Followers

Tuesday, July 28, 2009

GURU KU TIDAK MENGAJAR AKU KURANG AJAR, TETAPI NIK AZIZ MEMBUAT AKU JADI KURANG AJAR!



"PERGI MAMPUSLAH PAS" - Kurang ajarnya!!!

Kalau Nik Aziz boleh berkata "Pergi Jahananlah Umno" kenapa kita tidak boleh kata "Pergi mamposlah Pas..." PaKMie bukan Musyidul am pas, bukan Tok Guru, tidak MB dan sudah tentu tidak ada kepertingan sesuatu dalam mana-mana parti politik kecuali mahu berjuang demi kebenaran agama, bangsa dan masa depan negara selaras dengan kehendak Kerajaan Pusat setakat yang terdaya dan seiklas yang mampu. "Kurantinkan kata-kata Nik Aziz" - Kata-kata Nik Aziz sudah terlanjur terlalu jauh dari landasan Islam sebenar. Fatwa-fatwa yang salah telah lama menyesatkan orang islam di negara ini. Senang menghukum neraka dan syurga hanya berada dibibir mulut sahaja. Menghukum itu menhukum ini sesama Islam yang tidak sehaluan parti. Penyokong Umno dianggap sebagai kapir, Nik Aziz juga terlalu beremosi dalam membuat sesuatu keputusan atau tindakkan. Mana satu kebaikan dan sikap sebenar Islam yang Nik Aziz tuntut selama ini? Kalau kita sendiri awal-awal lagi meletakkan diri kita lebih baik, berilmu dan lebih islam daripada orang lain susahlah kalau kita mahu berbicara sesuatu dengan orang yang bersikap macam ini. Kalau manusia bersifat seperti ini bermakna hati manusia itu sendiri sebenarnya yang sudah terpesong jauh dari landasan islam yang sebenar.

Kalau kita sendiri yang tidak iklas tidak payahlah mengajak orang supaya iklas. Orang-orang yang mempunyai sifat seperti ini kalau diajak berbincang sekali pun dia cuba juga membuat helah dan sedaya upaya tidak mahu mengalah apa-apa yang baik sekali pun. Pada mereka berpura-pura kearah kebaikan itu mustahak supaya orang mempercayai kita.

Kenapa kamu berkata Pergi jahanam lah Umno? siapa yang memulakan cadangan itu wahai Nik Aziz..."Kita orang Melayu dan beragama Islam, bermaruah, berbudaya, perlu membuat contoh yang elok" Kita jangan menjual maruah islam kepada kaum bukan islam dan ini memalukan umat islam itu sendiri.

Sepatutnya Umno jangan terlalu teruja dengan bentuk kerjasama yang dikemukakan oleh Nik Aziz, malah Umno perlu berhati-hati kerana Pas mempunyai banyak agenda yang tersembunyi.

P/S : Masih banyak lagi ruang2 untok Umno memperkemaskan sokongan kepada Kerajaan pusat. Lupalah hasrat dan ajakan Pemimpin pas yang mahu berkerjasama itu. Rata-rata kita telah faham, tugas Umno niat baik Umno demi perpaduan melayu dan Islam di negara ini adalah iklas dan Allah SWT amat mengetahui sejauhmana keiklasan Nik Aziz itu.

Sebaik-baiknya UmnoBN memperkemaskan lagi perlaksanaan sistem pertadbiran kerajaan diperingkat negeri2 khasnya dibawah pembangkang dalam melaksanakan tanggungjawab yang telah diputuskan oleh kerajaan pusat. Kebanyakan jabatan-jabatan dibawah kementerian yang bertanggongjawab keatas sesebuah negeri kakitangannya tidak menunaikan tugasnya dengan baik jika tidak sehaluan dengan kerajaan pusat dan ini seharusnya dititikberatkan oleh Kerajaan Pusat bagi memantau kembali kelemahan2 yang ada daripada terus mengikut rentak ajakan pembangkang khasnya Pas dalam pakatan kerjasama itu. Jika perkara ini dapat dipantau dengan baik dan telus besar kemungkinan kefahaman rakyat kepada kerajaan dapat dipertingkatkan lagi. Dan besar kemungkinan juga mana-mana DUN dan MP yang kalah tipis kepada pembangkang dapat dirampas kembali oleh UmnoBN dalam PRU ke13 nanti. Jangan pula dikejar tak dapat yang dikendong pula keciciran...Sekarang golongan kakitangan awan dibawah kerajaan Pusat yang menyokong UmnoBN di negeri Kelantan hakikatnya adalah golongan minoriti bukannya majoriti - Ini iklas. Umno melayan kehendak Nik Aziz itu tidak lebih daripada membuang masa, manakala jika ianya gagal kesannya Umno dan kerajaan yang tanggong.

Ulasan...


Blogger Jeffry said...

SLM PAKMIE..UMNO X PERLU LG DGR CKP2 TIN KOSONG PAK AJIS NI. SEMUA YG DIHAMBURKAN HANYALAH BAIT2 SESAT YG SENGAJA NK MENYESATKAN UMAH..CUKUP LAH SETAKAT NI. JGN PULAK KITA YG TERHEGEH2 MCM NK MELUTUT DPAN DIA PULAK!


July 29, 2009 9:04 AM

Blogger zulmin said...

sudah kuyup kena kencing yob...hehehe
nak ziarah jer...

July 29, 2009 11:28 AM

Blogger
WARIS PURBA said...

Salam...PakMie, Nik Ajiz tu bukan Tok Guru..bukan ulamak tapi dialah jelmaan DaJJJal Akhir Zaman yang memecahbelahkan umat islam...

July 29, 2009 2:31 PM


Blogger

Media Siber said...

kurang ajar macam mana sekali pun nik aziz tu tetap takkan kenakan tindakan pada anak buah dia.. dia sanggup bersekongkol walaupun dia tahu perkara yang nizar lakukan itu salah dia MEMPERTAHANKAN sedaya upaya kerana dia tak nak para penyokong fanatik pas ni memandang rendah pada beliau ..terlalu egonya pemimpin yang hanya menggunakan nama islam ini.

sebaik-baiknya mengaku saja kesilapan yang dilakukan nizar itu.

selalu kata Barisan nasional punyai pemimpin yang tidak jujur dan ikhlas.. tapi kini kata2 itu MAKAN DIRI NiK AZIZ penjenayah politik yang berwajahkan 'islam'


July 29, 2009 3:18 PM


Blogger eMNo said...

Sekarang dah tau dah. Lain kali apa-apa isu yang Nik Aziz bawa demi orang-orang Melayu, walupun bunyi paling baik dan enak sekali ... respons yang pertama sekali ialah PPPOOOOOOOOODAAAAAAHHHHHH Nik Aziz. Jika Nik Aziz kata Kita bina semula jambatan bagi menghubungkan UMNO dan PAS, respons yang pertama ialah PPPOOOOOOOOOOODAAAAAAAHHHHHH Nik Aziz.


July 29, 2009 9:01 PM

Delete



5 comments:

Jeffry said...

SLM PAKMIE..UMNO X PERLU LG DGR CKP2 TIN KOSONG PAK AJIS NI. SEMUA YG DIHAMBURKAN HANYALAH BAIT2 SESAT YG SENGAJA NK MENYESATKAN UMAH..CUKUP LAH SETAKAT NI. JGN PULAK KITA YG TERHEGEH2 MCM NK MELUTUT DPAN DIA PULAK!

zulmin said...

sudah kuyup kena kencing yob...hehehe
nak ziarah jer...

WARIS PURBA said...

Salam...PakMie, Nik Ajiz tu bukan Tok Guru..bukan ulamak tapi dialah jelmaan DaJJJal Akhir Zaman yang memecahbelahkan umat islam...

Media Siber said...

kurang ajar macam mana sekali pun nik aziz tu tetap takkan kenakan tindakan pada anak buah dia.. dia sanggup bersekongkol walaupun dia tahu perkara yang nizar lakukan itu salah dia MEMPERTAHANKAN sedaya upaya kerana dia tak nak para penyokong fanatik pas ni memandang rendah pada beliau ..terlalu egonya pemimpin yang hanya menggunakan nama islam ini.

sebaik-baiknya mengaku saja kesilapan yang dilakukan nizar itu.

selalu kata Barisan nasional punyai pemimpin yang tidak jujur dan ikhlas.. tapi kini kata2 itu MAKAN DIRI NiK AZIZ penjenayah politik yang berwajahkan 'islam'

eMNo said...

Sekarang dah tau dah. Lain kali apa-apa isu yang Nik Aziz bawa demi orang-orang Melayu, walupun bunyi paling baik dan enak sekali ... respons yang pertama sekali ialah PPPOOOOOOOOODAAAAAAHHHHHH Nik Aziz. Jika Nik Aziz kata Kita bina semula jambatan bagi menghubungkan UMNO dan PAS, respons yang pertama ialah PPPOOOOOOOOOOODAAAAAAAHHHHHH Nik Aziz.

Thought Of The Day

"Friendship improves happiness, and abates misery, by doubling our joys and dividing our grief...You wil always rise in life to the level of responsibility that you are willing to accept"

Selalu ada yang baru...


FOREX MARKET

FOREX MARKET

FOREX INVESTMENT

Forex exchange online.

Konsep Pelaburan Mesrawang/ jaminan modal.
Trader : Pakmie/Aris Danial
Email : Arisfx@yahoo.com
Berurusan contact +019 9947815
Sms +016 9217815


Rangkaian Traders
Malaysia ( Sabah, Serawak )
Indonesia
Brunei
Thailand
Singapore
Australia
Belanda

PERJUANGAN YANG BELUM SELESAI - DAN TAK AKAN SELESAI!

'Kenapa PaKMie memilih untuk membela MELAYU? PaKMie yakin, Allah melindungi agamanya dan agama bebas untuk semua bangsa. MELAYU hanya mempunyai TANAH MELAYU (MALAYSIA) sebagai tanah air meraka. Kenapa kita perlu memberi hak-hak kita kepada orang asing? Perlembagaan Malaysia sudah cukup adil bagi kesemua rakyat di Malaysia, tak kira Melayu, Cina ataupun India kesemuanya akan dibela dan diberikan pengadilan yang saksama. Pertualang Bangsa dan bayangan Dajjal patut hapuskan dan makhluk laknat ini harus ditentang sehingga dibuang negara dan dilenyapkan dimuka bumi Allah ini!...'

BERJUANGLAH! agar disaat kau menghembus nafas yang terakhir kau tersenyum dan orang lain menangis..

BERJUANGLAH! agar disaat kau menghembus nafas yang terakhir kau tersenyum dan orang lain menangis..