Followers

Thursday, September 10, 2009

TIADA SEBAB ORANG MELAYU TIDAK MENGUNDI BN DI PRK BAGAN PINANG

SEDARLAH KAUM LAIN SUDAH LAMA BERSATU!

Lim Kit Siang tidak yakin kerjasama DAP dan Pas dalam Pakatan pembangkang akan kekal. Jangkaan Lim Kit Siang pakatan itu akan berpecah usaha2 untok mencari jalan memperkukuh kerjasama itu amat sukar.

Stiausaha agong Pas Mustafa Ali juga tidak menafikan bentuk pakatan yang wujud ketika ini longgar dalam konteks ia tidak didaftarkan, namun beliau berkata terlalu awal bagi Lim melontarkan kenyataan seperti itu.

"Tak apalah, saya boleh berbeza dengan Kit Siang tentang perkara ini kerana saya rasa yang perlu kita buat ialah perkukuhkan bukan menjangka ia akan berpecah. Kita hadapi dulu, apa yang akan berlaku kemudian itu soal lain.>>Dugun betulll...

Mustafa mengulas mengenai kenyataan pemimpin veteran Kit Siang yang bimbang dengan masa depan pakatan pembangkang berikutan beberapa perkembangan yang berlaku khususnya di negeri-negeri yang diperintah pembangkang.

Ulasan Pkmie

Kalau pemimpin tertinggi DAP sendiri tidak yakin pakatannya dengan Pas, apa lagi PEMIMPIN PAS MAHU? ayuh! apa lagi kita mahu tunggu... Perkara ini sudah diperjelaskan oleh BN diawal2 sebelum pilihan raya ke 12 lagi. Pakatan DAP hanya semata2 untuk menghadapi pilihan raya masa itu sahaja tetapi secara kebetulan kerusi DUN dibeberapa negeri yang diwakili oleh DAP, Pas dan Keadilan mencukupi majoriti mudah untuk membentuk kerajaan. Kesepakatan yang terjalin semata2 hanya mahu menjatuhkan kerajaan BN sahaja. Ketiga2 parti tersebut ternyata mempunyai agenda tersendiri yang jelas tidak mempercayai antara satu sama lain. Cuma yang sama adalah dendam kepada Umno semata2. Tetapi dalam soal ini siapa yang bodoh? Kita hamba rakyat marhean seharusnya sedar perkara ini walaupun pemimpin pas tetap berdegil, tetapi percayalah hati kecil mereka tetap tahu pas sekarang tidak seperti pas dahulu. Pas sekarang sudah menjadi tunggagan DAP!

Kita menjangkakan paling lama pun mereka dapat mentadbir negeri2 dibawah kuasaan mereka tidak lebih daripada setahun. Ternyata apa yang terjadi kepada negeri Perak sekarang sudah milik BN, akibat ketidakpercayaan 3 ADUN mereka kepada MB Nizar dan mengistiharkan diri keluar masuk bebas.

Apa yang jelas kalau negeri2 dibawah pembangkang tersebut jika DAP dan PKR melebihi Pas terlalu ketara masalah pentadbirannya. Bangsa melayu kian tersisih, agama sering dipermainkan oleh DAP sebaliknya pas setakat hari ini terpaksa mengikut rentak tarian DAP. Pas sekarang tidak seperti pas sebelumnya. Pas sanggup mengadaikan islam dan bangsanya sendiri bersama pakatan pembangkang. Pemimpin pas terpaksa mendiamkan diri walaupun DAP mempertikaikan dasar2 islam di negara ini. Apa sudah jadi dengan negeri Selangor begitulah yang akan terjadi jika pembangkang dapat memerintah negara ini. Kalau melayu asyik bertengkar negara kita akhirnya dikuasai oleh DAP dan dikala itu sudah tentu tidak kira melayu Pas atau Umno akan tersisih ditanah air sendiri. Jauh sekali untok kedengaran pembahagian syurga dan neraka Nik Aziz seperti yang belaku sekarang. Unity Goverment masa itu sudah menjadi lipatan sejarah orang melayu. Unity Goverment masa itu bukan hak milik melayu Umno-Pas lagi, ia sudah menjadi hak milik kaum lain. Bagi orang melayu nasi sudah menjadi bubur... semuanya sudah terlewat!. Hanya kedengaran melayu merintih disana sini . Apa yang berlaku di Singapura sekarang, begitulah yang akan berlaku di negara kita ketika itu!

2 comments:

AMNOBODO said...

pok mie..mana komen saya yang kata pembangkang diselangor sebenarnya Khir Toyo tu ekk?...dah delete ker?..hihihi..pok mie nih..tak sudi nak menghadapi kenyataan ler kan?..hahaha

AMNOBODO said...

kata pok mie >>> Kita menjangkakan paling lama pun mereka dapat mentadbir negeri2 dibawah kuasaan mereka tidak lebih daripada setahun. Ternyata apa yang terjadi kepada negeri Perak sekarang sudah milik BN, akibat ketidakpercayaan 3 ADUN mereka kepada MB Nizar dan mengistiharkan diri keluar masuk bebas.
<<<<< hanya peRAk jer yang tidak lebih setahun..tuh pon puas ugut..larikan..simpan di pekan..di putrajaya...akhirnya melompattt (cakap bebas ler kunun)......tapi lagik 3 negeri > keDAh....pulau pinang....dan selangOr (negeri paling kaya kat msia)...apsal dah lebih setahun pon tak bertukau2 lagik nih pokmie...pas tuh..yang kelantan negeri tempat pokmie berak kencing tuh..apsal dah lebih 20 tahun tak dapat2 tuh?...pok mie banganG oit..lain kali nak bercakap...jgn laHhh mengatasi ketetapan tuhan..bawak bERisTighfaR >> hanya Allah yang tahu apa akan jadi di masa hadaPan...jgn dok jangka..jangka lah pekerjaan tuhan....bOdoH tak simpan ke anak cucu ler ko nih pok mie....

Thought Of The Day

"Friendship improves happiness, and abates misery, by doubling our joys and dividing our grief...You wil always rise in life to the level of responsibility that you are willing to accept"

Selalu ada yang baru...


FOREX MARKET

FOREX MARKET

FOREX INVESTMENT

Forex exchange online.

Konsep Pelaburan Mesrawang/ jaminan modal.
Trader : Pakmie/Aris Danial
Email : Arisfx@yahoo.com
Berurusan contact +019 9947815
Sms +016 9217815


Rangkaian Traders
Malaysia ( Sabah, Serawak )
Indonesia
Brunei
Thailand
Singapore
Australia
Belanda

PERJUANGAN YANG BELUM SELESAI - DAN TAK AKAN SELESAI!

'Kenapa PaKMie memilih untuk membela MELAYU? PaKMie yakin, Allah melindungi agamanya dan agama bebas untuk semua bangsa. MELAYU hanya mempunyai TANAH MELAYU (MALAYSIA) sebagai tanah air meraka. Kenapa kita perlu memberi hak-hak kita kepada orang asing? Perlembagaan Malaysia sudah cukup adil bagi kesemua rakyat di Malaysia, tak kira Melayu, Cina ataupun India kesemuanya akan dibela dan diberikan pengadilan yang saksama. Pertualang Bangsa dan bayangan Dajjal patut hapuskan dan makhluk laknat ini harus ditentang sehingga dibuang negara dan dilenyapkan dimuka bumi Allah ini!...'

BERJUANGLAH! agar disaat kau menghembus nafas yang terakhir kau tersenyum dan orang lain menangis..

BERJUANGLAH! agar disaat kau menghembus nafas yang terakhir kau tersenyum dan orang lain menangis..