Followers

Wednesday, July 29, 2009

NIK AZIZ BERUNDUR SENDIRI LEBIH BAIK DARI MEMAKSA ORANG MENOLAK


BARANG SUDAH TUA, IDEA LAPOK SESON SUDAH TENTU TIDAK RELEVEN LAGI DALAM PERNIAGAAN ATAU ORGANISASI

IBARAT PEMILIK JENTERA LAMA DAN PENGUSAHA TERNAKAN AYAM PENCEN

Jentera kalau sudah tua sudah tentu tidak economik lagi kepada pengusaha atau pemilik dan sudah tentu kos mentanancenya tinggi (melebihi harga yang baru) berbanding dengan keupayaan kerja atau penghasilan kerja jika mahu memilikinya lagi. Nik Aziz ternyata tak releven lagi dalam hal-hal penyatuan kaum melayu dan islam dinegara ini. Jika beliau bercakap tentang melayu dan islam banyak merusakan dari membina. Jentera lama kalau digilap dan dijaga sekali pun hanya setakat boleh dijadikan "barangan antik atau diletak dalam simpanan mezium" untok dijadikan bahan "tontonan dan kaji sejarah" hendak dijual terasa sayang, dan nak disimpan menjadi masalah. Baiklah Nik Aziz letak semua jawatan dan bersihkan diri dari arena politik tanah air, lagi pun inputnya lebih kepada memecahbelah rakyat dan tidak lagi bertindak sebagai pemangkin kepada pembagunan ekonomi negara.

Boleh diibarat juga kalau Pengusaha Perternakan ayam daging atau telur. Bila sampai suatu jangkamasa jika dipelihara lagi boleh merugikan Pengusaha atau pemilik. Hari-hari penambahan kos keatas pemakanan sedangkan hasilnya tidak bertambah berat bagi ayam pendaging dan bertelur bagi ayam penelur.

Jika dibiarkan ianya berterusan Pengusaha akan jatuh bankrup atau muflis kerana masih lagi mahu mengguna jentera itu yang kononnya masih productiviti, bagitu juga jika Peternak itu masih juga mahu memelihara ayam2 itu.

Maknanya Pengusaha tidak ada jalan lain lagi kecuali jentera itu dijual secara pukal besi buruk atau digilap2 disimpan baik2 dijadikan barang antik dan ayam2 itu disembelih untuk tujuan2 kebajikan atau kenduri tiada pilihan dan jalan lain lagi.

Timbalan Perdana Menteri dan juga selaku Timbalan Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin dilaporkan dari Uganda meminta pemimpin-pemimpin UMNO agar tidak lagi memberi respon kepada sebarang kenyataan yang dibuat oleh Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat. Ini kerana katanya, dalam soal hubungan dengan UMNO, pendirian Menteri Besar Kelantan itu daripada segi rekodnya sering berubah-ubah. Mungkin itulah yang terbaik memandangkan Nik Aziz memang ‘tak berahi’ dengan UMNO’ malah dah suruh ‘UMNO pergi jahanam’. Muhyiddin dilaporkan berkata, penafian Nik Aziz mengenai kesediaan kerajaan PAS Kelantan mengadakan hubungan dengan UMNO bukanlah yang pertama dan ia ibarat satu putaran.

P/S : Biasanya orang tua2 ni dia mudah syok sendiri, jenis kuat lajak dari laju. Pandai2lah ambil hati wahai penyokong2 pas untok memujuk Nik Aziz supaya berundur dari arena politik jika benar2 mahu lihat Nik Aziz hidup tenang disamping keluarga dan anak2 cucu. Untuk menunggu PRU13 amat malang bagi Nik Aziz. Sisa-sisa masa yang digunakan untok berpolitik selama ini digantikan dengan perkara2 yang lebih munafaat mengikut kemampuan dan keupayaan ilmu yang ada. Arus politik hari ini dan arus politik pas bersama DAP dan PKR menyebabkan Nik Aziz tidak sempat memikirnya lagi. Apa yang kita tahu ketokohan Nik Aziz hanya dipergunakan oleh Anwar Ibrahim untok memperjudikan Islam bersama DAP itu sahaja. Jika penyokong2 dan ahli2 pas tidak tolong menyedari perkara ini dan dan asyik menyalah Umno dan berpolitik 24jam kemungkinan besar dimasa2 akan datang nama Nik Aziz akan tercatit salah seorang perusak bangsa dan agamanya sendiri yang sesuai dijadikan bahan sejarah pembelajaran anak-anak dimasa akan datang di negara ini.

Ulasan...

Blogger Anak Lenggong said...
Mana dia mau berundur sebab dia nak bawa jawatan mb tu sampai keliang lahat..puak Pas pulak mana berani tegur dia..pada dia Pas tu Nik Ajis..Nik Ajis tu Pas..pada mereka Nik Ajis terlalu maksum..kalau nik ajis suruh minum air basuhan kaki nya pun..penyokong dia sanggup minum..begitu lah bodoh dan bangang nya penyokong Pas..walaupun dihati mereka terasa terhiris dengan perlakuan Nik Ajis kebelakangan ini..tetapi disebabkan rasa ego dan mereka dah terlajak kedepan..mereka tak sanggup nak berundur kembali..so mereka terpaksa merelakan dan mencari berbagai-bagai alasan untuk mempertahankan tindakan yang dilakukan oleh nik ajis..


Nik ajis...dah laa tu rumah dah kata pegi...kubur dah kata marii..lebih baik muhasabah diri dan pandang sama ke dalam diri sendiri ..entah-entah kain yang dipakai dah koyak rabak..


Blogger yuhana said...

Jom wahai muslimin n muslimah kita sama baca ayat kursi demi menerangi sgala kegelapan yg menyelubungi tanah air kita umat kita..


July 30, 2009 1:42 AM

Blogger
ajijasin said...

salam alaikum...

nikol ajis ni dah tertelan budu cap sumpah-sumpah!!!

itu la pasal lidah dan kepala hotak dia tak bolehhh nak sebut dan pikir benda lain!!!

mencarut!!! menyumpah seranah !!!
maki hamun !!! itu la yg dia pandai!!!
dia pun naik berahi dan naik seronok!!!
bila dia mencarut menyumpah seranah...
org yg dengar pulak bagi sorak dan bertepuk!!!
bergemuruh bunyinye!!!
dia pun jadi tak sedar diri!!!
bagus la cakap dia tu!!!
perasannnnnn!!!!!

apa punya tok guru!!!
macam tu ke perangai pe'el tutur kata tok guru!!!

ni tok guru pun macam budu cap sumpah-sumpah jugak!!!
tapi dia punya cap lain!!!
TOK GURU CAP AYAM!!!

yg bodoh bangang bingai tongong tolol lagi biul!!!
apa yg nikol ajis cakap semua baik...
semua betul... semua bagus...

langsung tak ada adab agama!!!
langsung tak ada sopan santun!!!

BAGI AKU NIKOL AJIS NI DAH MASUK KATEGORI ULAMA SUU' !!!

ya la!!!
dah dapat berkawan setan setan gondol yg pakai 2/3/4 bintang!!!
jeneral jeneral tu!!!
huuuuuiiiiiisssssssssss...
dapat kawan dengan jeneral2 setan tu!!!!



July 30, 2009 2:24 PM

Delete



Delete

3 comments:

Anak Lenggong said...

Mana dia mau berundur sebab dia nak bawa jawatan mb tu samapai keliang lahat..puak Pas pulak mana berani tegur dia..pada dia Pas tu Nik Ajis..Nik Ajis tu Pas..pada mereka Nik Ajis terlalu maksum..kalau nik ajis suruh minum air basuhan kaki nya pun..penyokong dia sanggup minum..begitu lah bodoh dan bangang nya penyokong Pas..walaupun dihati mereka terasa terhiris dengan perlakuan Nik Ajis kebelakangan ini..tetapi disebabkan rasa ego dan mereka dah terlajak kedepan..mereka tak sanggup nak berundur kembali..so mereka terpaksa merelakan dan mencari berbagai-bagai alasan untuk mempertahankan tindakan yang dilakukan oleh nik ajis..

Nik ajis...dah laa tu rumah dah kata pegi...kubur dah kata marii..lebih baik muhasabah diri dan pandang sama ke dalam diri sendiri ..entah-entah kain yang dipakai dah koyak rabak..

yuhana said...

jom wahai muslimin n muslimah kita sama baca ayat kursi demi menerangi sgala kegelapan yg menyelubungi tanah air kita umat kita..

ajijasin said...

salam alaikum...

nikol ajis ni dah tertelan budu cap sumpah-sumpah!!!
itu la pasal lidah dan kepala hotak dia tak bolehhh nak sebut dan pikir benda lain!!!

mencarut!!! menyumpah seranah !!!
maki hamun !!! itu la yg dia pandai!!!
dia pun naik berahi dan naik seronok!!!
bila dia mencarut menyumpah seranah...
org yg dengar pulak bagi sorak dan bertepuk!!!
bergemuruh bunyinye!!!
dia pun jadi tak sedar diri!!!
bagus la cakap dia tu!!!
perasannnnnn!!!!!

apa punya tok guru!!!
macam tu ke perangai pe'el tutur kata tok guru!!!

ni tok guru pun macam budu cap sumpah-sumpah jugak!!!
tapi dia punya cap lain!!!
TOK GURU CAP AYAM!!!

yg bodoh bangang bingai tongong tolol lagi biul!!!
apa yg nikol ajis cakap semua baik...
semua betul... semua bagus...

langsung tak ada adab agama!!!
langsung tak ada sopan santun!!!

BAGI AKU NIKOL AJIS NI DAH MASUK KATEGORI ULAMA SUU' !!!

ya la!!!
dah dapat berkawan setan setan gondol yg pakai 2/3/4 bintang!!!
jeneral jeneral tu!!!
huuuuuiiiiiisssssssssss...
dapat kawan dengan jeneral2 setan tu!!!!

Thought Of The Day

"Friendship improves happiness, and abates misery, by doubling our joys and dividing our grief...You wil always rise in life to the level of responsibility that you are willing to accept"

Selalu ada yang baru...


FOREX MARKET

FOREX MARKET

FOREX INVESTMENT

Forex exchange online.

Konsep Pelaburan Mesrawang/ jaminan modal.
Trader : Pakmie/Aris Danial
Email : Arisfx@yahoo.com
Berurusan contact +019 9947815
Sms +016 9217815


Rangkaian Traders
Malaysia ( Sabah, Serawak )
Indonesia
Brunei
Thailand
Singapore
Australia
Belanda

PERJUANGAN YANG BELUM SELESAI - DAN TAK AKAN SELESAI!

'Kenapa PaKMie memilih untuk membela MELAYU? PaKMie yakin, Allah melindungi agamanya dan agama bebas untuk semua bangsa. MELAYU hanya mempunyai TANAH MELAYU (MALAYSIA) sebagai tanah air meraka. Kenapa kita perlu memberi hak-hak kita kepada orang asing? Perlembagaan Malaysia sudah cukup adil bagi kesemua rakyat di Malaysia, tak kira Melayu, Cina ataupun India kesemuanya akan dibela dan diberikan pengadilan yang saksama. Pertualang Bangsa dan bayangan Dajjal patut hapuskan dan makhluk laknat ini harus ditentang sehingga dibuang negara dan dilenyapkan dimuka bumi Allah ini!...'

BERJUANGLAH! agar disaat kau menghembus nafas yang terakhir kau tersenyum dan orang lain menangis..

BERJUANGLAH! agar disaat kau menghembus nafas yang terakhir kau tersenyum dan orang lain menangis..