Followers

Monday, July 27, 2009

TOK GURU BERCAKAP PUN ADA JUGAKAH ORANG TAK PERCAYA?


SIAKAP SENOHONG GELAMA IKAN DURI, BERCAKAP BOHONG LAMA-LAMA MENJADI...


Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang juga Mursyidul Am Pas untuk berbaik-baik dengan kerajaan pusat dan melupakan sengketa politik demi menjaga kepentingan rakyat dan perpaduan Islam. Nik Aziz berharap perselisihan pendapat yang timbul dalam kalangan pemimpin politik terutama antara Umno dan Pas sewaktu kempen pilihan raya kecil bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Kelantan Manek Urai baru-baru ini, dilupakan dan kedua-dua pihak kembali semula kepada semangat persaudaraan sesama Islam.

Umno memandang positif kesediaan Datuk Nik Aziz Mat untuk melupakan sengketa politik kedua-dua parti demi perpaduan rakyat dan akan membincangkannya secara terperinci dalam mesyuarat Majlis Tertinggi pada Jumaat ini.

Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat diminta berpendirian lebih konsisten dan muktamad berhubung soal perpaduan di antara parti itu dengan Kerajaan Pusat yang diterajui UMNO. UMNO amat terbuka dalam sebarang perbincangan dengan Pas bagi mengukuhkan perpaduan orang Melayu justeru tidak perlu syarat tertentu dikenakan untuk menjayakan hasrat tersebut.

'' Rakyat boleh menilai pemimpin mana yang berkerpentinagn diri, jika pemimpin ini terus berkepentingan maka rakyat akan terus dalam tertipu " Mana-mana pemimpin yang baik mereka perlu dipertahankan dan dibenarkan berjuang dalam wadah yang lebih luas.

P/s : Nik Aziz hendaklah iklas, sekali lagi Umno tetap memberi kepercayaan kepada cadangan yang baik itu demi kesepakatan dan perpaduan islam. Penyokong taksub kepada kepimpinan Nik Aziz adalah ramai, sehingga ada yang sanggup baring ditengah jalan. Kadang-kadang keputusan yang Nik Aziz buat membelakangi Presiden Pas sendiri. Sebelum ini sudah ada cadangan-cadangan seperti ini tetapi disanggah oleh Nik Aziz sendiri melalui pemimpin-pemimpin dan penyokong taksub dan setia mereka, tetapi kali ini Nik Aziz sendiri yang membuat cadangan. Untok kita tidak percaya dengan keiklasannya amat sukar kerana beliau dikalangan ahli pas juga bertaraf Tok guru. Tetapi suara-suara sumbang juga tetap ada kerana tingkah laku Nik Aziz sering berubah-ubah. Kebiasaannya jika kita bersikap begitu orang tidak yakin dan percaya pada kita lagi.

Setakat hari ini pemimpin-pemimpin lain selain dari Nik Aziz masih tidak kedengaran mengenai komen cadangan Nik Aziz itu, termasuklah Hj Hadi Presiden sendiri. Dalam politik sebenarnya susah untok kita percaya, tambahan lagi jika pemimpin itu sendiri suka bercakap surung tarik dan klu klek. Pemimpin-pemimpin boleh bercakap apa sahaja, segala perancangan samada baik atau tidak tujuan rakyat, ada pada dia dan dia sahaja yang tahu. Diharap melalui kerjasama yang dicetus kali ini memehak kepada rakyat khasnya rakyat Kelantan. Sudah sekian lama rakyat Kelantan dihimpit dengan kemiskinan tanpa kemajuan Kerajaan negeri dibawah kepimpinan pas. Jika hasrat dan tujuan kali ini tidak tercapai ini sudah tentu menandakan kepada kita bahawa Pas dibawah kempimpinan Nik Aziz selaku musyidul am pas dan MB Kelantan selama ini benar-benar tidak prihatin masalah rakyat dan kepimpinan pas selama ini adalah "Kerajaan sendiwara semata-mata". Bukan setakat rakyat dihimpit kemiskinan, rakyat juga terus ditipu oleh kepimpinan Nik Aziz yang berkepentingan diri dan bertopengkan islam semata-mata. Pemimpin seperti seharusnya dibuang jauh-jauh. Pemimpin korup tidak berhati perut, mahu hidup senang lenang sahaja sedangkan rakyat rata-rata susah dan dibiarkan terus hidup dihimpit kemiskinan.

- Untok kita ketahui mana yang lebih iklas diantara "berserban dan bersongkok " sama-samalah kita lihat nanti.

Ulasan...
KOTA BHARU 27 Julai: "Ini permainan Umno," kata Mursyidul Am, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat. "Apa yang saya minta adalah kerajaan negeri mengadakan hubungan baik dengan kerajaan persekutuan."

Nik Aziz mengulas kenyataan para pemimpin Umno kononnya beliau berpatah balik dan merubah balik kenyataannya sebelum ini yang menentang gagasan kerjasama dengan Umno.

"Apa yang saya cadangkan adalah hubungan antara dua kerajaan atas dasar semangat persekutuan," katanya mengulas cadangannya semasa Fiesta Kelantan 2009 di Kuala Lumpur.

Apa yang dia minta, kata Nik Aziz adalah kerajan persekutuan menunaikan tanggungjawabnya dengan baik. Antaranya tuntutan royalti minyak dari Petronas, bayaran geran pembangunan yang sering diperlambatkan dan projek-projek pembangunan di Kelantan.

Ekoran kenyataan itu, para pemimpin Umno menyambut baik kenyataan Nik Aziz itu seolah-olah beliau sudah mau berbaik-baik dengan kerajaan pimpinan Umno.

Mereka juga membuat kenyataan agar Nik Aziz tidak menarik balik kenyataannya mau berbaik-baik ini.

"Ini bukan urusan parti. Saya tidak berminat untuk merapatkan hubungan kedua-dua parti. Ini hal berasingan" kata beliau.

Siasah.
Blogger PEMUDA PAS KEMAHANG 1 said...

SEKALI BACA PUN KAMI DAH FAHAM ISI KANDUNGAN KENYATAAN TOK GURU NIK AZIZ..

Dia tak kata lupakan persengketaan antara parti Umno-PAS, tetapi dia kata LUPAKAN PERSENGKETAAN ANTARA KERAJAAN PUSAT DAN NEGERI.

Mana mungkin PAS lupakan setiap pengkhianatan Umno terhadap Islam dan bangsa?

Anda pun laporkan mcm tu, tp kenapa pula perlu diputar belit... cuba lihat makna perenggan pertama dan kedua... anda pasti faham isinya bukan.

Usahlah mencari jihad dalam Umno, kerana dalam Umno tidak ada istilah Jihad dan pemantapan Iman>>>?

Kalau anda ikhlas dalam pencarian, sertai PAS dan berjuanglah bersama PAS. Tapi tak tau la kalau kata-kata dipermulaan blog ini hanya pemanis mulut dan halwa mata dan telinga pembaca sahaja.

July 27, 2009 4:39 PM

Delete
Blogger PEMUDA PAS KEMAHANG 1 said...

HIDUP INI HANYA SEMENTARA. SUSURILAH KEHIDUPAN DENGAN KEIMANAN DAN KETAQWAAN. TERUSKAN PERJUANGAN MEMBELA AGAMA, BANGSA DAN NEGARA. MEMBURU SYAHID PADA JALAN ALLAAH. PERKASAKAN AQEEDAH, MANTAPKAN 'IBADAH'. HIASKAN DIRI DENGAN SIFAT SIFAT MAHMUDAH. NAHNU ANSORULLAAH WA NAHNU ANSORUSSUNNAH

---------

wujudkah elemen2 di atas di dalam Umno, yang terkenal sebagai sebuah parti kebangsaan yang tidak meletakkan Quran dan Hadith sebagai sumber rujukan?>>> Dlm Kerajaan hari ini tak ada mufti kah? sebab tidak mengikut kehendak politik pas maka mufti kerajaan juga dikafirkan, kan gitu?

Kalau Quran dan Hadith tidak dijadikan rujukan, bolehkah iman kita dimantapkan? Masih wujudkah syahid di jalan Allah kalau kitabullah dan hukum Allah pun kita kesampingkan?

July 27, 2009 4:42 PM

Delete
Blogger eMNo said...

Tok Guru yang selalu cakap berkluk klek, kluk klek... mana ada orang UMNO nak percaya. Bila nakkan bantuan dari Federal cakap lemah lembut. Bila depan pengikut dia, bermaki-hamun: UMNO tolak Islamlah, UMNO macam Ayah Pin, macam komunis, UMNO zalimlah, .. asalkan pengikutnya membenci orang-orang UMNO. Itu yang Tok guru lakukan sejak dia muda lagi. Sekarang dah tua, perangai dia dah liat, susah nak ubah supaya jadi baik. Perangai kluk klek masih sebati dalam jiwa Tok Guru.

Jika betul ikhlas, Tok Guru harus beritahu pengikutnya supaya tidak membenci orang-orang UMNO. Beritahu bahawa orang UMNO dan PAs adalah saudara Islam yang patut kita hormati bukan untuk dimaki hamun. Jika Tok Guru boleh lakukan kes ringan macam ni, baru orang UMNO boleh percaya.

July 27, 2009 4:42 PM

Delete
Blogger Anak Lenggong said...

Kata-kata nik ajis nie kena kaji dengan teliti sebab dia nie jenis putar alam...bila dirasa didri dia tergugat dia boleh menyatakanan apa saja ..perpaduan lah..bekerjasama laa..puak lain dalam PAS hanya mengikut jee..tak berani nak angkat muka pun..maklum lah pada mereka nik ajis ni terlalu maksum..kah kah kah..tetapi ingat ini adalah permainan politi nik ajis..sebagai seorang tua yang dah dianggap hampir nyanyok dia hanya bercakap dan memandang kedepan sahaja...tampa dia sedari apa yang telah dialakukan terdahulu..percakapan dan pendirian dia sering berubah-rubah mengikut keadaan dan berkepentingan dengan dia..

July 27, 2009 4:44 PM

Delete


4 comments:

PEMUDA PAS KEMAHANG 1 said...

SEKALI BACA PUN KAMI DAH FAHAM ISI KANDUNGAN KENYATAAN TOK GURU NIK AZIZ..

Dia tak kata lupakan persengketaan antara parti Umno-PAS, tetapi dia kata LUPAKAN PERSENGKETAAN ANTARA KERAJAAN PUSAT DAN NEGERI.

Mana mungkin PAS lupakan setiap pengkhianatan Umno terhadap Islam dan bangsa?

Anda pun laporkan mcm tu, tp kenapa pula perlu diputar belit... cuba lihat makna perenggan pertama dan kedua... anda pasti faham isinya bukan.

Usahlah mencari jihad dalam Umno, kerana dalam Umno tidak ada istilah Jihad dan pemantapan Iman.

Kalau anda ikhlas dalam pencarian, sertai PAS dan berjuanglah bersama PAS. Tapi tak tau la kalau kata-kata dipermulaan blog ini hanya pemanis mulut dan halwa mata dan telinga pembaca sahaja.

PEMUDA PAS KEMAHANG 1 said...

HIDUP INI HANYA SEMENTARA. SUSURILAH KEHIDUPAN DENGAN KEIMANAN DAN KETAQWAAN. TERUSKAN PERJUANGAN MEMBELA AGAMA, BANGSA DAN NEGARA. MEMBURU SYAHID PADA JALAN ALLAAH. PERKASAKAN AQEEDAH, MANTAPKAN 'IBADAH'. HIASKAN DIRI DENGAN SIFAT SIFAT MAHMUDAH. NAHNU ANSORULLAAH WA NAHNU ANSORUSSUNNAH

---------

wujudkah elemen2 di atas di dalam Umno, yang terkenal sebagai sebuah parti kebangsaan yang tidak meletakkan Quran dan Hadith sebagai sumber rujukan?

Kalau Quran dan Hadith tidak dijadikan rujukan, bolehkah iman kita dimantapkan? Masih wujudkah syahid di jalan Allah kalau kitabullah dan hukum Allah pun kita kesampingkan?

eMNo said...

Tok Guru yang selalu cakap berkluk klek, kluk klek... mana ada orang UMNO nak percaya. Bila nakkan bantuan dari Federal cakap lemah lembut. Bila depan pengikut dia, bermaki-hamun: UMNO tolak Islamlah, UMNO macam Ayah Pin, macam komunis, UMNO zalimlah, .. asalkan pengikutnya membenci orang-orang UMNO. Itu yang Tok guru lakukan sejak dia muda lagi. Sekarang dah tua, perangai dia dah liat, susah nak ubah supaya jadi baik. Perangai kluk klek masih sebati dalam jiwa Tok Guru.

Jika betul ikhlas, Tok Guru harus beritahu pengikutnya supaya tidak membenci orang-orang UMNO. Beritahu bahawa orang UMNO dan PAs adalah saudara Islam yang patut kita hormati bukan untuk dimaki hamun. Jika Tok Guru boleh lakukan kes ringan macam ni, baru orang UMNO boleh percaya.

Anak Lenggong said...

Kata-kata nik ajis nie kena kaji dengan teliti sebab dia nie jenis putar alam...bila dirasa didri dia tergugat dia boleh menyatakanan apa saja ..perpaduan lah..bekerjasama laa..puak lain dalam PAS hanya mengikut jee..tak berani nak angkat muka pun..maklum lah pada mereka nik ajis ni terlalu maksum..kah kah kah..tetapi ingat ini adalah permainan politi nik ajis..sebagai seorang tua yang dah dianggap hampir nyanyok dia hanya bercakap dan memandang kedepan sahaja...tampa dia sedari apa yang telah dialakukan terdahulu..percakapan dan pendirian dia sering berubah-rubah mengikut keadaan dan berkepentingan dengan dia..

Thought Of The Day

"Friendship improves happiness, and abates misery, by doubling our joys and dividing our grief...You wil always rise in life to the level of responsibility that you are willing to accept"

Selalu ada yang baru...


FOREX MARKET

FOREX MARKET

FOREX INVESTMENT

Forex exchange online.

Konsep Pelaburan Mesrawang/ jaminan modal.
Trader : Pakmie/Aris Danial
Email : Arisfx@yahoo.com
Berurusan contact +019 9947815
Sms +016 9217815


Rangkaian Traders
Malaysia ( Sabah, Serawak )
Indonesia
Brunei
Thailand
Singapore
Australia
Belanda

PERJUANGAN YANG BELUM SELESAI - DAN TAK AKAN SELESAI!

'Kenapa PaKMie memilih untuk membela MELAYU? PaKMie yakin, Allah melindungi agamanya dan agama bebas untuk semua bangsa. MELAYU hanya mempunyai TANAH MELAYU (MALAYSIA) sebagai tanah air meraka. Kenapa kita perlu memberi hak-hak kita kepada orang asing? Perlembagaan Malaysia sudah cukup adil bagi kesemua rakyat di Malaysia, tak kira Melayu, Cina ataupun India kesemuanya akan dibela dan diberikan pengadilan yang saksama. Pertualang Bangsa dan bayangan Dajjal patut hapuskan dan makhluk laknat ini harus ditentang sehingga dibuang negara dan dilenyapkan dimuka bumi Allah ini!...'

BERJUANGLAH! agar disaat kau menghembus nafas yang terakhir kau tersenyum dan orang lain menangis..

BERJUANGLAH! agar disaat kau menghembus nafas yang terakhir kau tersenyum dan orang lain menangis..