Followers

Thursday, October 15, 2009

NIK AZIZ VS KELANTAN


TERASA MALAS NAK BINCANG PASAL NIK AZIZ, TAPI SEMATA-MATA KERANA ISLAM DAN MELAYU TERPAKSA KENA TULIS JUGA
Terasa nak kecek klate pula weh, bila Nik Aziz bersuara suruh keutamaan penggunaan BM dalam iklan papan tanda di Kelantan. Pakmie rasa nak diri bulu romo tiba-tiba, badan pula jadi seram sejuk. Bukan seram sejuk takut ko atu, tapi seram sejuk sebab jelaslah bagi Pakmie apa yang Pakmie dan rakan blogger BPN perkata selama ini tentang Nik Aziz itu benar. Nik Aziz ucap selama ini sekadar sedap mulut saja, mimpi malam tu maka esok bercakaplah entah apa-apa. Kalau Pakmie selang seli dengan bahasa Klate dalam penulisan ini harap kemaaflah, fesyen Pakmiedah suka berlawan dengan Nik Aziz. Hok mana bila baca tak pehe tu, bolehlah belajar kecek klate mulai hari ni. Seperti yang kita tahu Nik Aziz tak pernah kecek bahasa melayu standad ketika berdepan dengan wartawan pun boleh jadi MB tetapi pada hari ini lain pula nada suara Nik Aziz menyuruh papan tanda di Kelantan pula menggunakan BM. Kalau dahulu sampai "melayu" pun tidak penting pas kata tetapi hari ini mengata BM itu penting pula.

52 tahun dah Umeno memerintah negara,Islam dan Melayu dalam negara ni segar bugar duduk dalam aman sebab dalam pelembagaan negara sudah tercatit keitimewaan itu, dan Umno berjaya laksanakan. Orang lain termasuk Cina dan India taklih kata apa walaupun mereka tak puashati sangat2. Baso pas saja yang tolol sama-sama islam pun dia marah ko Umno. Perkara Umno tak wat salah pun pas putarbelit, Umno kuat islam pun pas kata cara islam tak betul. Umno lawni berlawan dengan pas pasal islam dan melayu. Hak kita bimbang sebenar puak2 tuh, tapi jadi terbalik kot sebab pas gila pada kuasa. Sejak sekali dengan Nuar Berahim nih pas sudah bertukar tuak dengan tuker. Hak sepatut dia tentang jadi kawan baik(DAP) hak sepatut dia sokong dia lawan habis-habisan(Umno). Kalau kita kata pas gila kuasa, selewang islam nak dapat pengaruh dengan orang melayu penyokong dia marah dan kata kita pulak kapir.

Hak paling ringkas masjid, surau pun pas tak buat di Klate 19tahun dah merentah. Masjid Muhammadi masjid besar negeri Klate yang menjadi lambang islam pun tak buat. Hak ada lawni tu zaman Umno lagi buat 20tahun lebih dulu. Memang banyak masjid surau di Klate, Pakmie bilang saja setakat PRU12 lepas lebih 600 biji masjid ada tapi semua tu hok Umno yang buat. Adalah sebiji di Pekan Rantau Panjang pas buat hok serupa dengan puak2 demo tu sembahyang,katanya tiru rekaan dari Cina. Takberapa iklas buat pun, dengar2 buat pun untok nak tunjuk ko pelancong dan Kerajaan pusat bahawa klate ni negeri membangun dan pelancong asing ramai datang berpusu2 nak tengok masjid dan tokong budha. Pakmie kecek tu hak lekeh sekali pun pas tak buat. Hak dia buat dan pandai buat dok mampuh anak2 balak di ulu klate, hok kecik besar pala lutut pun tebang jual ambil pitih komisyen dengan Cina. Kayalah puak2 demo, masok kampong buat2 sesak kecek pun takdak pitih sokmo sebab perjuangan islam buat apa ko pitih. Harta dunia taklih bawa dalam kubur, amal ibadat saja boleh bawa.

kalau mesyuarat AJK masjid agenda utama adalah tukar cat masjid. Suatu masa dulu di Klate habis cat hijau semua kedai takdak sebab puak2 pas borong buat cat masjid dan papan tanda. Kemudahan asas rakyat seperti bekalan air, elektrik, pendidikan dan jalan raya semuanya Umno buat. Apa lagi kalau aspek kesihatan rakyat, puak2 pas takcara langsung. Kalau takdak klinik2 kesihatan free, bucit habis perut2 budak2 sebab dijangkiti cacing.

Kalau Umno hentam puak2 cina dok hina islam, dia pula bela. Dia kata Umno yang tak betul, puak2 tu betul sebab dia taktau gapa2 tentang islam. Tapi dulu masa Salman Rushdie dan pelukis dari Belanda menghina Islam, ahli-ahli Pas bangkit marah dan pertahankan Islam. Pelik sunggoh puak2 nih. Dok caya ko Nik Aziz, apa Nik Aziz kata betul belaka. Hak belajar sikit sebanyak tentang islam selama ini punah ranah dok caya kata Nik Aziz. Nik Aziz tu orang politik dia sudah lupa dia kata ulama sebab tu Nik Aziz jadi lagutu semakin besar diri. Ilmu tak seberapa pun buat2lah ilmu banyak.

Orang Melayu semakin terus berpecah. Orang Melayu akan berhadapan dengan bahaya besar jika terus membiarkan masalah perpecahan, rasuah, gejala sosial dan kemunduran ekonomi terus berlaku. Nasib baiklah Umno tidak seperti Pas, Umno sedar perkara ini dan Umno cuba perbetulkan, walupun pas kata macam2 ko Umno.

"Kita harus ingat dengan bahaya perpecahan. Ekonomi kita dicuri, anak kita disesatkan, gejala sosial berlarutan, kemiskinan bertambah manakala globalisasi akan mengikis daya saing kita. Bahaya paling besar yang akan dihadapi orang Melayu Kita akan menumpang di negara sendiri kalau orang2 melayu tidak sedar dan asyik dengan berebut kuasa.

Dalam PAU yang baru lepas pun Timbalan Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin sudah menyentuh dengan panjang lebar ketika merasmikan perhimpunan tiga sayap parti itu.

Kalau kita lihat beberapa siri pilihan raya kecil sebelum ini, terutama yang ditandingi oleh parti PAS, jelas menampakkan sifat dan akhlak ahli-ahli dan penyokong PAS yang sebenar. Mereka cuma berselindung di sebalik perkataan "Islam" pada nama parti tersebut. Menariknya pula, sesetengah orang menyokong parti ini kerana jelas tertulis "Islam" pada parti itu. Menulis nama "Islam" tidak menggambarkan bahawa mereka benar-benar memperjuangkan Islam.

Kalau kita tengok 19tahun dah pas merintah Kelantan apakah sumbangan dan jasa mereka kepada Islam di negeri itu? Panjang kalau kita nak senaraikan kesalahan dan ketidakcekapan PAS memerintah sebenarnya. Sikit-sikit sahaja Pakmie ceriter diatas tu. Perangai pas semakin menjadi2 kalau kita tengok cara mereka di PRK Bagan Pinang lepas. Tidak pernah seorang Islam melancarkan jihad kepada saudara Islam yang lain melainkan puak Syiah dan mereka yang mengasingkan diri daripada kelompok ahli Sunnah Wal Jamaah. PAS juga jelas membawa fahaman Syiah atas tindakan 'jihad' mereka itu. Pas akhirnya akan menunjukkan kepada kita apabila dia terdesak perangai dia sebenar. Pas juga sudah menerima dan menghalalkan kegansan di negara ini, disebalik islamnya. Bapak pengganas komunis yang membunuh beribu2 orang melayu dan islam suatu masa dahulu pun sudah menjadi sahabat karib mereka.

No comments:

Thought Of The Day

"Friendship improves happiness, and abates misery, by doubling our joys and dividing our grief...You wil always rise in life to the level of responsibility that you are willing to accept"

Selalu ada yang baru...


FOREX MARKET

FOREX MARKET

FOREX INVESTMENT

Forex exchange online.

Konsep Pelaburan Mesrawang/ jaminan modal.
Trader : Pakmie/Aris Danial
Email : Arisfx@yahoo.com
Berurusan contact +019 9947815
Sms +016 9217815


Rangkaian Traders
Malaysia ( Sabah, Serawak )
Indonesia
Brunei
Thailand
Singapore
Australia
Belanda

PERJUANGAN YANG BELUM SELESAI - DAN TAK AKAN SELESAI!

'Kenapa PaKMie memilih untuk membela MELAYU? PaKMie yakin, Allah melindungi agamanya dan agama bebas untuk semua bangsa. MELAYU hanya mempunyai TANAH MELAYU (MALAYSIA) sebagai tanah air meraka. Kenapa kita perlu memberi hak-hak kita kepada orang asing? Perlembagaan Malaysia sudah cukup adil bagi kesemua rakyat di Malaysia, tak kira Melayu, Cina ataupun India kesemuanya akan dibela dan diberikan pengadilan yang saksama. Pertualang Bangsa dan bayangan Dajjal patut hapuskan dan makhluk laknat ini harus ditentang sehingga dibuang negara dan dilenyapkan dimuka bumi Allah ini!...'

BERJUANGLAH! agar disaat kau menghembus nafas yang terakhir kau tersenyum dan orang lain menangis..

BERJUANGLAH! agar disaat kau menghembus nafas yang terakhir kau tersenyum dan orang lain menangis..