Followers

Sunday, March 29, 2009

PENAMAAN CALON DI KETIGA - TIGA PRK 7APRIL SUDAH SELESAI.


Tiga pilihanraya kecil berjalan serentak hari ini bagi kawasan-kawasan parlimen Bukit Gantang di Perak, DUN Bukit Selambau di Kedah dan DUN Batang Ai di Sarawak.

Penamaan calon yang bermula jam 9 pagi tadi akan disahkan jam 11 nanti jika tiada bantahan. Pegawai pengurus pilihanraya akan mengumumkan calon-calon yang bertanding.

Setakat ini di Bukit Gantang, calon BN Ismail Safian (umno) berdepan dengan calon PAS Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin dan calon bebas Kamarul Ramizu Idris.

Di Batang Ai, calon BN Malcolm Mussen Lamoh (PRS) dicabar calon PKR Jawah Gerang dan calon bebas Johnny Chuat.

Pemimpin PKR Sarawak, Dominique Ng mendakwa calon bebas menarik diri di saat akhir dan menyokong calon parti itu.

Beliau juga mempersoalkan sama ada calon BN benar-benar melepaskan jawatannya sebagai pegawai daerah.

Di Bukit Selambau, calon-calon BN Datuk S Ganesan (MIC) dan PKR S Manikumar dihimpit 13 calon bebas yang telah menyerahkan borang pencalonan.

Calon-calon bebas: L Sarala, T Chandrarajan, R Loganathan, A Jayagopal, S Moganakumar, Vaneson Michael, Tan Hock Huat, Mohd Fazil Abdul Wahab, Anuar Abdul Hamid, Husaini Yaacob, Abdul Rahim Abu, Radzi Md Lazim dan Khamis Awang.

Tempoh penyerahan borang selama sejam tamat jam 10 pagi dan tempoh bantahan tamat sejam kemudian.

Tiada bantahan dibuat di pusat penamaan calon Bukit Selambau di Sekolah Menengah Teknik Sungai Petani - menjadikan 15 calon semuanya cuba memenangi hati lebih 35,000 pengundi DUN tersebut.

Naib Presiden PKR Azmin Ali yakin kehadiran begitu ramai calon bebas tidak akan menggugat partinya dalam usaha mempertahankan kerusi tersebut.

Ketiga-tiga pilihanraya ini diadakan serentak pada 7 April ini.

Malaysiakini.

Ulasan..

Blogger Darulehsan said...

Rasuah politik dalam Umno tidak mungkin berakhir - Nik Aziz

KOTA BHARU, 29 Mac (Hrkh) - Biar pun Umno kini diterajui pemimpin lain, namun gejala rasuah dan salah laku dipercayai tidak akan berakhir, malah akan terus 'membarah'. Ramai percaya Umno akan terus berada di tahap lama biar pun beberapa pendekatan baru cuba diambil Dato' Seri Najib Razak selepas menerajui parti itu.
"Walau pun pemimpin tertinggi parti itu telah bertukar tangan, namun kerana asas perjuangan tidak pernah berubah menyebabkan kepincangan akan terus berlaku dalam parti itu. "Masalah kemiskinan rakyat, rasuah, salahguna kuasa dipercayai tidak akan berakhir.
Najib semalam secara rasminya mengambil alih teraju Umno daripada Abdullah apabila menang tanpa bertanding jawatan tersebut. Dan beberapa hari lagi bakal mengetuai kerajaan Barisan Nasional (BN).
Mursyidul Am PAS itu berkata, walaupun sebahagian besar muka-muka baru membarisi kepemimpinan Umno sekarang, namun asas perjuangan parti itu tetap sama. "Ibarat kereta yang tidak ada break, maka kenderaan itu yang dinaiki pemandu dan penumpang baru tetap berada dalam bahaya," ujarnya ketika ditemui di sini.
Menurutnya selagi parti itu terus mengenepikan soal taqwa, mengasingkan politik dan agama, Umno akan terus bercelaru. Kata beliau ia jauh berbeza berbanding perjuangan PAS yang berteraskan Islam dan ketakwaan, di mana ahli-ahlinya mempunyai asas agama lebih kukuh. "Kekuatan akidah pemimpin PAS dapat dilihat pada penggal lalu apabila diuji dengan tawaran sehingga RM5 juta supaya melompat parti mereka tetap tidak berganjak," ujarnya.
Sedangkan beliau berkata, dalam Umno tidak timbul soal pahala dan dosa sehingga menjadikan amalan rasuah menjadi perkara biasa.Menurutnya Lembaga Disiplin Umno sebelum ini sudah memutuskan ada pemimpin Pemuda Umno yang didapati bersalah dengan rasuah, namun masih dibiarkan bertanding sehingga menang.

Tuan Guru Nik Abdul Aziz juga melahirkan rasa hairan memandangkan Umno hanya mengagungkan pemimpin mereka pada waktu-waktu tertentu sahaja. "Contohnya Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi ketika dilantik menjadi perdana menteri lima tahun lalu beliau diagung begitu rupa sehingga menggambarkan bekas presiden Umno itu anak seorang ulama. "Namun selepas Umno kecundang teruk pada pilihan raya umum lalu, beliau pula didesak supaya melepaskan jawatan," katanya. - mj _

March 29, 2009 10:11 PM

Delete
Blogger Cheguman@Demang Lebar Daun said...

Rasuah politik dalam Umno tidak mungkin berakhir - Nik Aziz

Daruehsan,

Pernahkah awak dengar: "jika nak tahu baik seseorang, tanyalah sahabatnya dan jika nak tahu buruk seseorang, tanyalah musuhnya."


Saya percaya anda memang sukakan kebenaran. Justeru dalam mencari kebenaran, perkara-perkara begini perlu kita berhati-hati.


Wallahu'alam.

March 29, 2009 11:30 PM

Delete
Blogger Darulehsan said...

kadang-kadang sahabat yg kita tanya tu adalah talam 2 muka.

musuh pun kadang kala berkata yg baik tidak semestinya yg buruk semua.

so kita buang yg keruh ambik yg jernih. betulkan keadaan.

March 29, 2009 11:59 PM

Delete
Blogger GOMO said...

SALAM..

TERUSKAN MENYERANG BNM DENGAN SEGALA HUJAH DAN FAKTA YANG ADA BAGI MEMBANTU KERAJAAN

SEMEMANGNYA BNM TELAH MELAKUKAN PEKARA BANGSAT DAN BACHOL

http://gomo-no1.blogspot.com/2009/03/serang-bnm-habis-habisan.html

March 30, 2009 1:31 AM

Blogger Cheguman@Demang Lebar Daun said...

Rasuah politik dalam Umno tidak mungkin berakhir - Nik Aziz

Daruehsan,
Pernahkah awak dengar: "jika nak tahu baik seseorang, tanyalah sahabatnya dan jika nak tahu buruk seseorang, tanyalah musuhnya."

Saya percaya anda memang sukakan kebenaran. Justeru dalam mencari kebenaran, perkara-perkara begini perlu kita berhati-hati.

Wallahu'alam.

March 29, 2009 11:30 PM

Delete
Blogger Darulehsan said...

kadang-kadang sahabat yg kita tanya tu adalah talam 2 muka.

musuh pun kadang kala berkata yg baik tidak semestinya yg buruk semua.

so kita buang yg keruh ambik yg jernih. betulkan keadaan.

March 29, 2009 11:59 PM

Delete
Blogger GOMO said...

SALAM..
TERUSKAN MENYERANG BNM DENGAN SEGALA HUJAH DAN FAKTA YANG ADA BAGI MEMBANTU KERAJAAN
SEMEMANGNYA BNM TELAH MELAKUKAN PEKARA BANGSAT DAN BACHOL

http://gomo-no1.blogspot.com/2009/03/serang-bnm-habis-habisan.html

March 30, 2009 1:31 AM

Delete
Blogger Ex-UMNO said...

Bergemuruh bunyi sokongan perwakilan UMNO pada PAU yang bersidang di PWTC.

Pemimpin UMNO : Sokong Pembersihan UMNO!
Perwakilam UMNO : SOKONG!!!!!!!!!!

Pemimpin UMNO: Sokong usaha kembalikan sokongan rakyat terhadap UMNO!
Perwakilan UMNO : SOKONG!!!!!!!

Pemimpin UMNO : Sokong kekalkan RASUAH dalam pemilihan pemimpin!
Perwakilan UMNO: SOKONG!!!!!!!! SOKONG!!!!!! SOKONG!!!!!!!

March 30, 2009 10:41 AM

Delete
Blogger PaKMie said...

Salam semua...

Khas utk Darulehsan dan kwn2...

Banyak sdh komen saudara dlm Blog PaKMie, terima kasihlah kerana memberi respon.

Pertama sekali Nik Aziz sdh tdk releven lagi menyentuh soal rumahtangga UMNO. Sejarah Nik Aziz dlm politik Islam dan melayu di negara ini tlh banyak mengusik hati2 rakyat yg beragama islam dan terasa dirinya melayu. Lemparan kata2 kesat Nik Aziz kpd org2 islam melayu dlm Umno khasnya amat jijik sekali dari dahulu sampailah sekarang...sesetengah pemerhati politik islam/melayu dinegara ini sdh lama juak dgn Nik Aziz, bertopengkan agama semata mahu pd kuasa. Mengkapirkan Umno dan mcm2.


Sengaja mahu meletakkan dirinya kedepan, ditempat terbaik walhal amat jijik kalau kita kumpulkan kata2nya kpd org2 islam/Umno dari dahulu sampai skrg masih tak berubah2...( Telor kita ambil setiap bln, ibu pula kita nak kasi mampus - inilah perangai org Pas!) - sila baca dlm actikel dlm blog ini yg lepas2 apa kata2 keasat Nik Aziz kpd org islam Umno dan pemimpin kerajaan.

PaKMie taknak komen apa2 tentang ucapan dlm harakah yg dipaparkan oleh saudara Darlehsan itu. Tak payah Nik Aziz bagi komen atau pandangan apa2 tentang Umno sebab Nik Aziz sdri telah menganggap Umno itu sdri kapir. Sepatutnya Nik Aziz sdh lama kena letak jawatan menerima elaun/gaji berpuluh ribu sebulan dri kerajaan Umno dlm masa yg sama memberi penyokongnya jgn berkerjasama dgn UMNo jika berkerjasama juga berdosa, gaji diambil haram dimakan.


Akhir, kalau tdk kerana Umno dan pertolongan Allah SWT dah lama org2 melayu islam di negara ini hancur. Parti pembangkang sdh lama mahu menghancurkan negara ini dgn membangkitkan semangat rakyat dgn memburukkan umno dan pemimpin2 kerajaan.Nasib baiklah masih ada dan ramai lagi rakyat yg boleh memikir tahu membezakan mana yg baik dan mana yg buruk. Sekadar jatuh negeri kelantan kpd pas itu tdk mendatangkan apa2 kesan kerana kerana kerajaan pusat masih lagi UmnoBN.

Kerajaan Kelantan dibentuk dgn cara menipu rakyat, membelitkan isu2 kerajaan mengharamkan islam dlm Umno tdk ada kegelemorannya.Penghisap rokok disamakan dgn haiwan sebab penghisap rokok tak dpt memikir keburukan merokok keatas diri sdri. Apakah org2 yg tak dpt memikir kebaikan dan keburukan sesaorg atau kerajaan/ Umno selama ini, sehingga kita dan anak cucu kita menjadi senang lenang dlm khdpan dn amal ibadat dan kaya raya itu - kita sdh lupa dan tak dpt memikir ??? kalau penghisap rokok Nik Aziz samakan dgn Haiwan. Apa pula jika lupa kpd jasa2 dan org2 atau karajaan yg berjasa kpd kita selama ini itu tdk lembu??? sdh tentu lebih dripada lembu...Islam tdk mengajar kita berkata sedemikian, jika apa2 yg patut ditegur hendaklah dgn baik2 tambahan pula kita sebagi MB yg berlambangkan kononnya ulama! banyak lagi perkara yg hendak difikir - rokok pula tempat cari gelemor, bkn nak fikir perkara yg lebih sepatutnya...tepuk dada tanya iman...

Pada pengundi di Ketiga2 PRK tolak parti pembangkang, tolak Pas!!!- Nik Aziz memang tak nak Islam bersatu di negara ini sebab Nik Aziz masih mahukan pada kuasa wpn dh tua. Jika Islam bersatu kuasa yg ada pada beliau selama ini akan terjejas! Nik Aziz pun curiga dan tdk percaya kepada rakan sdri Hj Hadi. Takut saham Hj hadi meningkat dgn kerjasama Pas-Umno kerana itu idea Hj Hadi bukan Nik Aziz - juga kemungkinan besar Nik Aziz taknak jilat ludahnya sdri apa yg beliau kata kapada Umno selama ini!!!

Asalamualaikum dan salam perjuangan utk Islam, Bangsa dan Negara....maaf pada kwn2 jika ulasan PaKMie itu agak kasar sikit,tidak lain dan tdk bukan demi kabaikan dan kesedaran kita keatas fitnah Pembangkang kpd parti keramat kita UMNO.

March 30, 2009 1:45 PM

Delete






Delete

9 comments:

Darulehsan said...

Rasuah politik dalam Umno tidak mungkin berakhir - Nik Aziz

KOTA BHARU, 29 Mac (Hrkh) - Biar pun Umno kini diterajui pemimpin lain, namun gejala rasuah dan salah laku dipercayai tidak akan berakhir, malah akan terus 'membarah'. Ramai percaya Umno akan terus berada di tahap lama biar pun beberapa pendekatan baru cuba diambil Dato' Seri Najib Razak selepas menerajui parti itu.
"Walau pun pemimpin tertinggi parti itu telah bertukar tangan, namun kerana asas perjuangan tidak pernah berubah menyebabkan kepincangan akan terus berlaku dalam parti itu. "Masalah kemiskinan rakyat, rasuah, salahguna kuasa dipercayai tidak akan berakhir.
Najib semalam secara rasminya mengambil alih teraju Umno daripada Abdullah apabila menang tanpa bertanding jawatan tersebut. Dan beberapa hari lagi bakal mengetuai kerajaan Barisan Nasional (BN).
Mursyidul Am PAS itu berkata, walaupun sebahagian besar muka-muka baru membarisi kepemimpinan Umno sekarang, namun asas perjuangan parti itu tetap sama. "Ibarat kereta yang tidak ada break, maka kenderaan itu yang dinaiki pemandu dan penumpang baru tetap berada dalam bahaya," ujarnya ketika ditemui di sini.
Menurutnya selagi parti itu terus mengenepikan soal taqwa, mengasingkan politik dan agama, Umno akan terus bercelaru. Kata beliau ia jauh berbeza berbanding perjuangan PAS yang berteraskan Islam dan ketakwaan, di mana ahli-ahlinya mempunyai asas agama lebih kukuh. "Kekuatan akidah pemimpin PAS dapat dilihat pada penggal lalu apabila diuji dengan tawaran sehingga RM5 juta supaya melompat parti mereka tetap tidak berganjak," ujarnya.
Sedangkan beliau berkata, dalam Umno tidak timbul soal pahala dan dosa sehingga menjadikan amalan rasuah menjadi perkara biasa.Menurutnya Lembaga Disiplin Umno sebelum ini sudah memutuskan ada pemimpin Pemuda Umno yang didapati bersalah dengan rasuah, namun masih dibiarkan bertanding sehingga menang.
Tuan Guru Nik Abdul Aziz juga melahirkan rasa hairan memandangkan Umno hanya mengagungkan pemimpin mereka pada waktu-waktu tertentu sahaja. "Contohnya Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi ketika dilantik menjadi perdana menteri lima tahun lalu beliau diagung begitu rupa sehingga menggambarkan bekas presiden Umno itu anak seorang ulama. "Namun selepas Umno kecundang teruk pada pilihan raya umum lalu, beliau pula didesak supaya melepaskan jawatan," katanya. - mj _

Cheguman@Demang Lebar Daun said...

Rasuah politik dalam Umno tidak mungkin berakhir - Nik Aziz

Daruehsan,
Pernahkah awak dengar: "jika nak tahu baik seseorang, tanyalah sahabatnya dan jika nak tahu buruk seseorang, tanyalah musuhnya."

Saya percaya anda memang sukakan kebenaran. Justeru dalam mencari kebenaran, perkara-perkara begini perlu kita berhati-hati.

Wallahu'alam.

Darulehsan said...

kadang-kadang sahabat yg kita tanya tu adalah talam 2 muka.

musuh pun kadang kala berkata yg baik tidak semestinya yg buruk semua.

so kita buang yg keruh ambik yg jernih. betulkan keadaan.

GOMO said...

SALAM..
TERUSKAN MENYERANG BNM DENGAN SEGALA HUJAH DAN FAKTA YANG ADA BAGI MEMBANTU KERAJAAN
SEMEMANGNYA BNM TELAH MELAKUKAN PEKARA BANGSAT DAN BACHOL

http://gomo-no1.blogspot.com/2009/03/serang-bnm-habis-habisan.html

Ex-UMNO said...

Bergemuruh bunyi sokongan perwakilan UMNO pada PAU yang bersidang di PWTC.

Pemimpin UMNO : Sokong Pembersihan UMNO!
Perwakilam UMNO : SOKONG!!!!!!!!!!

Pemimpin UMNO: Sokong usaha kembalikan sokongan rakyat terhadap UMNO!
Perwakilan UMNO : SOKONG!!!!!!!

Pemimpin UMNO : Sokong kekalkan RASUAH dalam pemilihan pemimpin!
Perwakilan UMNO: SOKONG!!!!!!!! SOKONG!!!!!! SOKONG!!!!!!!

PaKMie said...

Salam semua...

Khas utk Darulehsan

Banyak sdh komen saudara dlm Blog PaKMie, terima kasihlah kerana memberi respon.

Pertama sekali Nik Aziz sdh tdk releven lagi menyentuh soal rumahtangga UMNO. Sejarah Nik Aziz dlm politik Islam dan melayu di negara ini tlh banyak mengusik hati2 rakyat yg beragama islam dan terasa dirinya melayu. Lemparan kata2 kesat Nik Aziz kpd org2 islam melayu dlm Umno khasnya amat jijik sekali dari dahulu sampailah sekarang...sesetengah pemerhati politik islam/melayu dinegara ini sdh lama juak dgn Nik Aziz, bertopengkan agama semata mahu pd kuasa. Mengkapirkan Umno dan mcm2.

Sengaja mahu meletakkan dirinya ditempat terbaik walhal amat jijik kalau kita kumpulkan kata2nya kpd org2 islam sdri.

PaKMie taknak komen apa2 tentang ucapan dlm harakah yg dipaparkan oleh saudara Darlehsan itu. Tak payah Nik Aziz bagi komen atau pandangan apa2 tentang Umno sebab Nik Aziz sdri telah menganggap Umno itu sdri kapir. Sepatutnya Nik Aziz sdh lama kena letak jawatan menerima elaun/gaji berpuluh ribu sebulan dri kerajaan Umno dlm masa yg sama memberi penyokongnya jgn berkerjasama dgn UMNo jika berkerjasama juga berdosa, gaji diambil haram dimakan.

Akhir, kalau tdk kerana Umno dan pertolongan Allah SWT dah lama org2 melayu islam di negara ini hancur. Parti pembangkang sdh lama mahu menghancurkan negara ini dgn membangkitkan semangat rakyat dgn memburukkan umno dan pemimpin2 kerajaan.Nasib baiklah masih ada dan ramai lagi rakyat yg boleh memikir tahu membezakan mana yg baik dan mana yg buruk. Sekadar jatuh negeri kelantan kpd pas itu tdk mendatangkan apa2 kesan kerana kerana kerajaan pusat masih lagi UmnoBN.Kerajaan Kelantan dibentuk dgn cara menipu rakyat, membelitkan isu2 kerajaan mengharamkan islam dlm Umno tdk ada kegelemorannya.Penghisap rokok disamakan dgn haiwan sebab penghisap rokok tak dpt memikir keburukan merokok keatas diri sdri. Apakah org2 yg tak dpt memikir kebaikan dan keburukan sesaorg atau kerajaan/ Umno selama ini sehingga kita menjadi senang lenang dlm khdpan dn amal ibadat dan kaya raya itu kita sdh lupa dan tak dpt memikir juga??? kalau penghisap rokok Nik Aziz samakan dgn Haiwan, lupa kpd org2/karajaan yg berjasa itu apa pulak??? tepuk dada tanya iman...

Asalamualaikum dan salam perjuangan utk islam, bangsa dan negara....maaf.

Darulehsan said...

perlukah saya mematahkan hujah anda. saya rasa cukup setakat ini dahulu. nampaknya anda terlalu marahkan nik aziz.

isu kafir, soal bersara, gaji, elaun, rokok, dan perbezaan pendapat dgn hj hadi.

ingin saya tegaskan disini saya bukan ahli pas dan umno. cuma apa yg saya terkilan pernahkah nik aziz diberi peluang untuk menerangkan segala jawapan kepada segala isu di atas.

PaKMie said...

Salam kwn2...

Sebab itulah dari awal lagi PaKMie tak nak komententang Nik Aziz lagi pun beliau sdh tua.

Berckp berubah2 mengikut kepertingan dlm satu2 keadaan.

Dalam soal Mustapa Ali komen tentang Anwar 916 dia juga jawab kononya Mustapa Ali lidah Umno. Lepas itu tak lama ia pula ckp ia baca tak habis ulasan Mustapa Ali tentang kerajaan Anwar 916. terbaru soal calon Nizar di Perak. Masih terlalu awal utk menhukum org sebaliknya Nik Aziz terlalu celupar. Lebih kpd beremosi dan tdk melambangkan seorg tokoh agama.

Asalamualaikum dan salam sejahtera.

PaKMie said...

Salam kwn2...

Kredibiliti PAS yang hanya bergantung kepada seorang yang dianggap keramat, tok guru, tokwali oleh puak-puak PAS yang fanatik seolah-olah dunia akan kiamat jika Nik Aziz berundur dari tahta "dunia" sebagai MB Kelantan yang dinikmatinya lebih 18 tahun, yang akan memberi impak besar kepada arah tuju PAS dan pembetulan aqidah umat Islam dari berbagai sudut sebagaimana yang dinyatakan dibawah:

1. "Kita bersyukur dengan pendirian DAP sekarang kerana mereka sudah berubah sikap dan sanggup bekerjasama dengan PAS asalkan tidak mendirikan negara Islam." - Nik Aziz Nik Mat: BH 12 Mei 1999.

2. PAS sedia gugur slogan negara Islam "Jadi untuk mencari pendamaian itu, setakat mana yang boleh kita hendak kepada Islam, tapi kalau nampak menyusahkan tak apa..." - Nik Aziz Nik Mat: BH 25 Jun 1999.

3. "Menentang PAS adalah haram mengikut Al-Quran." - Nik Aziz Nik Mat: BM 24 April 1994.

4. "Anjing pun pandai bersatu. Anjing, bila masuk dalam kampung, walaupun tengah berkelahi sesama dia, dia bersatu, kejar sesiapa yang masuk. Bila dah dapat tangkap musuh ini, masa tu lah dia kelahi balik. Anjing pun pandai, kami lebih pandai daripada anjing lagi." - Hadi Awang: 6 Julai 2001.

5. "Kalau ada ustaz tolong UMNO hari ini dan melawan PAS, di zaman nabi pun ada ustaz-ustaz melawan Nabi Muhammad sendiri dan ustaz itu adalah di kalangan ahli kitab Yahudi dan Nasrani. Saya amat hairan dengan langkah UMNO itu, kerana ia adalah sama dengan zaman nabi dulu." - Nik Aziz Nik Mat: UM, 15 April 1995.

6. "Tidak ada orang yang berhak menjaga dunia ini kecuali orang yang belajar ilmu agama Islam." - Nik Aziz Nik Mat: BH, 17 April 1995.

7. "Tidak sesiapa di muka bumi ini yang tahu menjaga dunia termasuk menguruskan soal budaya, ekonomi serta harta bend melainkan ulamak." - Nik Aziz Nik Mat: UM, 6 November 1999.

8. "Jika melawan UMNO tiba-tiba meninggal dunia, maka kita dikira mati syahid." - Nik Aziz Nik Mat: Kuliah di masjid Kg. Pulau Melaka.

9. "Allah sendiri gunakan perkataan memaki, mencemuh atau mencarut, jadi manusia sendiri berpeluang menggunakan maki hamun tapi terserlah kepada manusia di mana tempatnya." - Nik Aziz: UM, 28 April 1999.

10. "Siapa yang nak tolong kerajaan Islam, kami sebagai pemimpin Islam mesti terima sama ada DAP, MCA dan MIC. Kalau nak tolong kenapa kita tolak. Jika DAP ikhlas nak tolong PAS, saya terima. Usahkan DAP, syaitan pun boleh saya terima." - Nik Aziz: 24 Januari 1999.

11. "Islam tidak melarang umatnya mengeluarkan perkataan mencarut dan mencaci seseorang jika kena pada tempat dan masanya, kerana ia sudah menjadi salah satu naluri." - Nik Aziz: BH, 29 April 1999.

12. "Saya diantara orang yang cukup kuat menyokong untuk meluaskan keahlian PAS ni kepada orang bukan Islam." - Nik Aziz: kota Bharu, 1999.

13. "Kelantan menggunakan hasil cukai arak, lesen anjing dan sebagainya bagi menampung kos membuat jalan dan lain-lain projek pembangunan. Arak itu sendiri boleh diminum oleh bukan Islam, jadi bila minum oleh mereka, maka untuk menjaga keselamatan kerajaan mengambil duit dari mana." - Nik Aziz: UM, 26 November 1994.

Cuba renung2kan lh...

Asalamualaikum dan salam sejahtera.

Thought Of The Day

"Friendship improves happiness, and abates misery, by doubling our joys and dividing our grief...You wil always rise in life to the level of responsibility that you are willing to accept"

Selalu ada yang baru...


FOREX MARKET

FOREX MARKET

FOREX INVESTMENT

Forex exchange online.

Konsep Pelaburan Mesrawang/ jaminan modal.
Trader : Pakmie/Aris Danial
Email : Arisfx@yahoo.com
Berurusan contact +019 9947815
Sms +016 9217815


Rangkaian Traders
Malaysia ( Sabah, Serawak )
Indonesia
Brunei
Thailand
Singapore
Australia
Belanda

PERJUANGAN YANG BELUM SELESAI - DAN TAK AKAN SELESAI!

'Kenapa PaKMie memilih untuk membela MELAYU? PaKMie yakin, Allah melindungi agamanya dan agama bebas untuk semua bangsa. MELAYU hanya mempunyai TANAH MELAYU (MALAYSIA) sebagai tanah air meraka. Kenapa kita perlu memberi hak-hak kita kepada orang asing? Perlembagaan Malaysia sudah cukup adil bagi kesemua rakyat di Malaysia, tak kira Melayu, Cina ataupun India kesemuanya akan dibela dan diberikan pengadilan yang saksama. Pertualang Bangsa dan bayangan Dajjal patut hapuskan dan makhluk laknat ini harus ditentang sehingga dibuang negara dan dilenyapkan dimuka bumi Allah ini!...'

BERJUANGLAH! agar disaat kau menghembus nafas yang terakhir kau tersenyum dan orang lain menangis..

BERJUANGLAH! agar disaat kau menghembus nafas yang terakhir kau tersenyum dan orang lain menangis..