Followers

Saturday, July 25, 2009

MAKA BERKATALAH NIK AZIZ TENTANG NIZAR - SIAPA KATA NIK AZIZ SUDAH BERTAUBAT?


ANWAR TERSENYUM, NIZAR BERGEMBIRA...

Nik Aziz menghalalkan cara dan perbuatan Nizar dengan meletakkan hukum yang dilakukan oleh Nizar sebagai tidak menyalahi Agama Islam.


Nik Aziz tetap mempertahankan tindakan Nizar kerana pada pendapat Nik Aziz itu adalah perbuatan mengikut adat resam kaum itu bukannya berniat untuk mengikut ajaran agama mereka. " Kalau adat resam dibolehkan, tetapi yang membabitkan ajaran agamanya tidak boleh, kata Nik Aziz ".

Dengan penjelasan Nik Aziz ini sekaligus membelakangi Dewan ulama pas, Datok Harun Taib, mufti Perak Tan sri Harunsani dan mufti perlis Datok Asri yang tetap mempertahankan, yang sepatutnya Nizar tidak perlu hadir dalam majlis nyalaan lilin bagi memperingati mendiang Teoh BH itu kerana meragukan. Inilah kelebihan Nik Aziz yang tak ada pada orang lain sanggup memutarbelit hukum dan ajaran islam. Dari kata-kata Nik Aziz itu dengan sendirinya hukum politik Nik Aziz telah mengatasi hukum islam yang sebenar. Sekali lagi dalam isu ini umat islam menjadi kucar kacir dan bertelagah sama sendiri.

PaKMie : Tetapi jangan peliklah jika Nik Aziz mengauta pula kata-kata dia ini atau menyalahi media kerajaan dan juga meminta maaf suatu masa nanti. Ini adalah kerja-kerja hakiki Nik Aziz selaku musyidul am pas dan MB Kelantan. Sesungguhnya lidah berupaya menipu tetapi hati sesekali tidak...

Ulasan...
Blogger ajijasin said...

salam alaikum.....>>> Waalamikummussalam

tentang nikol ajis ni...
aku dah tak heran dgn pe'el dan perangai dia!!!
apa yg betul dan benar adalah apa yg keluar dari mulut dan sabda dia aje!!!
ya la...
mentang2 dia ngaji AlQuran!!!

apa yg dia sabda semua betullll...
semua adalah benarrrrr...
tiada yg benarrrrr melainkan benarrrrr semata mata...

dah dia cakap sampai terbabas...
kalao setan nak tolong pas...
pas pun sanggup terima!!!

apa la punya tok guru!!!
perkataan macam tu keluar dan terhambur dari mulut dia!!!

aku semenjak dari hari tu!!!
langsung aku tak pakai dah cakap dia ni!!!
tak bolehhh nak pakai!!!
nak buat rujuk pun tak bolehhh!!!

nikol ajis ni!!!
bagi aku dah masuk kategori ulama suu'...(ulama jahat)

jangan ingat syaitan iblis ni tak merasuk org yg pandai agama!!!
malahan lagi besarrrrr syaitan yg datang merasukkkk menyesatttkan datang pada dia!!!

syaitan iblis yg datang tu...
bukan koman koman!!!
yg pakai 2/3/4 bintang yg datang merasukkkk menyesatkan...
jeneral jeneral tu!!!

huuuiiiisssss...
dapat kawan dgn jeneral jeneral setan tu...

July 25, 2009 10:50 PM

Pemuda said...

Hehhee.. korang layan fulamak sorang ni sapa suruh.. dia memang macam tuh... setan pun member dia..


July 26, 2009 12:55 AM

Blogger Dee said...

Salam Bro !

Nik Aziz kata tuh hanya adat resam kah?. Bertafakur smbl pegang lilin utk memperingati mendiang Teoh Bh seolah olah memanjat kan doa keatas si mati adakah itu di kategorikan sbgai adat resam? Kalau bagi org islam yg bertafur dan mendoakan arwah ada kah itu diketagorikan sebagai adat resam atau kegamaan?Samalah juga bagi org kristian yg bertafakur smbl pegang lilin memperingati dan berdoa keatas si mati adakah diketagorikan adat resam atau keagamaan?? Jwbannya itu adalah upacara keagamaancuma org kristian dan islam menzahirkan upacara ini dlm situasi yg berbeza...upacara memperingati si mati antarg islam dan kristian adalah berbeza wlaupn pd zahirnya tujuannya adalah sama..

Bagi org islam duduk bertafakur smbl menadah tgn memohon doa kpd Allah untuk kebaikan si mati bagi org kristian pula bertafakur smbl memegang lilin bertujuan berdoa kpd tuhan nya dan memperingati si mati..

Kpd Nik Aziz tak payah lah berselindung dan mengaburi mata rakyat dgn kenyataan yg mengarut dan tak masuk akal. Apa yg Nizar lakukan itu jelas adalah amalan keagamaan kristian untuk memperingati si mati..Nizar yg beragama islam tidak sepatutnya turut serta dlm upacara nyala lilin ini.. Kalau pn Nizar ingin hadir tnda simpati kpd si mati cukuplah sekadar hadirkan diri tapi tidak turut serta secara langsung dlm upacara nyala tersebut.


July 26, 2009 12:51 PM


Delete


3 comments:

ajijasin said...

salam alaikum...

tentang nikol ajis ni...
aku dah tak heran dgn pe'el dan perangai dia!!!
apa yg betul dan benar adalah apa yg keluar dari mulut dan sabda dia aje!!!
ya la...
mentang2 dia ngaji AlQuran!!!

apa yg dia sabda semua betullll...
semua adalah benarrrrr...
tiada yg benarrrrr melainkan benarrrrr semata mata...

dah dia cakap sampai terbabas...
kalao setan nak tolong pas...
pas pun sanggup terima!!!

apa la punya tok guru!!!
perkataan macam tu keluar dan terhambur dari mulut dia!!!

aku semenjak dari hari tu!!!
langsung aku tak pakai dah cakap dia ni!!!
tak bolehhh nak pakai!!!
nak buat rujuk pun tak bolehhh!!!

nikol ajis ni!!!
bagi aku dah masuk kategori ulama suu'...(ulama jahat)

jangan ingat syaitan iblis ni tak merasuk org yg pandai agama!!!
malahan lagi besarrrrr syaitan yg datang merasukkkk menyesatttkan datang pada dia!!!

syaitan iblis yg datang tu...
bukan koman koman!!!
yg pakai 2/3/4 bintang yg datang merasukkkk menyesatkan...
jeneral jeneral tu!!!

huuuiiiisssss...
dapat kawan dgn jeneral jeneral setan tu...

Pemuda said...

Hehhee.. korang layan fulamak sorang ni sapa suruh.. dia memang macam tuh... setan pun member dia..

Dee said...

Salam Bro !

Nik Aziz kata tuh hanya adat resam kah?. Bertafakur smbl pegang lilin utk memperingati mendiang Teoh Bh seolah olah memanjat kan doa keatas si mati adakah itu di kategorikan sbgai adat resam? Kalau bagi org islam yg bertafur dan mendoakan arwah ada kah itu diketagorikan sebagai adat resam atau kegamaan?Samalah juga bagi org kristian yg bertafakur smbl pegang lilin memperingati dan berdoa keatas si mati adakah diketagorikan adat resam atau keagamaan?? Jwbannya itu adalah upacara keagamaancuma org kristian dan islam menzahirkan upacara ini dlm situasi yg berbeza...upacara memperingati si mati antarg islam dan kristian adalah berbeza wlaupn pd zahirnya tujuannya adalah sama..

Bagi org islam duduk bertafakur smbl menadah tgn memohon doa kpd Allah untuk kebaikan si mati bagi org kristian pula bertafakur smbl memegang lilin bertujuan berdoa kpd tuhan nya dan memperingati si mati..

Kpd Nik Aziz tak payah lah berselindung dan mengaburi mata rakyat dgn kenyataan yg mengarut dan tak masuk akal. Apa yg Nizar lakukan itu jelas adalah amalan keagamaan kristian untuk memperingati si mati..Nizar yg beragama islam tidak sepatutnya turut serta dlm upacara nyala lilin ini.. Kalau pn Nizar ingin hadir tnda simpati kpd si mati cukuplah sekadar hadirkan diri tapi tidak turut serta secara langsung dlm upacara nyala tersebut.

Thought Of The Day

"Friendship improves happiness, and abates misery, by doubling our joys and dividing our grief...You wil always rise in life to the level of responsibility that you are willing to accept"

Selalu ada yang baru...


FOREX MARKET

FOREX MARKET

FOREX INVESTMENT

Forex exchange online.

Konsep Pelaburan Mesrawang/ jaminan modal.
Trader : Pakmie/Aris Danial
Email : Arisfx@yahoo.com
Berurusan contact +019 9947815
Sms +016 9217815


Rangkaian Traders
Malaysia ( Sabah, Serawak )
Indonesia
Brunei
Thailand
Singapore
Australia
Belanda

PERJUANGAN YANG BELUM SELESAI - DAN TAK AKAN SELESAI!

'Kenapa PaKMie memilih untuk membela MELAYU? PaKMie yakin, Allah melindungi agamanya dan agama bebas untuk semua bangsa. MELAYU hanya mempunyai TANAH MELAYU (MALAYSIA) sebagai tanah air meraka. Kenapa kita perlu memberi hak-hak kita kepada orang asing? Perlembagaan Malaysia sudah cukup adil bagi kesemua rakyat di Malaysia, tak kira Melayu, Cina ataupun India kesemuanya akan dibela dan diberikan pengadilan yang saksama. Pertualang Bangsa dan bayangan Dajjal patut hapuskan dan makhluk laknat ini harus ditentang sehingga dibuang negara dan dilenyapkan dimuka bumi Allah ini!...'

BERJUANGLAH! agar disaat kau menghembus nafas yang terakhir kau tersenyum dan orang lain menangis..

BERJUANGLAH! agar disaat kau menghembus nafas yang terakhir kau tersenyum dan orang lain menangis..