Followers

Saturday, November 28, 2009

BICARA RAYA HAJI : ROYALTI MINYAK DAN TIADA MAAF BAGIMU - NIK AZIZ

NIK AZIZ POLITIKKAN KEGAGALANNYA KE MEKKAH

Pada Hari raya korban tahun ini dihiasi dengan perbualan tajuk politik. Rata-rata segenap pelusuk negeri diKelantan tidak ketinggalan juga dikedai2 kopi kedengaran suara2 perbualan terutamanya tentang krisis PMBK dan pas Kelantan. Pembatalan hasrat Nik Aziz ke Mekkah yang ada kaitan dengan menantunya dan penulis blog kicdefella. Perbalahan diantara menantu Nik Aziz dengan penulis blog itu juga dikatakan ada sangkut paut dengan Hussam Musa.

Mengikut sumber yang boleh dipercayai ketika Nik Aziz membaca khutbah hari raya pagi semalam beliau banyak menyentuh soal politik dan keengganan DS Najib meluluskan wang royalti minyak kepada Kelantan. Selesai solat sunat hati raya ketika Nik Aziz ditanya oleh wartawan beliau marah2 kepada DS Najib dan meminta Allah memberi pembalasan diatas keengganan DS Najib meluluskan wang royalti minyak itu. Khutbah hari raya dibaca mengikut rentak dan keinginan Nik Aziz, sesuatu perkara yang sudah melampaui batasan.

Pemimpin pas Kelantan terus menghadapi tekanan dan desakan dari penyokong dan ahlinya. Sengketa perlatikan menantunya yang tidak sepatutnya berlaku telah dilakukkan oleh Nik Aziz .Banyak teguran diperingkat awalnya dari tindakan itu tetapi Nik Aziz tetap berdegil dan mempertahankan. Tetapi setelah terlibat dengan tuduhan SPRM diatas peyelewengan penggunaan kuasa oleh menantunya sebagai CEO di perbadanan itu yang berlarutan sehingga melibatkan pembatalan Nik Aziz menunaikan fardu haji hasil daripada wang sponser kontakter yang ada kepentingan dengan Perbadanan itu. Nik Aziz tidak akan memaafkan kepada orang yang mengaggalkan niatnya untok ke Mekkah itu. Siapakah gerangan yang Nik Aziz maksudkan? seperti yang kita sedia maklum pendedahan kepincangan di PMBK kepada umum adalah oleh orang dalam yang wala' kepada Nik Aziz sndiri. Nik Aziz cuba mengelirukan orang ramai diatas kegaggalannya keMekkah dan cuba mengalihkan pandangan seolah2 Quarisy Malaysia yang dimaksudkan itu adalah orang Umno. Sepatutnya Nik Aziz kena bersyukurkepada Allah kerana ada orang yang menyedarkan beliau dari menggunakan duit rasuah mengerjakan fardu Haji tersebut.

Cukuplah Nik Aziz setiap tuturkata kamu sebenarnya sudah banyak terlajak, tambahan sejek akhir2 ini. Kamu sudah tua, apa kata kamu kepada Tun Mahadhir suatu ketika dahulu kini sudah terjawab segala2nya. Kamu yang gila kuasa sebenarnya, kamu yang kroni sebenarnya, kamu yang suka memecah umat islam di negara ini yang sebenar2nya. Tok Guru pondok Genting pun sudah mula bersuara tentang keegoan diri kamu dan kamu yang sebenar mempergunakan islam untok merealisasikan cita2 kamu.
Pentadbiran Nik Aziz sebagai MB sudah lama tewas apa sudah jadi dengan Majlis Perbandaran Kota Bharu semua orang tahu. Pemimpin dikalangan kamu terlalu haprak sehinggakan kebajikan perkerja diabaikan sibuk mengumpul kekayaan yang kamu kata kepada rakyat tidak bawa keakhirat itu. Rakyat dibelenggu kemiskinan pemimpin kamu abai, duit ehsan kamu tidak mahu sebaliknya duit royalti kamu mahu sebab untok memperkayakan lagi pemimpin kamu bukannya rakyat. Kesepaduan ummah yang kamu laung2kan ternyata satu pembohongan besar sebab Kerjasama kaum2 melayu dan islam bersama Umno kamu gagalkan, dikalangan kamulah penjahat sebenar diabab ke21.

Letaklah jawatan wahai Nik Aziz tidak payah klu klek lagi...siapa penganti kamu itu tidak penting sebab diri kamu sendiri lebih teruk dari penganti kamu sebenarnya. Kita orang islam, agama itu teratas sekali jangan penting sangat politik sehinggakan kamu sudah tua pun masih mahu memegang jawatan walaupun dikalangan islam berpecahan kesan dari kedegilan kamu itu. Lagi lama memegang jawatan sebagai MB lagi parah islam berpecah di negara ini. Islam bukan hak milik pas, islam hak milik semua manusia. Pas musnah bukan bermakna islam hancur. Pas juga satu badan politik seperti
Umno juga seperti parti2 lain yang ada di negara ini. Pemimpin2 pas yang ada bersama Nik Aziz sepatutnya menyahut seruan Nik Abduh, ayahnya sudah tua dan letih. Biarlah dia habiskan sisa2 hidupnya berbahagia bersama anakcucu. Pemimpin pas sendiri yang mahu menghancurkan Pas kalau masih memerlukan Nik Aziz memegang jawatan MB. Sedangkan Umno yang selalu diburuk sangkakan oleh Nik Aziz sehingga menuduh Umno mengamalkan ajaran sesat pun tidak pernah berniat mahu menghancurkan parti sesama islam dan melayu itu(pas).

2 comments:

DR 1221 said...

salam
nik ajis ni barang dah expired, tu yg dok kencing berak merata2 tu

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

salam..

kina btl2 x sangka nik aziz tuh mcm tuh dah sekarang.

masalah nye rakyat kelantan tue sendiri yg mengagung agungkan diri dia. tue pasal dia hilang akal fikiran. terlampau taksub!!!

Ya Allah...tunjukkan lah kebenaran yg sepatutnya kita tahu sejak awl lagi. Agar umat ISLAM di negara ini kembali bersatu.

aminnnnn..

Thought Of The Day

"Friendship improves happiness, and abates misery, by doubling our joys and dividing our grief...You wil always rise in life to the level of responsibility that you are willing to accept"

Selalu ada yang baru...


FOREX MARKET

FOREX MARKET

FOREX INVESTMENT

Forex exchange online.

Konsep Pelaburan Mesrawang/ jaminan modal.
Trader : Pakmie/Aris Danial
Email : Arisfx@yahoo.com
Berurusan contact +019 9947815
Sms +016 9217815


Rangkaian Traders
Malaysia ( Sabah, Serawak )
Indonesia
Brunei
Thailand
Singapore
Australia
Belanda

PERJUANGAN YANG BELUM SELESAI - DAN TAK AKAN SELESAI!

'Kenapa PaKMie memilih untuk membela MELAYU? PaKMie yakin, Allah melindungi agamanya dan agama bebas untuk semua bangsa. MELAYU hanya mempunyai TANAH MELAYU (MALAYSIA) sebagai tanah air meraka. Kenapa kita perlu memberi hak-hak kita kepada orang asing? Perlembagaan Malaysia sudah cukup adil bagi kesemua rakyat di Malaysia, tak kira Melayu, Cina ataupun India kesemuanya akan dibela dan diberikan pengadilan yang saksama. Pertualang Bangsa dan bayangan Dajjal patut hapuskan dan makhluk laknat ini harus ditentang sehingga dibuang negara dan dilenyapkan dimuka bumi Allah ini!...'

BERJUANGLAH! agar disaat kau menghembus nafas yang terakhir kau tersenyum dan orang lain menangis..

BERJUANGLAH! agar disaat kau menghembus nafas yang terakhir kau tersenyum dan orang lain menangis..