Followers

Monday, March 30, 2009

JAUHKAN DIRI DARI PEMBANGKANG - UMNOBN PARTI TERBAIK.





Kini rata-rata orang sudah bercakap soal politk, dikedai kopi di masjid2 di pejabat2 dan mcm2 tempat dalam tandas sekali pun. Mesyuarat Dewan pun sudah ada dibuat dibawah pokok. Dalam politik apa pn boleh berlaku dan menjadi perkara biasa. Dalam politik kalau kita gila sekali pun tetap juga ada org sanjung - GILA ORG PERJUANGAN KONON... org gila dalam berpolitik ia tetap tdk kesorangan. Apabila tercapai cita2nya ia tdk akan jadi gila lagi kerana ia lebih kepada gila pada kuasa dan harta semata2 sebab itu org zaman dahulu tdk ada org baring atas jalan dan derhaka kepada raja kerana politik. Kalau dahulu orang-orang melayu yang terlibat dengan politik adalah golongan orang perjuangan semata. Pemimpin melayu (UMNO) dimasa itu mahu melihat kaum melayu dibela dan terjamin di negara ini seperti yang kita nikmati hasilnya sehingga samapailah sekarang berkat perjuagan iklas mereka. Tetapi sekarang melayu pas sdh lupa perkara itu. Kebanyakan pemimpin pas sdh jadi kaya raya dan sdh merasa puas dalam negara yang aman damai seperti Malaysia ini. Disebabkan tafsiran politik yang berbeza-beza mengikut pandangan masing2 yang lebih kepada tamak kuasa dan mahu mengumpul harta tdk seperti pemimpin melayu yang terdahulu.

Dalam mencari pengaruh dan sokongan dlm politik di negara ini sekarang tidaklah bersusah payah macam zaman dulu-dulu dimana kalau dahulu perlu menunjukkan jasa dan bukti yang baik-baik baru org menyokongya. Sekarang sudah agak berlainan sekadar dengan ucapan yang menyakinkan walau pun dgn janji2 kosong sudah dapat mempengaruhinya asalkan pandai mengisi ruang dan mencari peluang yang ada. Seperti pendekatan yang telah diamalkan oleh parti pas sekarang. Pendekatan islam yang Pas guna dalam berpolitik mengelirukan umat islam di negara ini. Bangsa melayu di guna pakai semasa bersama melayu sahaja sebaliknya jika bersama kaum lain diperlekehkan dengan sengaja mencipta isu-isu sehingga sanggup membangkitkan keutamaan yang kerajaan Umno berikan kepada bangsanya sdri kpd kaum atau bangsa lain sekali gus Umno mengabaikan keutamaan kaum lain di negara ini - Hindraf. Kononya pembangkanglah lebih adil dan telus jika dapat memerintah negara ini.

Pas Kelantan dapat mmerintah lebih 20th bermodalkan kata-kata dan kepetahan ucapan dalam majlis sahaja. tanpa melakukan dan bertindak sesuatu dengan tersusun bagi membela rakyat kelantan dalam sekian lama pemerintahannya. Siapa kata pembangunan yang dibuat oleh Umno di kelantan itu dapat menambat hati majoriti rakyat dan menyukainya?Kalau di kira sudah tentu tidak ada apa-apa kesan jika dilihat dengan keputusan PRU12 yang lepas yang tetap memihak kepada parti pas.

Soal wakil rakyat Pas kita tidak ingin membuat ulasan secara menyeluruh disini. Gaji dan elaun beribu sebulan siapa yang tidak mahu? wakil rakyat pas dan Umno dan wakil2 rakyat yang lain termasuk DAP dan sebagainya adalah sama sahaja tetap menerima gaji setelah mendapat kemenangan dalam pilihanraya. Kita rakyat sepatutnya tahu tujuan apa kita menyokong wakil-wakil rakyat tersebut dengan memberi undi.

Kalau dilihat secara kasar semenjak dari PRU12 tempohari hinggalah sekarang apa sebenarnya peranan wakil rakyat dalam parti pembangkang lakukan untuk kemajuan rakyat dan negara ini? hari-hari asyik berpolitik sehingga menyusahkan rakyat. Sekadar hadir persidangan dewan Perlimen dan dewan negeri org buta pun boleh.Tidak cukup dengan tugas-tugas spt itu. Rakyat memilih sepatutnya tanggongjawab itu dipikul dgn sebaik mungkin. Dalam Persidangan negeri atau Parlimen entah apa2 yang dibahas dan dibuat usul. Keadaannya tak ubah spt dalam serkas gelagat pembangkang. Lebih kepada mahu menunjukkan hebat dan cuba menjadi hero, berlagak tak ubah spt Sharif Lobo yg menjadi hero dikampong Dusun.

Kalau yang kerajaan UMNOBN lakukan semuanya tk baik dan dibahas entah apa-apa biar pun ianya sdh byk memberi jasa pada rakyat dan pembangunan negara ini.

Tugas mereka bukan setakat itu sahaja, sepatutnya pembangkang mencari idea yang baik-baik membantu kerajaan disamping menyangah idea2 yang tidak baik dari kerajaan untok kebaikan rakyat dan negara ini. Apa yang kita tahu dan nampak hari ini ramai dikalangan wakil2 rakyat dari pembangkang khasnya lebih kepada perasit kepada negara. Menetang apa sahaja asalkan dari kerajaan lakukkan tak mengambil kira samada ianya baik untuk rakyat sekali pun semata mahu mengekalkan pengaruh dan lebih kepada ingin menjaga hati DAP sahaja.

Sepatutnya rakyat marhean spt kita ini dapat menilai dengan baik sebelum memberi sokongan kepada calon-calon wakil rakyat semasa setiap kali proses pilihan raya diadakan. Kebanyakan rakyat akan leka dan lebih mempercayai pemimpin yang pandai mengambil hati mereka walhal untok perjuangan sebenar menolong bangsa, agama dan negara jauh sekali. Disebabkan kebodohan ini makanya pemimpin berkenaan tepilihlah. Calon wakil rakyat yang rendah moralnya juga turut terpilih seperti apa yang berlaku dan terjadi kepada wakil rakyat di Selangor , Kedah dan Pulau Pinang sekarang tidak kah menyusahkan rakyat dan kerajaan? pembaziran duit untok menampong kos PRK bukan kecil sehingga berjuta2 ringgit duit rakyat. Sudah tentu perkara ini juga di menupulasikan oleh Pembangkang dengan menyalahi kerajaan kerana membazir, sedangkan kejahatan sebenar bukan dari kerajaan. Rakyat perlu kepada penjelasan yang sebenar2nya sudah lama rakyat terpengaruh dengan dakyah2 dan putar belit dari pembangkang itu.

Kepada pengundi di ketiga2 PRK, dua bukit satu batang. 7 april ini jangan ulangi lagi kesilapan yang lepas-lepas. Bagilah undi kepada UmnoBN. Bertindak memberi sokongan dengan berfikir semasak-masaknya jangan sesekali terperdaya lagi. Pas tidak perjuangkan Islam, bangsa dan negara. Umno adalah parti terbaik dan sudah terbukti kewibawaanya sekian lama yang sudah pun melebihi 5otahun.

Ulasan..

Blogger Ex-UMNO said...

Setelah berakhir PAU 2008, UMNO telah membuktikan bahawa parti UMNO 100% RASUAH.

Pemimpin UMNO yang 'kedekut' atau 'takut' memberi RASUAH hampir semuanya TEWAS.

Paling malang wanita dalam parti UMNO, cuma seorang sahaja yang berjaya merebut jawatan dlm AJK MT.
Yang lain semua tewas kerana ingin tunjukan bersih(dari RASUAH).

Presiden UMNO akui, "beri salah, tak beri salah(KALAH?)"

Itulah UMNO, perkara yang SAH HARAM, telah di halalkan.

UMNO AKAN TETAP RASUAH DARI DULU KINI DAN BUAT SE LAMA2 NYA.

March 30, 2009 7:01 PM

Delete
Blogger PaKMie said...

Salam...

Ex-UMNO dan kwn2..

Mgkin di kepala saudara sdh ada sedikit sebyk bertapa kejinya UMNO. PaKMie kagum jika saudara lebih iklas dlm memberi pandangan.Lainlah jika saudara tk suka kpd UMNO selepas ersidangan Agong Perwakilan
UMNO di PWTC tempuhari.

Golongan yg dpt memikir dgn waras sdh tentu memahami apa yg tersirat disebalik penulisan saudara itu. UMNO cuba menapilkan sesuatu keburukan dalaman Umno, tdklah seteruk tanggapan spt yg saudara katakan itu. Kita jgn beremosi terimalah sesuatu yg baik dan yg berkenyataan itu tanpa memutarbelitkan. Telah lebih 50th Umno membuat jasa kpd negara dan rakyat wpn berbagai rintangan dari Parti Pas/pembangkang sengaja lakukkan.

Umno adalah parti terbesar org melayu di negara ini yg jumlah ahlinya lebih 3juta org. Berbanding dgn Pas jauh sekali setakat memerintah 5 negeri dibawah pembangkang pn mampu dgn setakat 11 bln sahaja di Perak itu pun terkesut-kesut. Apa jadi kepada PP? apa jadi kpd Kedah?dan apa yg berlaku kpd Selangor?

Baik sgtkah Pas? tdk rasuah ke Pas...?Dalam bab2 rasuah ni dikalangan pemimpin pas lgi teruk. Dpt memerintah 5 negeri pn dh mcm2 timbul yg jumlah wakil rakyat nya dan ahlinya tdk sebegitu ramai berbanding dgn UMNOBN. Tetapi dh harubiru seluruh negara. Bkn setakat rasuah wang sahaja, rasuah sex dan LEMBU pn ada dalam pembangkang!!! - jgn lah sebut Pembangkang tdk rasuah "GELI RASANYA PaKMIe".

Dalam Umno ia tdk mcm pas ia lebih telus, apa yg salah dan didapati bersalah pemimpin tertinggi parti tdk bersilindung lagi demi kebaikan rakyat semua. Tdk semestinya Presiden parti DSN ckp "Beri salah tak beri kalah" itu melambangkan Pas sebuah parti seputih spt kapas...Pas bkn setakat rasuah semata2, Islam pn sanggup dipersendakan oleh pemimpin mereka semata rakus kpd kuasa dan keduniaan.

Tak payah kita nak pertikaikan keburukkan individu mana2 pehak, manusia tetap sama masing2 ada salah dan silap tersendiri tambah lagi pemimpin politik. Soalnya perjuangan masing2 yg kita ambil kira.

Islam, bangsa dan negara dah lama hancur dgn pertolongan Allah SWT melalui UMNO dpt juga menjaga Negara ini dgn baik wpn sentiasa dikianati oleh Pas dan pembangkang lain. Kita jgn lupa kpd 916, kita jgn lupa peristiwa memali, kita jgn lupa penderhakaan kpd sultan, kita jgn lupa smbhyg 2 iman, kita jgn lupa penikahan berceraiberai kerana berbeza parti, kita jgn lupa putusnya hubungan sanak saudara ibu dan anak2, kita jgn lupa Nik Aziz tlh melahirnya pemimpin yg tersohor dlm pas kerjanya caci memcaci sesama islam, kita jgn lupa kemenangan pas di kelantan adalah dgn cara menipu dan memesongkan fikiran rakyat.

Bersambong...Asalamualaikum dan salam perjuangan...maaf jika tdk mengikut hati dan kehendak pembaca.wpn pahit demi kebenaran terpaksa PaKMie perkatakan.

March 30, 2009 8:26 PM

Delete



9 comments:

Ex-UMNO said...

Setelah berakhir PAU 2008, UMNO telah membuktikan bahawa parti UMNO 100% RASUAH.

Pemimpin UMNO yang 'kedekut' atau 'takut' memberi RASUAH hampir semuanya TEWAS.

Paling malang wanita dalam parti UMNO, cuma seorang sahaja yang berjaya merebut jawatan dlm AJK MT.
Yang lain semua tewas kerana ingin tunjukan bersih(dari RASUAH).

Presiden UMNO akui, "beri salah, tak beri salah(KALAH?)"

Itulah UMNO, perkara yang SAH HARAM, telah di halalkan.

UMNO AKAN TETAP RASUAH DARI DULU KINI DAN BUAT SE LAMA2 NYA.

PaKMie said...

Salam...

Ex-UMNO dan kwn2..

Mgkin di kepala saudara sdh ada sedikit sebyk bertapa kejinya UMNO. PaKMie kagum jika saudara lebih iklas dlm memberi pandangan.Lainlah jika saudara tk suka kpd UMNO selepas ersidangan Agong Perwakilan
UMNO di PWTC tempuhari.

Golongan yg dpt memikir dgn waras
sdh tentu memahami apa yg
tersirat disebalik penulisan saudara itu. UMNO cuba menapilkan sesuatu keburukan dalaman Umno, tdklah seteruk tanggapan spt yg yg saudara katakan itu. Kita jgn beremosi terimalah sesuatu baik dan yg berkenyataan telah Umno lakukan terhdp rakyat dan negara ini.

Umno adalah parti terbesar org melayu di negara ini yg jumlah ahlinya lebih 3juta org. Berbanding dgn Pas jauh sekali setakat memerintah 5 negeri dibawah pembangkang pn mampu dgn setakat 11 bln sahaja di Perak itu pun terkesut-kesut. Apa jadi kepada PP? apa jadi kpd Kedah?dan apa yg berlaku kpd Selangor?

Baik sgtkah Pas? tdk rasuah ke Pas...?Dalam bab2 rasuah ni dikalangan pemimpin pas lgi teruk. Dpt memerintah 5 negeri pn dh mcm2 timbul yg jumlah wakil rakyat nya dan ahlinya tdk sebegitu ramai berbanding dgn UMNOBN. Tetapi dh harubiru seluruh negara. Bkn setakat rasuah wang sahaja, rasuah sex pn ada dalam pembangkang!!!

Dalam Umno ia tdk mcm pas ia lebih telus, apa yg salah dan didapati bersalah pemimpin tertinggi parti tdk bersilindung lagi demi kebaikan rakyat semua. Tdk semestinya Presiden parti DSN ckp "Beri salah tak beri kalah" itu melambangkan Pas sebuah parti seputih spt kapas...Pas bkn setakat rasuah semata2, Islam pn sanggup dipersendakan oleh pemimpin mereka semata rakus kpd kuasa dan keduniaan.

Tak payah kita nak pertikaikan keburukkan individu mana2 pehak, manusia tetap sama masing2 ada salah dan silap tersendiri tambah lagi pemimpin politik. Soalnya perjuangan masing2 yg kita ambil kira.

Islam, bangsa dan negara dah lama hancur dgn pertolongan Allah SWT melalui UMNO dpt juga menjaga Negara ini dgn baik wpn sentiasa dikianati oleh Pas dan pembangkang lain. Kita jgn lupa kpd 916, kita jgn lupa peristiwa memali, kita jgn lupa penderhakaan kpd sultan, kita jgn lupa smbhyg 2 iman, kita jgn lupa penikahan berceraiberai kerana berbeza parti, kita jgn lupa putusnya hubungan sanak saudara ibu dan anak2, kita jgn lupa Nik Aziz tlh melahirnya pemimpin yg tersohor dlm pas kerjanya caci
memcaci sesama islam, kita jgn lupa kemenangan pas di kelantan adalah dgn cara menipu dan memesongkan fikiran rakyat.

Bersambong...Asalamualaikum dan salam perjuangan...maaf jika tdk mengikut hati dan kehendak pembaca.Demi kebenaran...

PaKMie said...

Salam...

Ex-UMNO dan kwn2..

Mgkin di kepala saudara sdh ada sedikit sebyk bertapa kejinya UMNO. PaKMie kagum jika saudara lebih iklas dlm memberi pandangan.Lainlah jika saudara tk suka kpd UMNO selepas ersidangan Agong Perwakilan
UMNO di PWTC tempuhari.

Golongan yg dpt memikir dgn waras
sdh tentu memahami apa yg
tersirat disebalik penulisan saudara itu. UMNO cuba menapilkan sesuatu keburukan dalaman Umno, tdklah seteruk tanggapan spt yg yg saudara katakan itu. Kita jgn beremosi terimalah sesuatu baik dan yg berkenyataan telah Umno lakukan terhdp rakyat dan negara ini.

Umno adalah parti terbesar org melayu di negara ini yg jumlah ahlinya lebih 3juta org. Berbanding dgn Pas jauh sekali setakat memerintah 5 negeri dibawah pembangkang pn mampu dgn setakat 11 bln sahaja di Perak itu pun terkesut-kesut. Apa jadi kepada PP? apa jadi kpd Kedah?dan apa yg berlaku kpd Selangor?

Baik sgtkah Pas? tdk rasuah ke Pas...?Dalam bab2 rasuah ni dikalangan pemimpin pas lgi teruk. Dpt memerintah 5 negeri pn dh mcm2 timbul yg jumlah wakil rakyat nya dan ahlinya tdk sebegitu ramai berbanding dgn UMNOBN. Tetapi dh harubiru seluruh negara. Bkn setakat rasuah wang sahaja, rasuah sex pn ada dalam pembangkang!!!

Dalam Umno ia tdk mcm pas ia lebih telus, apa yg salah dan didapati bersalah pemimpin tertinggi parti tdk bersilindung lagi demi kebaikan rakyat semua. Tdk semestinya Presiden parti DSN ckp "Beri salah tak beri kalah" itu melambangkan Pas sebuah parti seputih spt kapas...Pas bkn setakat rasuah semata2, Islam pn sanggup dipersendakan oleh pemimpin mereka semata rakus kpd kuasa dan keduniaan.

Tak payah kita nak pertikaikan keburukkan individu mana2 pehak, manusia tetap sama masing2 ada salah dan silap tersendiri tambah lagi pemimpin politik. Soalnya perjuangan masing2 yg kita ambil kira.

Islam, bangsa dan negara dah lama hancur dgn pertolongan Allah SWT melalui UMNO dpt juga menjaga Negara ini dgn baik wpn sentiasa dikianati oleh Pas dan pembangkang lain. Kita jgn lupa kpd 916, kita jgn lupa peristiwa memali, kita jgn lupa penderhakaan kpd sultan, kita jgn lupa smbhyg 2 iman, kita jgn lupa penikahan berceraiberai kerana berbeza parti, kita jgn lupa putusnya hubungan sanak saudara ibu dan anak2, kita jgn lupa Nik Aziz tlh melahirnya pemimpin yg tersohor dlm pas kerjanya caci
memcaci sesama islam, kita jgn lupa kemenangan pas di kelantan adalah dgn cara menipu dan memesongkan fikiran rakyat.

Bersambong...Asalamualaikum dan salam perjuangan...maaf jika tdk mengikut hati dan kehendak pembaca.Demi kebenaran...

Darulehsan said...

pakmie saya nak tanya sikit. sapa pemimpin pas yg rasuah tu?

apa komen pakmie atas hukuman berbeza saudara KJ?

Darulehsan said...

"Kafirkan UMNO Angkara Militan PAS - Nik Aziz

Jika kenyataan Nik Aziz itu boleh diterima mewakili keseluruhan pandangan kepemimpinan Pas, ia jelas membuktikan selama ini parti itu tidak mengkafirkan UMNO. Ia juga bermakna UMNO, parti yang didokong oleh orang Islam, tidak pernah bercanggah dengan kehendak Islam.
Soalnya mengapa perkara ini tidak pernah diperjelaskan sebelum ini? Mengapa perkara ini dibiarkan berlarutan hingga menimbulkan perpecahan di kalangan umat Islam, berlaku perceraian suami, isteri dan perbalahan anak-beranak yang berbeza parti hinggakan berlaku sembahyang dua imam. Apa yang diketahui umum, pemimpin Pas turut mengkafirkan UMNO. Ia bukan sekadar inti ucapan di majlis ceramah, malah jelas membuktikan daripada pandangan orang Pas, UMNO adalah kafir.

Mengapa hanya selepas Pas bercadang membuka keanggotaan parti itu kepada bukan Islam, pandangan Pas terhadap UMNO berubah. Umum mengetahui salah satu sebab UMNO dicap kafir ialah kerana ia bekerjasama dengan parti lain yang bukan Islam dalam Barisan Nasional (BN). Sebaliknya apabila Pas cuba rapat dengan parti pembangkang lain yang bukan Islam, mereka menganggap ia dibenarkan oleh Islam kerana tujuannnya ialah untuk menegakkan keadilan. Apakah UMNO selama ini tidak pernah memperjuangkan keadilan terhadap rakyat? Apakah UMNO tidak pernah memperjuangkan nasib umat Islam?

Isu mengkafir UMNO berlarutan agak panjang. Sepatutnya, jika menyedari bahawa isu mengkafirkan UMNO dilakukan oleh pelampau dalam Pas, pemimpin parti itu segera memperbetulkan keadaan itu. Bukankah disebabkan ketika itu Pas melihat isu kafir-mengkafir itu memberi kelebihan politik, maka mereka mengizinkan UMNO dibelasah dengan tohmahan yang tidak sewajarnya dilakukan sesama Islam. Mengapa ketika itu mereka sendiri tidak mengecam ahli-ahli yang dianggap pelampau dalam parti itu? Dengan membenarkan mereka membuat tuduhan seperti itu bermakna kepemimpinan parti itu juga turut bersubahat.

Setidak-tidaknya, dengan kenyataan Nik Aziz itu jelas menunjukkan dalam Pas sendiri memang wujud kalangan ahli parti itu bersikap melampau. Islam tidak pernah merestui umat yang bersikap demikian. Apakah dengan menjadikan pelampau dalam Pas sebagai sasaran, kepemimpinan Pas cuba mencuci tangan? Rentetan peristiwa yang berlaku sebelum ini jelas menunjukkan ketika debat UMNO-Pas diheboh-hebohkan apakah isu sebenar yang hendak dibincangkan? Bukankah ia mengenai isu kafir-mengkafir? Siapakah pemimpin Pas yang dinamakan untuk mengambil bahagian bahagian dalam debat? Bukankah mereka adalah pemimpin kanan Pas? Bukankah ketika itu Pas mendakwa sembelihan orang UMNO tidak sah dimakan, tidak sah berkahwin dengan orang UMNO dan berlaku peristiwa pengkebumian di tanah perkuburan berasingan? Bolehkah Pas menutup kes sembahyang dua imam kerana menganggap tidak sah sembahyang berimamkan orang UMNO. Apakah Pas boleh menafikan hakikat ini?

Sekiranya Pas benar-benar ikhlas, mereka sepaturnya mengeluarkan pendirian yang mengatakan UMNO adalah parti yang berjuang mengikut lunas Islam. Tidak perlu lagi parti itu berdolak dalik kerana apa saja isu yang dikemukakan oleh parti itu, adalah semata-mata untuk tujuan politik.

Kemungkinan besar kenyataan Nik Aziz yang juga Mursyidul Am Pas itu boleh menimbulkan kemarahan pemimpin Pas yang lain. Bagaimanapun mereka mungkin sukar untuk menyangkal kenyataan Nik Aziz itu kerana berbuat demikian hanya akan meletakkan diri mereka sebagai pelampau dalam Pas. Disebabkan Nik Aziz menyatakan isu itu dibangkitkan oleh pelampau dalam Pas, sesiapa sahaja yang cuba mempertahankan tuduhan itu, adalah tergolong dalam kumpulan pelampau dalam parti itu.

Adalah diharapkan dengan penjelasan Nik Aziz itu, isu UMNO kafir tidak sepatutnya lagi ditimbulkan. Sekiranya ada pandangan baru mengenainya bermakna mereka yang berbuat demikian menolak Nik Aziz. Jika kepemimpinan Pas berfikiran panjang, mereka seharusnya melihat diri sendiri dan bertanding dalam pilihanraya dengan isu yang lebih munasabah.Bolehkah Amanat Hadi dimansuhkan. Hanya pemimpin-pemimpin Pas sahaja yang boleh menjawapnya?

PaKMie said...

Salam kwn2...

Diantara penyelewengan Pas (Darulehsan)

Setelah lebih dari 18 tahun PAS memerintah Kelantan, yang kaya bukan PAS Kelantan tetapi Husam Musa. Semua orang tahu Husam banyak duit hasil dari kekayaan kerajaan negeri. Cuma dia bijak “berbelanja”. Dia tidak tunjuk kekayaannya atau berbelanja untuk membeli banglo mewah atau kereta mewah. Tetapi duitnya yang banyak digunakan untuk menjayakan cita-cita politiknya. Sudah berapa banyak kawasan dan negeri yang melaporkan bahawa Husam memberikan mereka wang yang agak banyak untuk menjalankan aktiviti-aktiviti tertentu. Husam memang pandai kerana dia belajar daripada UMNO dan mentornya Anwar Ibrahim untuk bermain dengan politik wang. Dia tahu bahawa kawasan-kawasan atau negeri yang diberikannya wang sudah tentu akan terhutang budi dengan beliau dan akan menyokongnya kelak bila tiba masanya. Ada juga dikalangan pimpinan kita di Perak dan negeri2 yang lain yang mendapat projek dan imbuhan secara tidak langsung daripada hasil balak di Kelantan. Semuanya hanyalah untuk membeli sokongan daripada negeri dan kawasan di dalam muktamar yang akan datang.

Saya harap ahli dan pimpinan kita diperingkat cawangan, kawasan dan negeri tidak sebodoh itu diguna dan digula-gulakan oleh Husam dengan wang ringgit sehingga sanggup menggadaikan prinsip dan asas-asas perjuangan kita.

Saya Memohon disebarkan maklumat diperolehi adalah benar..tq

Saya tertarik memberi sedikit sebanyak tentang penyalahgunaan kuasa yang dilaku oleh Dato Husam Musa terutama di Kelantan. Sebagai Orang biasa dan pemerhati politik, saya banyak mendengar tentang kroni-kroni dan syarikat yang di taja oleh Husam Musa di Kelantan. Antara syarikat yang saya amati ialah kebanyakan nya dibawah Perbadanan Menteri Besar Kelantan. Contoh yang saya kenal pasti mengikut risikan saya ialah satu Bangunan Khas bertempat di sebelahan Jalan Telipot , di situ terletak syarikat yang ditaja oleh HUSAM Musa iaitu syarikat Global Media Channel (syarikat IT ) atau ipglobal.tv dan PMBK SAWIT. Husam Musa menggunakan syarikat itu untuk kepentingannya sendiri, saya dapati pekerja yang bekerja di syarikat Global Media Channel tidak mempunyai EPF dan PERKESO padahal dah lebih setahun beroperasi dan staff 30 org pekerja…saya ada bertanya kepada pekerja di sana , rupa-rupanya syarikat itu sudah setahun beroperasi , mereka membuat siaran langsung melalui Internet di web ipglobal.tv, bagi setiap negeri pembangkang yang memerlukan siaran langsung di internet, hasil perolehan menjangkau 20k-30k dari perniagaan itu di rahsiakan, saya ada bertanya pada kakitangan di situ…rupa-rupanya Kroni –Kroni Husam Musa di syarikat Global Media telah mengelap duit syarikat tanpa membuat EPF dan PERKESO kepada pekerjanya, padahal pekerja mereka telah lama bekerja dan ada jugak di buang tanpa notis .Pekerja di situ meragui kenapa ada unsur-unsur penipuan dibawah syarikat tajaan Husam Musa , mungkin Husam Musa ada mempunyai agenda jahat tertentu .Penulis Blog Kicdefella(syed azidi) dan Hisham dua org suruhan Husam Musa yang di beri amanah menjaga syarikat Haram Husam Musa itu. Memandangkan banyak pekerja di buang sesuka hati dan pekerja takut untuk melaporkan kepada pihak berwajib hak mereka seperti EPF dan PERKESO , mereka terus di tipu oleh Husam Musa dan kroninya.

PMBK SAWIT yang jugak bersebelahan dengan Global Media Channel, ia merupakan syarikat cawangan dibawah tajaan Husam Musa jugak memandangkan ramai-ramai kroni Husam Musa, rupa-rupanya Husam Musa telah banyak melibatkan diri dalam syarikat-syarikat di Kelantan di bawah PMBK(PERBADANAN MENTERI BESAR KELANTAN), dengan cara itu dia berkuasa membolot duit rakyat kelantan untuk kepentingan dia dan kroninya…itu terjadi pada Air Kelantan, Air kelantan jugak dulu pernah di ganggu oleh Husam Musa, sehingga Pegawainya melaporkan pada Tuan Guru Nik azik, tapi Tok guru macam tak percaya penglibatan Husam Musa.

Saya juga terkejut ada kawan-kawan saya yang ingin memohon projek balak ,takut untuk berjumpa dengan Husam Musa, padahal dengan exco seperti Nik Amar amat mudah memberi kelulusan balak kpd org melayu yang syarikat kecil…tapi berbeza Husam Musa..rakyat begitu takut untuk berjumpa dengannya untuk mendapat kelulusan balak..Kenapa ini terjadi? adakah HUsam Musa Memanupulasi duit rakyat Kelantan, saya mintak BPR siasat penglibatan HUSAM Musa dalam beberapa syarikat yang di bagitahu di atas.

Asalamulaikum dan salam perjuagan demi agama,bangsa dan negara.

Darulehsan said...

pak mie adakah anda setuju bahawa seseorang itu tidak bersalah selagi mahkamah belum membuat keputusan.

jika ada bukti saya harap pakmie laporkanlah kepada pihak yg berwajib.

PaKMie said...

Salam kwn2...

Sekali lagi Pakmie tegaskan, tomohan serangan keatas peribadi terlalu menebal dikalangan Pembangkang terhdp UmnoBN. Dalam politik Pembangkang sdh menjadi nasi makan air minum(Pinjam bahasa Klate)Kerje utama mengcaci, dn sengaja mencari salah utk kearah pertlgn kpd rakyat agak kabur. Pembkang kerja hari2 adalah berpolitk seolah2 dibayar gaji/elaun oleh kerajaan pusat itu adalah kerja hakiki mereka.

Tak usah perbesarkan isu tomohan. Kembali kpd kata2 Pakmie yg asal dan tetap Pakmie pertahankan "Keperibadian menjurus kearah tomohan keburukan sesaorang pemimpin takusahlah digunakan dgn menyerang mana2 parti dn pemimpin, mana2 individu pn sama sahaja baik dlm Pas atau Umno"

Bukan keja Pakmie mencari salah org...tugas pakmie adalah cuba mencari kebenaran dlm politik. Tambahan kerpincangan yg berlaku dlm Pas, itu adalah masalah dalaman mereka dlm Umno pn Pakmie tdk perdulikan.." apa yg pakmie mahu agama,bangsa dan negara tetap terbela demi keamanan dan kehormonian rakyat dinegara ini...apa yg kita tahu perjuangan UMNO nampaknya lebih jelas jika dibandingkan dgn perjuangan PR yg diasaskan oleh Anwar Ibrahim melalui Pas,PKR dan DAP...."

Asalamualaikum dan salam sejahtera.

PaKMie said...

Salam ...

Darulehsan dn kwn2..

Umno tegas dalam mencari kebenaran bgi menetukan parti umno tdk dikianati oleh mana2 pehak baik dlm kepimpinan Umno sdri atau pn diluar Umno. Umno kosisten dlm soal ini dari dahulu sampai lah skrg, sebab itu Umno tetap utoh ketahaf hari ini di negara ini wpn lebih 5oth memerintah negara dan bermcm halangan dn dugaan.

Apa yang diputuskan oleh badan disiplin Umno terhdp KJ dan Ali Rustam dan beberapa org pemimpin sebelum pesdgn agong itu adalah tdk keputusan yg sebenarnya lagi. Byk lagi siasatan akan dilakukan, dan bukan tertumpu kpd beberapa org sahaja. Disini sdikit sebyk kita dpt lihat ketegasan, ketelusan dan kebijaksanaan pemimpin Umno dlm menangani isu rasuah tersebut wpn diwaktu itu menjelang persidgan agong terlalu byk perkara yg terpaksa Umno selesaikan. Sikap cuba 'menanguk diair keroh' terpaksa juga dilayan demi menjaga hati sesetgh pehak dan rakyat yg mana terdiri dari mcm2 tahap pemikiran.

"PERCAYALAH PEMBERSIHAN DLM UMNO TDK TERHENTI SETAKAT ITU SHJ"

Mana2 ahli umno dan pemimpin bersalah dan terbukti tetap dihukum demi menjaga UMNO sebuah parti yg terbaik di negara ini.Tdk spt parti2 lain termasuklah Pas,PKR dan DAP...

Asalamualaikum dan slam sejahtera.

Thought Of The Day

"Friendship improves happiness, and abates misery, by doubling our joys and dividing our grief...You wil always rise in life to the level of responsibility that you are willing to accept"

Selalu ada yang baru...


FOREX MARKET

FOREX MARKET

FOREX INVESTMENT

Forex exchange online.

Konsep Pelaburan Mesrawang/ jaminan modal.
Trader : Pakmie/Aris Danial
Email : Arisfx@yahoo.com
Berurusan contact +019 9947815
Sms +016 9217815


Rangkaian Traders
Malaysia ( Sabah, Serawak )
Indonesia
Brunei
Thailand
Singapore
Australia
Belanda

PERJUANGAN YANG BELUM SELESAI - DAN TAK AKAN SELESAI!

'Kenapa PaKMie memilih untuk membela MELAYU? PaKMie yakin, Allah melindungi agamanya dan agama bebas untuk semua bangsa. MELAYU hanya mempunyai TANAH MELAYU (MALAYSIA) sebagai tanah air meraka. Kenapa kita perlu memberi hak-hak kita kepada orang asing? Perlembagaan Malaysia sudah cukup adil bagi kesemua rakyat di Malaysia, tak kira Melayu, Cina ataupun India kesemuanya akan dibela dan diberikan pengadilan yang saksama. Pertualang Bangsa dan bayangan Dajjal patut hapuskan dan makhluk laknat ini harus ditentang sehingga dibuang negara dan dilenyapkan dimuka bumi Allah ini!...'

BERJUANGLAH! agar disaat kau menghembus nafas yang terakhir kau tersenyum dan orang lain menangis..

BERJUANGLAH! agar disaat kau menghembus nafas yang terakhir kau tersenyum dan orang lain menangis..