan dah kena. saman je perwakilan mic tu Tun.

September 14, 2009 8:25 PM

4 comments:

Anonymous said...

Kuang ajar punya koling. Naik tocang kau yooo....

lebai said...

Nak tahu siapa sebenarnya sami vellu. baca kat http://paklebai.blogspot.com

Darulehsan said...

haaa kan dah kena. saman je perwakilan mic tu Tun.

AMNOBODO said...

elok ler.....yan mahadiaq pon dok kaco2 MIC buat apa...UMNO pon dok kelamkabut tak mo sibuk..dok pi kacaua rumah tangga orang....kalau tak nak MIC sebut hal mahadiaq....mahadiaq kna laa diam diri...amik contoh dolah bedawi....ensem jer biler dok diam diam..hahahahaah

Thought Of The Day

"Friendship improves happiness, and abates misery, by doubling our joys and dividing our grief...You wil always rise in life to the level of responsibility that you are willing to accept"

Selalu ada yang baru...


FOREX MARKET

FOREX MARKET

FOREX INVESTMENT

Forex exchange online.

Konsep Pelaburan Mesrawang/ jaminan modal.
Trader : Pakmie/Aris Danial
Email : Arisfx@yahoo.com
Berurusan contact +019 9947815
Sms +016 9217815


Rangkaian Traders
Malaysia ( Sabah, Serawak )
Indonesia
Brunei
Thailand
Singapore
Australia
Belanda

PERJUANGAN YANG BELUM SELESAI - DAN TAK AKAN SELESAI!

'Kenapa PaKMie memilih untuk membela MELAYU? PaKMie yakin, Allah melindungi agamanya dan agama bebas untuk semua bangsa. MELAYU hanya mempunyai TANAH MELAYU (MALAYSIA) sebagai tanah air meraka. Kenapa kita perlu memberi hak-hak kita kepada orang asing? Perlembagaan Malaysia sudah cukup adil bagi kesemua rakyat di Malaysia, tak kira Melayu, Cina ataupun India kesemuanya akan dibela dan diberikan pengadilan yang saksama. Pertualang Bangsa dan bayangan Dajjal patut hapuskan dan makhluk laknat ini harus ditentang sehingga dibuang negara dan dilenyapkan dimuka bumi Allah ini!...'

BERJUANGLAH! agar disaat kau menghembus nafas yang terakhir kau tersenyum dan orang lain menangis..

BERJUANGLAH! agar disaat kau menghembus nafas yang terakhir kau tersenyum dan orang lain menangis..