Followers

Saturday, November 7, 2009

KELANTAN : SEPATUTNYA PEMIMPIN PAS LEBIH BERSEMANGAT DARI ANWAR MUSA

KELANTAN JUARA PIALA MALAYSIA 2009-KELANTAN GOMO INSYAALLAH!
Semangat juang LEBIH 50,000 penyokong Kelantan yang akan membanjiri Stadium Bukit Jalil malam ini. Jati diri dan semangat juang ditejermahkan melalui bola sepak. Segenap pelusuk samada dalam negeri atau yang berada diluar Kelantan memberi sokongan padu kepada pasukan negeri itu yang berentap merebut juara menentang Negeri Sembilan di Stadium Bukit Jalil malam nanti. Di negeri pantai timur sekarang hujan lebat(musim banjir)tidak menjadi halangan, peminat dan penyokong pasukan tetap bersemangat kental memberi sokongan secara langsung di stadium Bkt Jalil tersebut.

Annuar Musa berjaya meletakkan pasukan bola sepak Kelantan ke pertandingan akhir piala FAM musim ini yang diidam sekian lama lebih 50tahun. Melalui susah payah penat jerih, berkerajaankan pas Annuar masih mampu membawa pasukan itu diantara pasukan yang digeruni oleh pehak lawan. Berbagai kesusahan dan kerumitan bukan setakat mentabir KAFA sahaja Annuar juga terpaksa mengimbangi kerenah2 Kerajaan negeri di bawah pertadbiran pas namun pujian seharusnya lima bintang dapat di berikan kepada Annuar Musa. kejayaan Kelantan memasuki ke perlawanan akhir itu bukan bermakna kejayaan Annuar Musa seorang. Ia adalah kejayaan semua rakyat Kelantan yang menyokong bola sepak.

Dikala pasukan Kelantan naik Annuar tidak ada apa2 kemudahan.Sekadar pengerusi KADA dan tidak ada apa2 jawatan dalam kerajaan pusat. Dalam politik Annuar hanya berjawatan Ketua Umno Bahagian Ketereh sahaja, berbekalkan semangat yang tinggi Annuar Musa berjaya memimpin pasukan bola Kelantan ketahap hari ini. Dari segi politik setakat hari ini Annuar tidak bernasib baik, Annuar berberapa kali kecundang dalam siri pilihan raya walaupun di gelanggang sendiri. Terbaru dalam PRU12 yang lepas Annuar Musa kecundang kepada anak buahnya sendiri YB Aziz Kadir yang mewakili PRR. Anak2 muda seluruh Kelantan sudah mengenali siapa Annuar Musa melalui pendekatan pasukan bola sepak dan ini merupakan aset penting politik Annuar Musa suatu masa nanti.

Ada bisik2 mengatakan jika Nik Aziz tidak lagi menjadi MB Kelantan, Umno akan dapat merampas balik negeri itu. Perpecahan dikalangan pemimpin pas Kelantan tidak dapat disembunyikan lagi dengan ketiadaan Nik Aziz. Pemimpin2 pas Kelantan seharusnya kena sedar rata2 rakyat Kelantan tambahan golongan muda mahukan pemimpin yang bersemangat, pemimpin yang ada jati diri dan berdaya maju. Pemimpin2 pas kena tahu walaupun beliau dapat memerintah Kelantan melebihi 2/3 majoriti tetapi peratusan keseluruhan rakyat Kelantan ramai yang memberi sokongan kepada Umno.Kerajaan Kelantan berMenteri Besar Nik Aziz yang belum membuat keputusan secara sahih sama ada hendak terima atau tidak wang ehsan daripada Kerajaan Pusat.

Tetapi setakat ini ada pihak yang enggan menerimanya atas alasan rakyat Kelantan tidak mengemis wang ehsan. Rakyat Kelantan mahu hak mereka sebanyak 5 peratus seperti mana sepatutnya. Paling mengejutkan bila mana ada cadangan untuk membatalkan perjanjian tahun 1975 itu. Inilah sikap sebenar pas, menunjukkan ketidakperihatinan masalah rakyat. Meletakkan kepentingan rakyat dibelakang sebaliknya meletak kepentingan diri dihadapan. Usahkan mahu memikir masalah bola sepak, masalah hak rakyat pun turut disekat. Paling pentingnya duit akan disalurkan ke Kelantan untuk rakyat Kelantan dan bukan untok pemimpin pas Kelantan, bagaimana cara dan kaedahnya itu tidak perlu lagi dipersoalkan. Lebih2 lagi pas tidak boleh berlaku adil kepada semua rakyat.

DS Najib telah bersetuju untuk menyalurkan duit hasil bumi Kelantan ke Kelantan itu yang paling penting. Nik Aziz pernah berkata jika Kerajaan pusat meluluskan duit royalti minyak kepada Kelantan baru boleh bincang tentang soal perpaduan Umno-pas. Sekarang semua sudah tahu Pas sudah tutup buku isu tersebut tetapi diatas sikap prihatin DS Najib kepada rakyat Kelantan (bukan kepada pas) diberi juga walaupun tidak berupa wang royalti minyak.


ADAKAH KELANTAN DAPAT MENGALAHKAN NEGERI SEMBILAN? KITA SAKSIKAN MALAM NANTI...HATI-HATI KETIKA MEMANDU SELAMAT PERGI DAN SELAMAT KEMBALI.


3 comments:

orangkampung said...

lelong...lelong orang Pas lelong bini oiiii.

Sapa nak beli sisa orang Pas ni...gadai...gadai....

gadai bini....gadai bini

orang Pas memang kecut telur oiii....

kesian bini kat rumah....lompat parti kena pulak cari cina buta...mungkin cina Dapig kot...

tu lah...kata orang tua dulu terlajak perahu boleh undur...sekarang terlajak kereta boleh undur....terlajak nafsu kuasa cam mana sekaarang... tak dapek den nak nolong doh...bangang bonar pulak...tu kalau dah tolobeh pandai ugamo lah kato kan...

ulamak dan jadi ular dalam semak...


lelong...lelong....bini....lelong..talak tiga...boleh gila talak....

orangkampung said...

BN MENANG,PAS KALAH DIBUKIT JALIL....

NIK AJIS NAZAK ATAS KATIL DISERANG SAKIT JANTUNG.....NAK JALANLAH TU. DITAMBAH DENGAN KEKALAHAN KELANTAN!!!!!!

nek ajis tak dapat turun...lepas ni mesti pasaran saham jatuhhhh....bukan saham kat sini tapi saham surga sebab kunci surga ada kat dia.

PaKMie said...

Salam sahabat....

Kita baru tahu rupa2nya ada perjanjian taklik rupanya wakil rakyat pas ni...patutlah Hadi,Nasha,Mustapha Ali dan Hassan Ali tdk keluar masok Umno pun wpn digoyang dan diasak bertubi2 oleh Nik Aziz dan kumpulan erdogan dlm pas pun....

Jadi ibu tunggallah bini2 mereka ya kalau lompat parti. Nampaknya mereka semua tunggu dibuang oleh pas baru masok Umno.

Nak rujuk kena cari cina buta pula, siapa agaknya yg akan menjadi pak sanggup nanti.

Pas memang memecahbelahkan umat islam di negera ini, pas kena kitar semua. Pas skrg sdh lari dari prinsip asal mereka. Pas skrg gila kpd kuasa agama menjadi senjata mereka utk mendpt pengaruh.

Thought Of The Day

"Friendship improves happiness, and abates misery, by doubling our joys and dividing our grief...You wil always rise in life to the level of responsibility that you are willing to accept"

Selalu ada yang baru...


FOREX MARKET

FOREX MARKET

FOREX INVESTMENT

Forex exchange online.

Konsep Pelaburan Mesrawang/ jaminan modal.
Trader : Pakmie/Aris Danial
Email : Arisfx@yahoo.com
Berurusan contact +019 9947815
Sms +016 9217815


Rangkaian Traders
Malaysia ( Sabah, Serawak )
Indonesia
Brunei
Thailand
Singapore
Australia
Belanda

PERJUANGAN YANG BELUM SELESAI - DAN TAK AKAN SELESAI!

'Kenapa PaKMie memilih untuk membela MELAYU? PaKMie yakin, Allah melindungi agamanya dan agama bebas untuk semua bangsa. MELAYU hanya mempunyai TANAH MELAYU (MALAYSIA) sebagai tanah air meraka. Kenapa kita perlu memberi hak-hak kita kepada orang asing? Perlembagaan Malaysia sudah cukup adil bagi kesemua rakyat di Malaysia, tak kira Melayu, Cina ataupun India kesemuanya akan dibela dan diberikan pengadilan yang saksama. Pertualang Bangsa dan bayangan Dajjal patut hapuskan dan makhluk laknat ini harus ditentang sehingga dibuang negara dan dilenyapkan dimuka bumi Allah ini!...'

BERJUANGLAH! agar disaat kau menghembus nafas yang terakhir kau tersenyum dan orang lain menangis..

BERJUANGLAH! agar disaat kau menghembus nafas yang terakhir kau tersenyum dan orang lain menangis..