Followers

Monday, March 2, 2009

BETULKAH ADA SESUATU KEJUTAN KEATAS UMNO ESOK?

Dari sumber kurang jelas sambil minum kopi sekejap tadi disekitar bandar Kota Bharu ada kedengaran bisik-bisik, pengistiharan berupa kejutan khasnya kepada penyokong Umno esok disekitar Petaling Jaya.

Diharap rakan BPN cuba mencari maklumat sebenar dan buat pengesahan untok kita tahu secara jelas apa maksud sebenar dari sumber yang kurang jelas itu.

Apakah berkaitan dengan penangguhan persidangan Agong Umno nanti?

Apakah berkaitan dengan peralihan kuasa Pak Lah kepada Najib?

Cuba rakan-rakan mengambil kepastian, sebelum perkara ini diprovokasi oleh pehak yang tidak bertanggongjawab.

KEMASKINI DARI SUMBER BERITA

BERITA ESOK adalah kenyataan berhubung satu kumpulan akan membuat injuksi di mahkamah bagi menghalang perhimpunan agung Umno pada 26 Mac ini. Siapa dan apakah alasan injuksi berkenaan hanya dapat diketehui esok. Kita tengok esok benar atau sebaliknya, jika benar siapakah mereka-mereka ini?

3 Mac - Update 3.28 p.m.

SIDANG MEDIA : NAJIB CUBA DINAFIKAN JAWATAN PRESIDEN.

Politik wang: Umno digesa tunda perhimpunan 24 Mac


Umno digesa menangguhkan perhimpunan agung dan pemilihan hujung bulan ini sehingga siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) terhadap amalan politik wang dalam parti itu selesai.

Bekas exco Pemuda, Datuk Mazlan Haron dan perwakilan Umno Muar, Datuk Kadar Sulaiman berkata mereka sedia memohon injunksi daripada mahkamah bagi menghalang perhimpunan itu jika saranan itu diabaikan oleh parti.

"Saya serta Datuk Mazlan Harun akan mengkaji untuk mengambil injuksi mahkamah sekiranya Umno belum habis menyelesaikan kes salah laku dan politik wang sebelum persidangan diadakan, dan juga segala permintaan-permintaan saya seperti yang disebutkan di atas tidak diambil tindakan," kata Kadar.

Dalam sidang media di sebuah hotel di Petaling Jaya hari ini, mereka bagaimanapun tidak menyatakan bila tindakan undang-undang itu akan diambil bagi "melihat reaksi" balas daripada parti itu terlebih dahulu. Berita selanjutnya di malaysiakini.


Paneh Miang.

6 comments:

ONE said...

salam pak mie,

dengar cite ade kjaan baru tp x tau lar d peringkat negeri ke psekutuan..tp yg ckp ni org PR x tau ar..bese la kan..hehe

sekian..

PaKMie said...

Salam BPN dan rakan blogger...

Kemaskini - dari sumber berita.

BERITA ESOK adalah kenyataan berhubung satu kumpulan dalam Umno akan membuat injuksi di mahkamah bagi menghalang perhimpunan agung Umno pada 26 Mac ini, Siapa dan apakah alasan injuksi berkenaan hanya dapat diketehui esok. Adakah benar?

ONE said...

kemaskini

yg pertama-kptn pembubaran dun perak
yg kedua-injunksi halang perhimpunan agung umno
yg ketiga-berkenaan sidang dun perak
yg keempat pengumuman pak lah????

PaKMie said...

Salam ONE...

TQ atas info terkini, sama2 kita tunggu esok..

Salam perjuagan...demi agama,bangsa dan negara.

noname said...

Yang pasti Pak Lah tak yakin dengan kepimpinan Najib. Pasal tu Pak Lah nampak cool jer!... Dia dah bosan dengan perangai Najib bak kata orang "main sondol jer.. tak pakai helmet". Ambik sekali, Dessyum!....

PaKMie said...

Salam kwn2...

Apa pn kita lihat, kita syg kpd Umno demi agama,bangsa dan negara kita sdri...

Thought Of The Day

"Friendship improves happiness, and abates misery, by doubling our joys and dividing our grief...You wil always rise in life to the level of responsibility that you are willing to accept"

Selalu ada yang baru...


FOREX MARKET

FOREX MARKET

FOREX INVESTMENT

Forex exchange online.

Konsep Pelaburan Mesrawang/ jaminan modal.
Trader : Pakmie/Aris Danial
Email : Arisfx@yahoo.com
Berurusan contact +019 9947815
Sms +016 9217815


Rangkaian Traders
Malaysia ( Sabah, Serawak )
Indonesia
Brunei
Thailand
Singapore
Australia
Belanda

PERJUANGAN YANG BELUM SELESAI - DAN TAK AKAN SELESAI!

'Kenapa PaKMie memilih untuk membela MELAYU? PaKMie yakin, Allah melindungi agamanya dan agama bebas untuk semua bangsa. MELAYU hanya mempunyai TANAH MELAYU (MALAYSIA) sebagai tanah air meraka. Kenapa kita perlu memberi hak-hak kita kepada orang asing? Perlembagaan Malaysia sudah cukup adil bagi kesemua rakyat di Malaysia, tak kira Melayu, Cina ataupun India kesemuanya akan dibela dan diberikan pengadilan yang saksama. Pertualang Bangsa dan bayangan Dajjal patut hapuskan dan makhluk laknat ini harus ditentang sehingga dibuang negara dan dilenyapkan dimuka bumi Allah ini!...'

BERJUANGLAH! agar disaat kau menghembus nafas yang terakhir kau tersenyum dan orang lain menangis..

BERJUANGLAH! agar disaat kau menghembus nafas yang terakhir kau tersenyum dan orang lain menangis..